Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/26080
Title: The use of economic-mathematical modeling and modern technologies in the optimization of enterprise's marketing distribution policy
Other Titles: Використання економіко-математичного моделювання та сучасних технологій в оптимізації маркетингової політики розподілу продукції підприємства
Authors: Kuzjo, N. E.
Kosar, N. S.
Bibliographic description (Ukraine): Kuzjo N. E. The use of economic-mathematical modeling and modern technologies in the optimization of enterprise's marketing distribution policy / N. E. Kuzjo, N. S. Kosar // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 779 : Проблеми економіки і управління. – С. 60–68. – Bibliography: 15 titles.
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: marketing distribution policy
distribution channels
direct marketing
databases
economic-mathematical methods and models
маркетингова політика розподілу
канали розподілу
прямий маркетинг
бази даних
економіко-математичні методи і моделі
Abstract: The basic approaches of distribution channels formation of enterprise are analyzed, the stages of sale channel strategy development are studied. The modern trends of sales channels development related to direct marketing are analysed. The processes of development, maintaining and usage of customers, suppliers and mediators databases are considered in order to establish and develop contacts with them, advantages and disadvantages of the databases usage are overviewed. The appropriateness of economic-mathematical modeling usage to optimize marketing distribution policies is justified. Проаналізовано основні підходи до формування каналів розподілу продукції підприємства, досліджено етапи розроблення стратегії каналу збуту. Проаналізовано сучасні тенденції у розвитку каналів збуту, які пов’язані з прямим маркетингом. Розглянуто процеси розроблення, ведення та використання баз даних покупців, постачальників та посередників з метою встановлення та розвитку контактів з ними, недоліки та переваги використання баз даних. Обґрунтовано доцільність використання економіко-математичного моделювання для оптимізації маркетингової політики розподілу.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26080
Content type: Article
Appears in Collections:Проблеми економіки та управління. – 2014. – №779

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-60-68.pdf301.03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.