Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/23623
Title: Cooperation of commercial chains with suppliers in the context of csr concept
Other Titles: Співпраця торгових мереж із постачальниками у контексті концепції корпоративної соціальної відповідальності
Authors: Bilinska-Reformat, К.
Stefanska, М.
Bibliographic description (Ukraine): Bilinska-Reformat К. Cooperation of commercial chains with suppliers in the context of csr concept / К. Біліньська-Реформат, M. Stefanska // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 15–20. – Bibliography: 14 titles.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: CSR
suppliers
commercial chains
strategies of cooperation
positional school
CSR
постачальники
комерційні ланцюги
стратегії кооперації
позиційна школа
Abstract: The relationships between commercial chains and producers and suppliers, as well as CSR initiatives that make the tools strengthening these relationships are the object of authors' interest in this paper. Transformations that have taken place in trade for the last 20 years in Poland and for the last 40 years in Europe let us state that it is the sector that at present is characterised by asymmetry of the power of relationships in the channel of distribution. For the purpose of explaining CSR significance in formation of the relationships, models of relationships in the channels of distribution are presented in the paper, asymmetry of relationships in trade and its source are indicated, and the role of CSR in change of relationships in the channel of distribution is defined. Work is funded by the NCN grant based on the decision number DEC-2011/03/B/HS4/03576. Взаємовідносини між торговими мережами, виробниками і постачальниками, разом з заходами CSR, які здатні посилити ці взаємовідносини, – є об'єктами зацікавленості авторів цієї роботи. Перетворення, які існують в торгівлі протягом останніх 20 р. у Польщі та 40 р. – в Європі, дають нам можливість говорити, що цей сектор на сьогоднішній день характеризується асиметрією влади стосунків в каналах розподілу. З метою пояснення значення CSR в утворенні партнерських взаємозв’язків у роботі наводяться моделі взаємозв’язків у каналах розподілу, розглядається асиметрія стосунків у торгівлі і вказуються джерела її виникнення; визначається роль CSR у зміні взаємозв’язків у каналах розподілу. Робота профінансована за кошти гранту на основі NCN рішення DEC-2011/03/B/HS/03576.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23623
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2013. – №762

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4-15-20.pdf205.46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.