https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/57091
Title: | МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ЯК ЕЛЕМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТИ |
Authors: | Комова, Марія Мина, Жанна Білущак, Тетяна Петрушка, Аліна |
Affiliation: | Національний університет «Львівська політехніка» |
Bibliographic description (Ukraine): | Комова М. В., Мина Ж. В., Білущак Т. М., Петрушка А. І. Міждисциплінарна інтеграція як елемент управління якістю освіти. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2022. № 2. С. 93–100. |
Bibliographic description (International): | Komova М., Myna Zh., Bilushchak T., Petrushka A. (2022). Interdisciplinary integration as an element education quality management. Library Science. Record Studies. Informology, 2, 93–100 [in Ukrainian]. |
Issue Date: | 2022 |
Submitted date: | 7-Apr-2022 |
Country (code): | UA |
UDC: | 316.77:125 |
Keywords: | якість освіти термінологія стандартизація інформатизація комп’ютерні технологі міждисциплінарна інтеграція інноваційні технологі |
Page range: | 93-100 |
Abstract: | Метою роботи є висвітлення методології використання міждисциплінарних зв’язків навчальних дисциплін як ресурсу якості освіти. Для реалізації цієї мети необхідно виконати такі завдання:
встановити компоненти навчальних дисциплін освітньої програми «Соціальні комунікації та інформаційна діяльність», які містять міждисциплінарні системні зв’язки; обґрунтувати інноваційну цінність використання методу виконання міждисциплінарної інтегрованої лабораторної роботи в навчальному процесі. Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових і спеціальних
методів для вивчення інноваційних методів освітньої діяльності. Методологічною основою міждисциплінарної інтеграції є компетентнісний та інтегративний підходи, що передбачають структурування набутих знань і поліпшення професійного рівня студентів відповідно до сучасних інформаційних потреб
суспільства. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в статті описано методологію використання міждисциплінарних зв’язків навчальних дисциплін як ресурсу якості освіти. Висновки. Формування професіоналізму, професійної ідентичності майбутнього фахівця перебуває в руслі підвищення
якості освіти, застосування інноваційних методів засвоєння теоретичних знань і набуття практичних навичок на засадах міждисциплінарної інтеграції. Інноваційну цінність виконання міждисциплінарної
інтегрованої лабораторної роботи в навчальному процесі підтверджує низка індикаторів покращення якісних характеристик освітньої роботи: зміна сприйняття студентами навчальних дисциплін як дискретних модулів; опрацювання єдиного пакету навчальних матеріалів шляхом практичного застосування
знань і навичок, сформованих під час вивчення паралельних (попередніх) дисциплін; візуалізація сукупності
процесів пошуку, опрацювання, збереження інформації як єдиного технологічного циклу доведення інформації до споживачів; формування в студентів системного підходу до вивчення навчальних дисциплін. The purpose of the work is to highlight the methodology of using interdisciplinary links of academic disciplines as a resource for the quality of education. To achieve this goal, it is necessary to perform the following tasks: establish the components of academic disciplines in the educational program "Social Communications and Information Activities" that contain interdisciplinary system links; to substantiate the innovative value of using the method of performing interdisciplinary integrated laboratory work in the educational process. The methodology is to use general and special methods to study innovative methods of educational activities. The methodological basis of interdisciplinary integration is competence and integrative approaches. The last of which involves structuring the acquired knowledge and improving the professional level of students in accordance with modern information requirements of society. The scientific novelty of the work is that the article describes the methodology of using interdisciplinary links of academic disciplines as a resource for the quality of education. Conclusions. The formation of professionalism, professional identity of the future specialist is based on improving the quality of education, the use of innovative methods of theoretical knowledge and practical skills on the basis of interdisciplinary integration. The innovative value of interdisciplinary integrated laboratory work in the educational process is confirmed by a number of indicators of improving the quality characteristics of educational work: changing students' perception of academic disciplines as discrete modules; elaboration of a single package of educational materials through the practical application of knowledge and skills acquired during the study of parallel (previous) disciplines; visualization of the set of processes of search, processing, storage of information as a single technological cycle of bringing information to consumers; formation of students' systematic approach to the study of academic disciplines. |
URI: | https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/57091 |
Copyright owner: | © Комова М. В., Мина Ж. В., Білущак Т. М., Петрушка А. І. |
URL for reference material: | https://doi.org/10.32838/ 2710-4656/2022.2-2/35 https://osvita.ua/school/method/ 1342/ http://surl.li/bwpuk https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/356226.pdf https://apastyle.apa.org/ https://pidru4niki.com/18211001/ekonomika/standartizatsiya_tovariv_poslug |
References (Ukraine): | 1. Білущак Т. М., Шілінг А. Ю. Основи використання Writer та Calc офісного пакету LibreOffice : навч. посіб. для студентів першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Львів : Тріада плюс, 2021. 132 с. 2. Демчина Л. І. Міжпредметні зв’язки як чинник оптимізації підготовки фахівців документноінформаційної сфери. Теорія і практика актуальних наукових досліджень : матер. II Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Одеса, 28–29 квітня 2018 р.). Херсон : Молодий вчений, 2018. С. 127–129. 3. ДСТУ 1.7-2001. Правила і методи прийняття та застосування міжнародних і регіональних стандартів. Чинний від 2001.07.01. Київ : Держстандарт України, 2001. 28 с. 4. ДСТУ 3966:2009. Термінологічна робота. Засади і правила розроблення стандартів на терміни та визначення понять. На заміну ДСТУ 3966–2000. Чинний від 01.04.2010. Київ : Держспоживстандарт, 2009. 35 с 5. ДСТУ 8302:2015. Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання. Чинний від 2016.07.01. Київ, 2016. 17 с. 6. Кириченко Л. С., Самойленко А. А. Стандартизація і сертифікація товарів та послуг. URL: https://pidru4niki.com/18211001/ekonomika/standartizatsiya_tovariv_poslug (дата звернення: 12.02.2022). 7. Комова М. В., Луданов І. В. Соціальнокомунікаційні ресурси національної термінографії української діаспори. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Філологія. Соціальні комунікації. 2022. Т. 33 (72). № 2. Ч. 2. С. 225–231. DOI: https://doi.org/10.32838/ 2710-4656/2022.2-2/35. 8. Комова М. В., Петрушка А. І. Українська термінологічна лексикографія: 1940–2020 : навч. посіб. / Нац. ун-т «Львівська політехніка», кафедра соціал. комун. та інформ. д-ті. Львів : Тріада плюс, 2022. 413 с. 9. Комова М. В., Прімакова Д. І. Темпоральність термінографії з природничих наук. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2022. № 1. 10. Коротков Е. Концепція якості освіти. Освіта.UA. 2006. URL: https://osvita.ua/school/method/ 1342/ (дата звернення: 04.03.2022). 11. Петрушка А. І. Соціальні медіа: академічна доброчесність в системі наукової комунікації. Держава та регіони. Соціальні комунікації. 2021. № 3. С. 73–79. DOI: https://doi.org/10.32840/cpu2219- 8741/2021.3(47).10 12. Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Національного університету «Львівська політехніка». URL: http://surl.li/bwpuk (дата звернення: 12.02.2022). 13. Семко Л. Вивчення інформатики на основі компетентнісного підходу. Наукові записки. Педагогічні науки. Вип. 169. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. С. 132–136. 14. Шинкарук В. Д., Харченко С. В. Державні термінологічні стандарти України в науковому дискурсі: проблемні питання. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/356226.pdf (дата звернення: 12.02.2022). 15. Ярка У. Б., Білущак Т. М. Інформатика та комп'ютерна техніка : навч. посіб. Ч. 1. Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. 200 с. 16. Ярка У., Мина Ж., Білущак Т., Пелещишин О. Оптимальні методи створення документації згідно зі стандартами управління якістю на основі ISO 9001. Управління розвитком складних систем : зб. наук. пр. / Київ. нац. ун-т будівництва і архітектури. Київ, 2016. № 27. С. 162–169. 17. Yarka U., Myna Zh., Peleschyshyn O., Bilushchak Т. Modern information technologies of creating documents according to quality management standards based on ISO 9000. Bulletin of NTU "KhPI". New solutions in modern technologies. Kharkiv : NTU "KhPI". 2016. 42 (1214). Рр. 165–172. DOI: 10.20998/2413-4295.2016.42.27. 18. APA Style. American Psychological Association. URL: https://apastyle.apa.org/(дата звернення: 05.04.2022). |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Collection for students |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fedak st.pdf | 394.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.