Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/24391
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWaluś, Konrad J.-
dc.date.accessioned2014-05-15T11:10:28Z-
dc.date.available2014-05-15T11:10:28Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationWaluś Konrad J. Сomparison of the maximum acceleration of a passenger car on selected pavements in wintertime / K. J. Waluś // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 747 : Комп'ютерні системи проектування. Теорія і практика. – С. 34–38. – Bibliography: 5 titles.uk_UA
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24391-
dc.description.abstractIn winter, kinematic characteristics of motion are determined by varying external conditions and environmental conditions that affect the coefficient of friction. External factors affect the contact area with the road wheels in two ways: by changing the properties of the surface and affecting the mechanical properties of the tire itself. Change of tire-surface interaction causes a decrease in obtained acceleration and consequently extending the braking distance of the vehicle. This paper presents the results of experimental studies of intense winter braking on two surfaces with different state. intense winter braking on two surfaces with different state.intense winter braking on two surfaces with different state. Взимку кінематичні характеристики руху визначаються мінливими зовнішнімиумовами та умовами навколишнього середовища, які впливають на коефіцієнт тертя.Зовнішні фактори впливають на площу контакту колеса з дорогою двома способами: через зміну властивостей поверхні та через вплив на механічні властивості самої шини.Зміна параметрів взаємодії шини з поверхнею призводить до зниження отриманого прискорення і, отже, збільшення гальмівного шляху транспортного засобу. Подано результати експериментальних досліджень інтенсивного гальмування взимку на двох різних поверхнях у різних станах.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавництво Львівської політехнікиuk_UA
dc.subjecttireuk_UA
dc.subjectroaduk_UA
dc.subjectbreaking processuk_UA
dc.subjectcoefficient of frictionuk_UA
dc.subjectwinteruk_UA
dc.subjectшиниuk_UA
dc.subjectдорогаuk_UA
dc.subjectгальмуванняuk_UA
dc.subjectкоефіцієнт тертяuk_UA
dc.subjectзимаuk_UA
dc.titleСomparison of the maximum acceleration of a passenger car on selected pavements in wintertimeuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Комп'ютерні системи проектування теорія і практика. – 2012. – №747

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-34-38.pdf330.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.