Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/44396
Title: Напрями активізації освітньо-прикладного проектування на кафедрі дизайну архітектурного середовища львівської архітектурної школи тепер і в майбутньому
Other Titles: Directions of activation of education-applied designing at the architectural media discovery department of the Lviv architectural school of the now and the future
Authors: Проскуряков, В. І.
Лопоша, М. А.
Кубай, Н. Р.
Гречка, У. М.
Proskuryakov, V. I.
Loposha, M.
Kubay, N. R.
Grechka, U. M.
Affiliation: Національний університет «Львівська політехніка»
Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Напрями активізації освітньо-прикладного проектування на кафедрі дизайну архітектурного середовища львівської архітектурної школи тепер і в майбутньому / В. І. Проскуряков, М. А. Лопоша, Н. Р. Кубай, У. М. Гречка // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 895. — С. 78–81.
Bibliographic description (International): Directions of activation of education-applied designing at the architectural media discovery department of the Lviv architectural school of the now and the future / V. I. Proskuryakov, M. Loposha, N. R. Kubay, U. M. Grechka // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Arkhitektura. — Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 895. — P. 78–81.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура, 895, 2018
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура
Issue: 895
Issue Date: 26-Feb-2018
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 711.73
Keywords: інтенсивність та прогрес
освітньо-проектна діяльність
каталізатори освітніхпроцесів
синкретична інтеграція історично сформованихтипів освіти
індивідуальний освітній потенціал студента
intensity and progress
educational and project activity
catalysts of educational processes
syncretic integration of historically formed types of education
individual educational potential of the student
Number of pages: 4
Page range: 78-81
Start page: 78
End page: 81
Abstract: У ХХІ ст. в Україні актуальна тема освіти і науки, її теперішнього стану і майбутнього. Сьогодні сформувалося чотири типи, на які орієнтуються і освіта в Україні, й архітектурна зокрема, хоча, на відміну від європейської освіти, національна українська освіта ще й досі орієнтується на «середньостатистичного», «типового» студента.
The main difference between education in Ukraine and abroad lies in the fact that abroad 1st years students as well as 5th year students can work on any project having chosen their mentor independently. Having examined and compared studying methods at Ukrainian universities and the university of Hanover, universities in Canada, Manchester school of architecture it has been discovered that foreign students from the beginning of studies have scientific and designing seminars, cooperate closely with architecture companies, have a lot of programs for gaining practical skills. At English architecture schools they have one year for gaining practical experience of an architect-professional. While studying education activity of Ukrainian architecture schools (there are 16 of them in 12 cities of Ukraine) it can be noticed that all of them widely cultivate only one basic type, for instance the architecture faculty of the National academy of visual arts and architecture where artistic workshops have become popular and are managed by famous pedagogues-architects. Nonetheless, university type dominates at architecture schools of Kyiv National University of Construction and Architecture. Educationally-designing activity at all architecture schools of Ukraine, similar to education structure of the mentioned foreign ones, starts 1–2 years later. What is the reason for that? It is because during first two years all architecture schools without exception, should additionally teach “fresh” architecture students classical architecturally-technical subjects, basic elements of which (drawing, sketching) are nowadays excluded from schools curriculum. It can influence the increase of level of educational processes at the first courses in Ukraine in current conditions syncretic integration of all education types into a single hereditary process from younger courses to the older ones. Taking into account previous educational potential of students – architects, monitoring studying progress. Making education directed, personalized, flexible.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44396
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Проскуряков В. І., Лопоша М. А., Кубай Н. Р., Гречка У. М., 2018
URL for reference material: http://osvita.ua/
https://placeofstudy.ru/university/description/147
References (Ukraine): 1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/.
2. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://placeofstudy.ru/university/description/147.
References (International): 1. [Electronic resource], Access mode: http://osvita.ua/.
2. [Electronic resource], Access mode: https://placeofstudy.ru/university/description/147.
Content type: „Article“
Appears in Collections:Архітектура. – 2018. – №895

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018n895_Proskuryakov_V_I-Directions_of_activation_78-81.pdf248.58 kBAdobe PDFView/Open
2018n895_Proskuryakov_V_I-Directions_of_activation_78-81__COVER.png1.21 MBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.