Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/32891
Title: Applying marketing principles in human resourches management in the current context
Other Titles: Маркетинговий підхід до управління персоналом в сучасних реаліях
Authors: Zakharchyn, H.
Lyubomudrova, N.
Bibliographic description (Ukraine): Zakharchyn H. Applying marketing principles in human resourches management in the current context / H. Zakharchyn, N. Lyubomudrova // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць. – 2015. – № 833. – С. 15–20. – Bibliography: 11 titles.
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: маркетинг персоналу
субкультура маркетингу
концепції маркетингу персоналу
види маркетингу
функції маркетингу персоналу
personnel marketing
marketing subculture
marketing concept
personnel marketing
types of marketing
functions of marketing staff
Abstract: Висвітлено основні аспекти управління персоналом через призму маркетингу, окреслено сучасні реалії, які впливатимуть на формування новітніх концепцій та вибір ефективного інструментарію маркетингу в управлінні персоналом. Акцентовано на особливостях функцій, принципів і завдань маркетингу персоналу відповідно до ключових пріоритетів розвитку суспільства, економіки. Людська праця й інтелектуальний потенціал розглядаються через призму культурологічного фактора, який визначає поведінку на ринку усіх зацікавлених суб’єктів. Обґрунтовано доцільність формування субкультури маркетингу в системі організаційної культури. The basic aspects of personnel management through the prism of marketing, outlines the current realities that affect the formation of new concepts and choice of effective marketing tools in human resources management. The attention is drawn to peculiarities of functions, principles and objectives of personnel marketing in accordance with the key priorities of society’s, economy’s development. Human labor and intellectual potential are considered through the prism of cultural factors, which determines the behavior of all market stakeholders. The necessity of marketing subculture formation in the system of organizational culture is grounded.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/32891
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2015. – №833

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04_15-20.pdf131.49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.