https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/5902
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бешта, О. С. | - |
dc.contributor.author | Балахонцев, О. В. | - |
dc.contributor.author | Куваєв, М. В. | - |
dc.contributor.author | Тоткал, О. О. | - |
dc.date.accessioned | 2010-06-29T07:58:54Z | - |
dc.date.available | 2010-06-29T07:58:54Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Бешта О. Оптимальне керування позиційним приводом на базі синхронного двигуна з постійними магнітами з урахуванням пружностей / О. С. Бешта, О. В. Балахонцев, М. В. Куваєв, О. О. Тоткал // Енергетика та системи керування : матеріали I Міжнародної конференції молодих вчених EPECS-2009, 14–16 травня 2009 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – С. 22–24. – (Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 7 назв. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/5902 | - |
dc.description.abstract | Practical application of servo-drives has a problem of the influence of electromechanical system resilience on the transients. Nowadays Permanent Magnet Synchronuos Motors (PMSM) get the increasing spreading in servo-drives due to the simple design, economic expedience. However, this type ofdrive has specific unique features in comparison to directcurrent motors.The control principle of position drive which allows to get transient pocesses of higher quality than those in traditional approach was elaborated on base of PMSM.This position power-principle was derived on base ofVishnegradskiy criterion. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво Національного університету «Львівська політехніка» | uk_UA |
dc.subject | servo-drives | uk_UA |
dc.subject | Permanent Magnet Synchronuos Motor | uk_UA |
dc.subject | transitional processes | uk_UA |
dc.subject | Vishnegradskiy criterion | uk_UA |
dc.title | Оптимальне керування позиційним приводом на базі синхронного двигуна з постійними магнітами з урахуванням пружностей | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Енергетика та системи керування (EPECS-2009). – 2009 р. |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.