Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/8368
Title: Cultural conditioning in marketing on foreign markets
Authors: Limanski, Andrzej
Bibliographic description (Ukraine): Limanski A. Cultural conditioning in marketing on foreign markets / Andrzej Limanski // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2009. – № 657 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – С. 353–359. – Бібліографія: 14 назв.
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка"
Abstract: Культурне середовище є елементом міжнародного оточення, що характеризується дуже широкою, різноманітною сферою впливу на маркетингову діяльність підприємств у галузі споживчих товарів, поставок та послуг. Культура еволюціонує, проте, на даний момент вона є загальною системою для суспільства. Культура проявляється з використанням словесної і невербальної мови, вірування (релігії) і, проявляється в соціальному і економічному житті. Культурне розмаїття ринків є передумовою відмінної концепції міжкультурного маркетингу. Cultural surroundings is an element of the nternational surroundings which is characterised by a very wide, diversified scope and the multiple influence on marketing activity of the enterprises in industries of consumer goods, supply, and services. Culture is subject to an evolution, however, at a particular moment it constitutes the shared system for the given society or its distinguished parts. Culture manifests itself with the used verbal and non-verbal language, with beliefs (religion) and with turning towards the products of a foreign social and economic life. Cultural diversity of markets is a premise of distinguishing the concept of cross-culural marketing.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/8368
Content type: Article
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2009. – №657

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55.pdf200.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.