DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Топалова, Світлана | |
dc.coverage.temporal | 11–12 червня 2020 року, Львів | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T10:12:50Z | - |
dc.date.available | 2020-08-25T10:12:50Z | - |
dc.date.created | 2020-06-11 | |
dc.date.issued | 2020-06-11 | |
dc.identifier.citation | Топалова С. Мова: засіб спілкування, інструмент тоталітарного режиму чи індикатор громадянської ідентичності / Світлана Топалова // Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті : збірник наукових праць за матеріалами всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 11–12 червня 2020 року, Львів. — Львів : Друкарня Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, 2020. — С. 150–153. — (Мова. Література. Фольклор. Десемантизація базових ідеологем радянської семіосфери в сучасній українській мові. Русифікація як інструмент експансії: від імперських часів до доби (нео-) тоталітаризму). | |
dc.identifier.isbn | 978-617-7196-23-4 | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/53255 | - |
dc.description.abstract | Мова розглядається як важливий політичний інструмент, як засіб реалізації різ-
них політичних стратегій. Визначається ключова роль російської мови у забезпечен-
ні імперської та тоталітарної експансії у різні періоди. Аналізується роль російської
мови як основи стратегії «русского мира». Ілюструються загрози для української дер-
жавності від збереження мовної ідентичності українців з «русским миром». На прикла-
ді Естонії показано, як країна після здобуття незалежності використовувала держав-
ну мову і мовну політику для зміцнення громадянської ідентичності та формування
громадянської культури. Обґрунтовується доцільність дослідження та адаптації ес-
тонського досвіду в Україні. | |
dc.description.abstract | Language is seen as an important political tool, as a mean of implementing various political
strategies. The key role of the Russian language in ensuring imperial and totalitarian expansion
in different periods is determined. The role of the Russian language as the basis of the strategy
of the «Russian world» is analyzed. The threats to Ukrainian statehood from preserving the
linguistic identity of Ukrainians with the «Russian world» are illustrated. The example of Estonia
shows how, after gaining independence, the country used the state language and language
policy to strengthen civil identity and form a civil culture. The expediency of research and
adaptation of the Estonian experience in Ukraine is substantiated. | |
dc.format.extent | 150-153 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Друкарня Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького | |
dc.relation.ispartof | Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті : збірник наукових праць за матеріалами всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 2020 | |
dc.relation.uri | http://tyzhden.ua/History/120980 | |
dc.relation.uri | https://www.riigiteataja.ee/akt/PS?leiaKehtiv | |
dc.relation.uri | https://www.hm.ee/sites/default/fi | |
dc.relation.uri | https://www.riigiteataja.ee/akt/961169 | |
dc.relation.uri | https://opleht.ee/2017/02/kui-opetaja-usub-et-tema-opilased-suudavad-siisnad-suudavadki/ | |
dc.subject | мова | |
dc.subject | мовна політика | |
dc.subject | мовна ідентичність | |
dc.subject | «русский мир» | |
dc.subject | асиміля- ція | |
dc.subject | громадянська ідентичність | |
dc.subject | громадянська культура | |
dc.subject | language | |
dc.subject | language policy | |
dc.subject | language identity | |
dc.subject | «Russian world» | |
dc.subject | assimilation | |
dc.subject | civil identity | |
dc.subject | civil culture | |
dc.title | Мова: засіб спілкування, інструмент тоталітарного режиму чи індикатор громадянської ідентичності | |
dc.type | Conference Abstract | |
dc.rights.holder | © Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, 2020 © Автори матеріалів, 2020 | |
dc.contributor.affiliation | Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи» | |
dc.format.pages | 4 | |
dc.identifier.citationen | Topalova S. Mova: zasib spilkuvannia, instrument totalitarnoho rezhymu chy indykator hromadianskoi identychnosti / Svitlana Topalova // Totalitaryzm yak systema znyshchennia natsionalnoi pamiati : zbirnyk naukovykh prats za materialamy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, 11–12 chervnia 2020 roku, Lviv. — Lviv : Drukarnia Lvivskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni Danyla Halytskoho, 2020. — P. 150–153. — (Mova. Literatura. Folklor. Desemantyzatsiia bazovykh ideolohem radianskoi semiosfery v suchasnii ukrainskii movi. Rusyfikatsiia yak instrument ekspansii: vid imperskykh chasiv do doby (neo-) totalitaryzmu). | |
dc.relation.references | 1. Любомир Белей. Міхаіл Поґодін як «изобретатель» «Русского міра» Електронний ресурс. Режим доступу: http://tyzhden.ua/History/120980 | |
dc.relation.references | 2. Eesti Vabariigi põhiseadus. Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.riigiteataja.ee/akt/PS?leiaKehtiv | |
dc.relation.references | 3. Eesti keelevaldkonna arengukava 2018–2027 (eelnõu). Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.hm.ee/sites/default/fi les/eesti_keelevaldkonna_arengukava_ eelnou_8.03.2018.pdf | |
dc.relation.references | 4. Kodakondsuse seadus. Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.riigiteataja.ee/akt/961169 | |
dc.relation.references | 5. Kui õpetaja usub, et tema õpilased suudavad, siis nad suudavadki. Електронний ресурс.Режим доступу: https://opleht.ee/2017/02/kui-opetaja-usub-et-tema-opilased-suudavad-siisnad-suudavadki/ | |
dc.relation.referencesen | 1. Liubomyr Belei. Mikhail Pogodin yak "yzobretatel" "Russkoho mira" Elektronnyi resurs. Access mode: http://tyzhden.ua/History/120980 | |
dc.relation.referencesen | 2. Eesti Vabariigi põhiseadus. Elektronnii resurs. Access mode: https://www.riigiteataja.ee/akt/PS?leiaKehtiv | |
dc.relation.referencesen | 3. Eesti keelevaldkonna arengukava 2018–2027 (eelnõu). Elektronnii resurs. Access mode: https://www.hm.ee/sites/default/fi les/eesti_keelevaldkonna_arengukava_ eelnou_8.03.2018.pdf | |
dc.relation.referencesen | 4. Kodakondsuse seadus. Elektronnii resurs. Access mode: https://www.riigiteataja.ee/akt/961169 | |
dc.relation.referencesen | 5. Kui õpetaja usub, et tema õpilased suudavad, siis nad suudavadki. Elektronnii resurs.Access mode: https://opleht.ee/2017/02/kui-opetaja-usub-et-tema-opilased-suudavad-siisnad-suudavadki/ | |
dc.citation.conference | Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю "Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті" | |
dc.citation.journalTitle | Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті : збірник наукових праць за матеріалами всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю | |
dc.citation.spage | 150 | |
dc.citation.epage | 153 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
dc.subject.udc | 347.973 | |
Appears in Collections: | Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті : збірник наукових праць за матеріалами всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю 11–12 червня 2020 року
|