Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/6931
Title: Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації
Authors: Бурак, Андрій
Возняк, Ярина
Bibliographic description (Ukraine): Бурак А. Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації / Андрій Бурак, Ярина Возняк // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали I Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2009, 14–16 травня 2009 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – С. 239–241. – (Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 5 назв.
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка"
Keywords: commercial advertisement
manipulation
mechanisms and typology of manipulation technologies
mass communication
construction of reality
Abstract: In this article is investigated the phenomenon of manipulation and its application in commercial advertisements. The authors came to conclusion that nowadays manipulative technologies are an inevitable part not only of advertisement industry, but of people’s everyday life. There was expressed a supposition that advertisement-makers tend to construct some special kind of reality thus influencing and manipulating the consciousness of spectators. Also authors emphasize on positive application of manipulations – in social, noncommercial adverts.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/6931
Content type: Article
Appears in Collections:Гуманітарні та соціальні науки (HSS-2009). – 2009 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
97.pdf190.18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.