Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/25902
Title: Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками
Other Titles: Marketing information system: flow cоntrol
Authors: Черненко, О. В.
Bibliographic description (Ukraine): Черненко О. В. Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками / О.В. Черненко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 90–94. – Бібліографія: 9 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: маркетингова інформаційна система
інформаційний потік
система моніторингу
система маркетингових досліджень
marketing information system
information flow
monitoring system
marketing research system
Abstract: Проаналізовано різні погляди на структуру маркетингової інформаційної системи. Розглянуто особливості формування та параметри потоків між підсистемами в маркетинговій інформаційній системі. Визначено основні функції системи зберігання даних, інформації, методів та моделей. Виділено систему моніторингу та систему маркетингових досліджень як активні системи, що виконують функції збору, генерування та перетворення інформації, та показано основні відмінності між ними. The analysis of the existing views on the structure of the marketing information system, selection of its elements and separation subsystems is carried out in the article. The features of the formation, structure and parameters of marketing information flows are shown. The following subsystems of marketing information system are allocated: the monitoring system, the marketing research system, and the data, information, methods and models storing system. The linkage between the monitoring system and the system of marketing research is explained. The features of managerial situations that lead to the need for marketing research are presented. Information generation process, which involved internal and external sources of information that are the basis for management decisions, is displayed. The basic functions of the data, information, methods and models storing system, which constitute information messages that are the result of processing search requests received from other subsystems, are shown. Major difference in the functioning of the monitoring system and the marketing research system as active mechanism performing the collection, generation and transformation of information are performed.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25902
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – № 749

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19-90-94.pdf161.76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.