DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Черненко, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T15:49:58Z | - |
dc.date.available | 2015-01-14T15:49:58Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Черненко О. В. Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками / О.В. Черненко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 90–94. – Бібліографія: 9 назв. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25902 | - |
dc.description.abstract | Проаналізовано різні погляди на структуру маркетингової інформаційної системи.
Розглянуто особливості формування та параметри потоків між підсистемами в маркетинговій
інформаційній системі. Визначено основні функції системи зберігання даних, інформації, методів
та моделей. Виділено систему моніторингу та систему маркетингових досліджень як активні
системи, що виконують функції збору, генерування та перетворення інформації, та показано
основні відмінності між ними. The analysis of the existing views on the structure of the marketing information system, selection
of its elements and separation subsystems is carried out in the article. The features of the formation,
structure and parameters of marketing information flows are shown. The following subsystems of
marketing information system are allocated: the monitoring system, the marketing research system, and
the data, information, methods and models storing system. The linkage between the monitoring system
and the system of marketing research is explained. The features of managerial situations that lead to the
need for marketing research are presented. Information generation process, which involved internal
and external sources of information that are the basis for management decisions, is displayed. The basic
functions of the data, information, methods and models storing system, which constitute information
messages that are the result of processing search requests received from other subsystems, are shown.
Major difference in the functioning of the monitoring system and the marketing research system as
active mechanism performing the collection, generation and transformation of information are
performed. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | uk_UA |
dc.subject | маркетингова інформаційна система | uk_UA |
dc.subject | інформаційний потік | uk_UA |
dc.subject | система моніторингу | uk_UA |
dc.subject | система маркетингових досліджень | uk_UA |
dc.subject | marketing information system | uk_UA |
dc.subject | information flow | uk_UA |
dc.subject | monitoring system | uk_UA |
dc.subject | marketing research system | uk_UA |
dc.title | Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками | uk_UA |
dc.title.alternative | Marketing information system: flow cоntrol | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Логістика. – 2012. – № 749
|