Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/45955
Title: The spatial organization of sacral squares in the system of city
Other Titles: Просторова організація сакральних площ у системі міста
Authors: Кознарська, Галина
Koznarska, Halyna
Affiliation: Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Koznarska H. The spatial organization of sacral squares in the system of city / Halyna Koznarska // Architectural Studies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2018. — Vol 4. — No 2. — P. 196–202.
Bibliographic description (International): Koznarska H. The spatial organization of sacral squares in the system of city / Halyna Koznarska // Architectural Studies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2018. — Vol 4. — No 2. — P. 196–202.
Is part of: Architectural Studies, 2 (4), 2018
Issue: 2
Issue Date: 26-Feb-2018
Publisher: Lviv Politechnic Publishing House
Place of the edition/event: Львів
Lviv
Keywords: церква
сакральна площа
храм
просторова організація
сакральний простір
church
sacral square
temple
spatial organization
sacral space
Number of pages: 7
Page range: 196-202
Start page: 196
End page: 202
Abstract: Сакральна архітектура є виявом духовності та естетичних смаків громади. Саме вона завжди була вирішальним чинником при формуванні світогляду, культури, смаків мешканців. Не менш важливе значення має і простір навколо храму, який не лише підсилює вагомість та сакральний зміст самої споруди, а й формує гармонійне середовище самого міста. Здавна в Україні для розташування храму вибирали найгарніше і найвище місце у ландшафті, щоб підкреслити велич і духовну значимість. Якщо проаналізувати найвеличніші церкви Європи, слід зауважити, що сакральний простір їхніх площ вирішений бездоганно з естетичної точки зору і підсилює велич та вагомість храму. Згідно з теоремою бачення, для найкращого сприйняття об’єкта архітектури, необхідно забезпечити оптимальний вертикальний кут споглядання 270 (тобто, відстань, що дорівнює двом висотам об’єкта). Власне, ці принципи, у такому випадку, чітко витримані, тому перед головним фасадом влаштована видовжена площа, з якої можна оглянути всю велич архітектури. При формуванні просторової структури історичних міст, часто вулиці орієнтували на домінанти, якими виступали сакральні об’єкти. Таким чином, фасади навколишніх будинків створювали площину, яка вела погляд споглядача до храму, тим самим підсилюючи його значимість, а вулиця набувала композиційного завершення. Поєднання кількох сакральних просторів у єдину композиційну структуру є основою для формування образу міста. На відміну від досвіду християнської архітектури європейських міст, організація сакрального простору мусульманських країн є не менш цікавою. У арабських містах, де переважає щільна забудова, сакральним площам відводять особливе значення. Серед густозаселених міст особливо виразно виділені просторі площі з мечеттю. Основний акцент зроблений на використанні граничного видового пункту, коли після перебування тривалий час серед щільної забудови з обмеженою видимістю ми потрапляємо у відкритий простір з можливістю широкого погляду, різким збільшенням яскравості світла. У такому середовищі сакральний об’єкт сприймається більш значимим і величним. Візуальна межа між буденним і сакральним чітко виражена, що підсилює сприйняття духовного перед сакральним об’єктом. Таким чином, проаналізувавши просторову структуру сакральних площ, можна стверджувати, що сакральна площа є невід’ємним елементом храму, яка підкреслює його функціональне і естетичне значення. Найбільш виразними та привабливими з естетичної точки зору є ті, які дозволяють максимально зорово оглянути храм. Своєю чергою, найбільш атрактивними і затишними є замкнуті площі, які дають можливість більше зосередитись на духовності, підсилюють відчуття сакрального, спонукають до відвертої розмови з Богом.
The organization of sacral squares of historical cities, which not only emphasizes the importance of sacral objects, but also plays an important role in the formation of the spatial structure of the city, is researched. On the basis of our analysis, the peculiarities of formation, which allow to preserve an aesthetic and spiritual value of the squares during the centuries, are studied.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/45955
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Koznarska H., 2018
URL for reference material: http://airlines-airports.com/air-france-ticketoffice-in-casablanca-morocco>
https://travel.tochka.net/ua/8942-
https://www.google.com.ua>
https://www.flickr.com/photos/mayhlen/6816496710>
References (Ukraine): 1. Air France Ticket Office in Casablanca, Morocco 2016. Available from: <http://airlines-airports.com/air-france-ticketoffice-in-casablanca-morocco>. [August 24, 2017].
2. Fezer, A. 2014, Sofiiskyi sobor, Kyiv: tsikavi fakty pro perlynu stolytsi. Available from: <https://travel.tochka.net/ua/8942- sofiyskiy-sobor-kiev-interesnye-fakty-o-zhemchuzhine-stolitsy-foto> [August 24, 2017].
3. Google Earth Pro. Available from: <https://www.google.com.ua>
4. Kazakov, H. 1994, ‘Do pytannia pro oriientatsiiu khramovykh sporud za storonamy svitu‘, Problemy mistobuduvannia Zakhidnoi Ukrainy: Tezy mizhnarodnoi konferentsii, prysviachenoi 80-littiu kafedry “Mistobuduvannia”, Lviv: Lviv Polytechnic National University, pp. 135–136.
5. Koznarska, H. 2011, ‘Osoblyvosti kompozytsiino-estetychnoho vyrishennia vulyts ta dorih u miskomu seredovyshchi’, Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia: Naukovo-tekhnichnyj zbirnyk, Kyivskyi natsionalnyi universytet budivnytstva i arkhitektury, no 41, pp. 197–205.
6. Koznarska, H. 2014, ‘Warunki założenia budowli sakralnych w systemie miasta’, Zeszyty naukowe Politechniki Częstochowskiej: Budowniatwo, no. 20, pp. 98–104.
7. Kryvoruchko, YI. 2001, ‘Metodolohichni aspekty dukhovnosti mista’, Visnyk Lviv Polytechnic National University: Arkhitektura, pp. 135–141.
8. Kryvoruchko, YI. 2006, ‘Formuvannia istorychnoho sakralnoho landshaftu Lvova XVIII st.’, Dosvid ta perspektyvy rozvytku mist Ukrainy: Zbirnyk naukovykh prats, no 11., pp. 34–64.
9. Osychenko, H. O. 2007, ‘Zahalni pryntsypy rekonstruktsii kompozytsiinykh struktur istorychnykh mist (na prykladi mist Tsentralnoi Ukrainy)’, Visnyk Lviv Polytechnic National University: Arkhitektura, no 585, pp. 135–141.
10. Rappoport, P. A. 1974, ‘Oryentatsyia drevnerusskykh tserkvei: Kratkye soobshchenyia’, Slaviano-russkaia arkheolohyia, , Moskva: Nauka.
11. Sitte, C. 1889. Der Stadtebau nach seinen kunstlerischen Grundsatzen, translated from Deutsch by Krastynsh Ya. Moscow: Stroyizdat.
12. Taras, Y. 2000, ‘Aspekty henezy, typolohii sporud dlia dzvoniv ta yikh rozmishchennia na tserkovnomu podviri’, Narodoznavchi zoshyty, , Lviv: Instytut narodoznavstva NAN Ukrainy, no 2, pp. 306–330.
13. Taras, Y. 2006, Ukrainska sakralna dereviana arkhitektura: Iliustrovanyi slovnyk-dovidnyk. Lviv: Instytut narodoznavstva NAN Ukrainy.
14. Ukraine, Kiev, St. Michaels Golden Domed Cathedral 2012. Available from: <https://www.flickr.com/photos/mayhlen/6816496710>. [ August 24, 2017].
15. Wejchert, K. 1984. Elementy kompozycji urbanistycznej. Warszawa: Arkady.
References (International): 1. Air France Ticket Office in Casablanca, Morocco 2016. Available from: <http://airlines-airports.com/air-france-ticketoffice-in-casablanca-morocco>. [August 24, 2017].
2. Fezer, A. 2014, Sofiiskyi sobor, Kyiv: tsikavi fakty pro perlynu stolytsi. Available from: <https://travel.tochka.net/ua/8942- sofiyskiy-sobor-kiev-interesnye-fakty-o-zhemchuzhine-stolitsy-foto> [August 24, 2017].
3. Google Earth Pro. Available from: <https://www.google.com.ua>
4. Kazakov, H. 1994, ‘Do pytannia pro oriientatsiiu khramovykh sporud za storonamy svitu‘, Problemy mistobuduvannia Zakhidnoi Ukrainy: Tezy mizhnarodnoi konferentsii, prysviachenoi 80-littiu kafedry "Mistobuduvannia", Lviv: Lviv Polytechnic National University, pp. 135–136.
5. Koznarska, H. 2011, ‘Osoblyvosti kompozytsiino-estetychnoho vyrishennia vulyts ta dorih u miskomu seredovyshchi’, Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia: Naukovo-tekhnichnyj zbirnyk, Kyivskyi natsionalnyi universytet budivnytstva i arkhitektury, no 41, pp. 197–205.
6. Koznarska, H. 2014, ‘Warunki założenia budowli sakralnych w systemie miasta’, Zeszyty naukowe Politechniki Częstochowskiej: Budowniatwo, no. 20, pp. 98–104.
7. Kryvoruchko, YI. 2001, ‘Metodolohichni aspekty dukhovnosti mista’, Visnyk Lviv Polytechnic National University: Arkhitektura, pp. 135–141.
8. Kryvoruchko, YI. 2006, ‘Formuvannia istorychnoho sakralnoho landshaftu Lvova XVIII st.’, Dosvid ta perspektyvy rozvytku mist Ukrainy: Zbirnyk naukovykh prats, no 11., pp. 34–64.
9. Osychenko, H. O. 2007, ‘Zahalni pryntsypy rekonstruktsii kompozytsiinykh struktur istorychnykh mist (na prykladi mist Tsentralnoi Ukrainy)’, Visnyk Lviv Polytechnic National University: Arkhitektura, no 585, pp. 135–141.
10. Rappoport, P. A. 1974, ‘Oryentatsyia drevnerusskykh tserkvei: Kratkye soobshchenyia’, Slaviano-russkaia arkheolohyia, , Moskva: Nauka.
11. Sitte, P. 1889. Der Stadtebau nach seinen kunstlerischen Grundsatzen, translated from Deutsch by Krastynsh Ya. Moscow: Stroyizdat.
12. Taras, Y. 2000, ‘Aspekty henezy, typolohii sporud dlia dzvoniv ta yikh rozmishchennia na tserkovnomu podviri’, Narodoznavchi zoshyty, , Lviv: Instytut narodoznavstva NAN Ukrainy, no 2, pp. 306–330.
13. Taras, Y. 2006, Ukrainska sakralna dereviana arkhitektura: Iliustrovanyi slovnyk-dovidnyk. Lviv: Instytut narodoznavstva NAN Ukrainy.
14. Ukraine, Kiev, St. Michaels Golden Domed Cathedral 2012. Available from: <https://www.flickr.com/photos/mayhlen/6816496710>. [ August 24, 2017].
15. Wejchert, K. 1984. Elementy kompozycji urbanistycznej. Warszawa: Arkady.
Content type: Article
Appears in Collections:Architectural Studies. – 2018. – Vol. 4, No. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018v4n2_Koznarska_H-The_spatial_organization_196-202.pdf3.55 MBAdobe PDFView/Open
2018v4n2_Koznarska_H-The_spatial_organization_196-202__COVER.png418.19 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.