Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34901
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩербата, Т. С.-
dc.date.accessioned2016-12-27T08:31:10Z-
dc.date.available2016-12-27T08:31:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЩербата Т. С. Теоретичні аспекти налагодження партнерських відносин підприємств із ВНЗ / Т. С. Щербата // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Проблеми економіки та управління : збірник наукових праць. – 2016. – № 847. – С. 193–197. – Бібліографія: 10 назв.uk_UA
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34901-
dc.description.abstractМетою роботи є дослідження теоретичних підходів до визначення поняття партнерських відносин підприємства. Розглянуто поняття, завдання, сутність та особливості партнерських відносин. Виділено особливості співробітництва з вищим навчальним закладом (ВНЗ). Розвинуто класифікацію видів партнерських відносин та можливі структури взаємодії. Розглянуто переваги використання партнерських відносин з різними учасниками ринку. Наведено переваги розвитку партнерських відносин з ВНЗ для підприємства, що стосуються підготовки кадрів, інноваційного розвитку, маркетингових заходів та скороченню сукупних витрат. The main aim of this research work is to analyze theoretical approaches of definition of partnership relation of the enterprise and to underline the possibilities of cooperating with High Education Institutions. The main tasks, concepts, objectives and characteristic оf partnership relation оf enterprise are imposed. The classification of kinds of partnership relations depending on the goals is expanded. The goal of “High Education Institution – Enterprise” partnership are collaboration in studying process, research and development, development of innovative business, start-ups, science and technology parks, business incubators. The main opportunities of cooperation with High Education Institution for business are reducing costs, public relation, marketing development, competitive and educated staff preparation, innovation development.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВидавництво Львівської політехнікиuk_UA
dc.subjectВНЗuk_UA
dc.subjectпартнерські відносиниuk_UA
dc.subjectуправління підприємствомuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectHigh Education Institutionsuk_UA
dc.subjectpartner relationsuk_UA
dc.subjectmanagement of enterpriseuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.titleТеоретичні аспекти налагодження партнерських відносин підприємств із ВНЗuk_UA
dc.title.alternativeTeoretical aspects of university-enterprise cooperation developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Проблеми економіки та управління. – 2016. – №847

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30_193-197.pdf151.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.