Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/23708
Title: Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation
Other Titles: Реклама у процесі інтернаціоналізації підприємств – до стандартизації чи індивідуалізації
Authors: Nowacki, R.
Bibliographic description (Ukraine): Nowacki R. Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation / R. Nowacki // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 139–146. – Bibliography: 11 titles.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: advertising
advertising strategy in foreign markets
advertising standardisation
advertising individualisation
реклама
рекламна стратегія на іноземних ринках
стандартизація реклами
індивідуалізація реклами
Abstract: Carrying out advertising activities in foreign markets requires from enterprises resolution of the dilemma of how to programme the advertising strategy, making use of the standardised and proved in other markets solutions, or shaping new concepts compliant with the idea of individualisation. An objective of the article is to answer the question, which of these models is more often used in the Polish market by foreign enterprises and what effects of that are from the point of view of enterprises’ competitiveness, consumers’ perception and motivating them to buy. The basis for deliberations is findings of the surveys carried out by the author among the enterprises operating in the Polish market and consumers in the first decade of the 21st century. Проведення рекламної діяльності на зовнішньому ринку вимагає від підприємств вирішення дилеми про те, як запрограмувати рекламну стратегію: використовувати у стандартизованих та випробуваних ринкових рішеннях, чи формувати нові концепції, які сумісні з ідеєю індивідуалізації. Дано відповідь на питання, яка з цих моделей найчастіше використовується на польському ринку іноземними підприємствами і які наслідки цього, з погляду конкурентоспроможності споживачів підприємства. Основою для обговорень є висновки досліджень, проведених серед підприємств, що працюють на польському ринку, і споживачів у першому десятилітті 21-го століття.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23708
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2013. – №762

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23-139-146.pdf231.57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.