Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/47185
Title: Використання можливостей персонального навчального середовища у навчанні студентів
Other Titles: Usage of the possibilities of a Personal Learning Environment for student learning
Authors: Химиця, Наталія
Морушко, Олександр
Khymytsia, Nataliia
Morushko, Oleksandr
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Химиця Н. Використання можливостей персонального навчального середовища у навчанні студентів / Наталія Химиця, Олександр Морушко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Інформатизація вищого навчального закладу. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 903. — С. 34–41.
Bibliographic description (International): Khymytsia N. Usage of the possibilities of a Personal Learning Environment for student learning / Nataliia Khymytsia, Oleksandr Morushko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 903. — P. 34–41.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Інформатизація вищого навчального закладу, 903, 2018
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Інформатизація вищого навчального закладу
Issue: 903
Issue Date: 26-Feb-2018
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Lviv
UDC: 37.018.4
378
004.85
Keywords: персональне навчальне середовище
сервіси
оптимізація навчального процесу
студент
соціальний простір
Personal Learning Environments
services
optimization of the educational process
student
social space
Number of pages: 8
Page range: 34-41
Start page: 34
End page: 41
Abstract: Розглянуто проблему індивідуалізації навчання студентів на базі персонального навчального середовища (PLE). Вивчено можливості оптимізації навчального процесу з використанням індивідуалізації підготовки майбутніх спеціалістів. Розглянуто перспективи розвитку PLE, переваги та недоліки його впровадження.
The problem of individualization of student learning based on personal learning environment (PLE) is considered. The possibilities of optimization of the educational process with the use of individualization of preparation of future specialists are studied. Perspectives of PLE development, advantages and disadvantages of its implementation are considered.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/47185
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Химиця Наталія, Морушко Олександр, 2018
URL for reference material: http://www.bendevane.com/RDC2012/wp-content/uploads/2012/08/Gee-Social-Semiotic-Spaces.pdf3
http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Learning_Environment
http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_4/11bklpns.pdf
http://kvn-elearning.blogspot.com/2011_03_01_archive.html
http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16_i1/pdf/3.pdf
http://www.flickr.com/photos/francescesteve/3039956497/
http://funofteaching.tumblr.com/post/92608665861
http://www.onlineeduca.com/OEB_Newsportal/stephen-downes-learning-support-systems/
http://en.wikipedia.org/wiki/Personal
http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/20114/11bklpns.pdf
http://kvn-e-learning.blogspot.com/2011.03.01archive.html
http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16i1/pdf/3.pdf
http://www.online-educa.com/OEB_Newsportal/stephen-downes-learning-support-systems/
References (Ukraine): 1. Gee J. Semiotic social spaces and affinity spaces: From the age of mythology to today’s schools / James Paul Gee // In D. Barton & K. Tusting (Eds.). Beyond communities of practice: Language power and social context. Cambridge, MA: Cambridge University Press. – 2005. – Р. 214–232. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bendevane.com/RDC2012/wp-content/uploads/2012/08/Gee-Social-Semiotic-Spaces.pdf3.
2. Personal Learning Environment. URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Learning_Environment.
3. Бугайчук К. Л. Роль соціальних сервісів Web 2.0 у формуванні персонального навчального середовища [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук // Вісник Національної академії державної прикордонної служби. Вип. 4/2011 рік. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_4/11bklpns.pdf.
4. Кухаренко В. М. Персональная учебная середа [Електонний ресурс] / В. М. Кухаренко. – Режим доступу: http://kvn-elearning.blogspot.com/2011_03_01_archive.html.
5. Карташова Л. А. та Чхало О. М. Інноваційні можливості персонального навчального середовища для користувачів Proceedings of XI Іnternational Conference on Science and Education, January 4–13, 2018, Hajduszoboszlo, Hungary. ISBN 978-966-330-306-2.
6. Карташова Л. А. Створення персонального навчального середовища: застосування відкритого й загальнодоступного web-інструментарію / Л. А. Карташова, О. М. Чхало // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2017. – №4. – С. 19–24.
7. Артеменко В. Б. Персональные учебные среды в управлении региональным развитием // Международный журнал “Образовательные Технологии и Общество” (ОТО – ISSN 1436-4522). – 2013. – Т. 16. – № 1. – С.440–453. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16_i1/pdf/3.pdf.
8. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В. Ю. Биков. – К.: Атіка, 2008. – 684 с.
9. Dabbagh, N. Personal learning environments, social media, and self-regulated learning: A natural formula for connecting formal and informal learning. / N. Dabbagh, A. Kitsantas // The Internet and Higher Education. – 2012. – No. 15(1). – Р. 3–8.
10. My Personal Learning Environment PLE. URL: http://www.flickr.com/photos/francescesteve/3039956497/.
11. Травкин И. Ю. Четыре этапа работы с персональной учебной сетью [Електронний ресурс] / И. Ю. Травкин // Fun of Teaching, 23.7.2014. – Режим доступа: http://funofteaching.tumblr.com/post/92608665861.
12. Downes S. This is the next era of learning [Електронний ресурс] / Stephen Downes. – Режим доступу: http://www.onlineeduca.com/OEB_Newsportal/stephen-downes-learning-support-systems/.
13. Химиця Н., Вовк Н. Використання інтернет-сервісів колективного документування інформації у проектній навчальній діяльності студентів / Н. Химиця, Н. Вовк // Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі: Матеріали 8-ї науково-практичної конференції. м. Львів, 22–24 листопада 2016 року / відп. за випуск Л. Д. Озірковський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – С. 216–221.
References (International): 1. J Gee, “Semiotic social spaces and affinity spaces: From the age of mythology to today’s schools”, In D. Barton & K. Tusting (Eds.). Beyond communities of practice: Language power and social context. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 2005, p. 214–232. available athttp://www.bendevane.com/RDC2012/wp-content/uploads/2012/08/Gee-Social-Semiotic-Spaces.pdf3.
2. Personal Learning Environment. available at: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal Learning Environment.
3. K. L. Bugaychuk, “The role of social services Web 2.0 in the formation of a personal learning environment”, Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service. Issue 4, 2011. available at: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/20114/11bklpns.pdf.
4. V. M. Kukharenko, “Personal Learning Environment”. available at: http://kvn-e-learning.blogspot.com/2011.03.01archive.html.
5. L. A. Kartashova and O. M. Chkhalo, “Innovative possibilities of the personal learning environment for users” in Proceedings of XI Іnternational Conference on Science and Education, January 4–13, 2018, Hajduszoboszlo, Hungary. ISBN 978-966-330-306-2.
6. L. A. Kartashova, “Creating a Personal Learning Environment: Using an Open and Public Web Toolkit”, Journal of Computer at school and family, 2017, No. 4, p. 19–24.
7. V. B. Artemenko, “Personal Learning Environments in Managing Regional Development” International Journal “Educational Technologies and Society” (ETS – ISSN 1436-4522), 2013, Volume 16, No. 1, p.440–453. available at: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16i1/pdf/3.pdf.
8. V. Yu. Bykov, “Models of Organizational Systems of Open Education”, K., Atika, 2008, 684 p.
9. N. Dabbagh, “Personal learning environments, social media, and self-regulated learning”. A natural formula for connecting formal and informal learning. Journal The Internet and Higher Education, 2012, No. 15(1), р. 3–8.
10. My Personal Learning Environment. available at: http://www.flickr.com/photos/francescesteve/3039956497/.
11. I. Yu. Travkin, “Four stages of work with a personal training network”,Journal Fun of Teaching, 23.7.2014. available at: http://funofteaching.tumblr.com/post/92608665861.
12. S. Downes, “This is the next era of learning”. available at: http://www.online-educa.com/OEB_Newsportal/stephen-downes-learning-support-systems/.
13. N. Khymytsia, N. Vovk, “Using Internet Services for Collective Documentation of Information in the Project Students’ Learning”, “Innovative Computer Technologies in Higher School”, 8th Scientific and Practical Conference, Lviv, Lviv Polytechnic Publishing, 2016, p. 216 –221.
Content type: Article
Appears in Collections:Інформатизація вищого навчального закладу. – 2018. – № 903

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018n903_Khymytsia_N-Usage_of_the_possibilities_34-41.pdf750.18 kBAdobe PDFView/Open
2018n903_Khymytsia_N-Usage_of_the_possibilities_34-41__COVER.png468.18 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.