Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/57068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКомова, Марія Василівна-
dc.contributor.authorKomova, M.-
dc.date.accessioned2023-11-22T13:52:56Z-
dc.date.available2023-11-22T13:52:56Z-
dc.date.issued2013-
dc.date.submitted2013-09-30-
dc.identifier.citationКомова М. В. ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ / Марія Василівна Комова. – 2013. – С. 93–96.uk_UA
dc.identifier.issn2219-8741-
dc.identifier.urihttps://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/57068-
dc.descriptionУ статті розкрито механізми здійснення масовою комунікацією владних повноважень через творчі характеристики здійснення цих повноважень публіцистичними текстами. Обґрунтовано, що ефект масовокомунікаційної діяльності, в межах якого контент у текстовому вигляді став самостійним продуктом, може передаватися різними комунікаційними каналами. Конвергенція засобів масової комунікації створила новітні можливості для комунікаційного середовища. Спільна комунікаційна база – ресурс для масової комунікації, реклами та бізнесу – розвивається дуже динамічно. Розширення можливостей отримання повідомлень призведе до розвитку соціально-комунікаційних парадоксів: інформаційної індивідуалізації споживання повідомлень та комунікаційної масовизації контенту.uk_UA
dc.descriptionThe theoretical model of classroom expectations counts the interaction mechanisms: institutional systems of mass communication, social and cultural experience of the audience. Formation of communication preferences of the audience is under the influence of these mechanisms, which vary in terms of systemic transformation of society. Journalistic texts serves as a focus, which concentrates problems of social life, has a quality of communication impact on the audience. The aim of research: to reveal the mechanisms of mass communication power through creative exercise of the power characteristics of journalistic texts. Text as a communication phenomenon of mass communication practice embodies social decisions to create the text, is theoretical as well as a factor of social and political, economic and spiritual advice to the audience. Therefore journalistic text is creative core of journalistic material. Mass communication is a management toolkit. To consider mass communication separately from power by the audience from the public is incorrectly. Mass communication is tangent to the society, power, social structures, it regulates social relations, the development of certain forms of government. Therefore is properly to consider journalistic text not only the directly involved in shaping public opinion, but also in forming of social control, communications factor in social activities in the functional form – a set of techniques and organizational methods to influence the audience. Thus, the effect of mass communication, within which content in text form became an independent product, can be transmitted in different communication channels. The convergence of the media has created new opportunities for communication environment. Cooperative communications base – is a resource for mass communication, advertising and business – is developing very dynamically. Empowering of possibilities toreceive messages lead to the development of social and communication paradox: the individualisation of messages consuming and communication spread of content.uk_UA
dc.format.extent93-96-
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСоціальні комунікації;№ 3–4 (15–16)-
dc.relation.urihttp://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/drsk_2013_3-4_20.pdfuk_UA
dc.subjectмедіа, інформаційне суспільство, конвергенціяuk_UA
dc.subjectmedia, information society, convergenceuk_UA
dc.titleПУБЛІЦИСТИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯuk_UA
dc.title.alternativeJournalistic text as a factor of social managementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.contributor.affiliationНаціональний університет "Львівська політехніка"uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
dc.identifier.citationenKomova M. V. PUBLICISTIC TEXT AS A FACTOR OF SOCIAL ADMINISTRATION / Maria Vasylivna Komova. – 2013. – P. 93–96.uk_UA
dc.relation.references1. Кузнєцова Т. Аксіологія медіатексту: основні напрямки дослідження / Т. Кузнєцова // Світові стандарти сучасної журналістики : зб. наук. праць. – Черкаси, 2010. – С. 198–202. 2. Потятинник Б. Патогенний текст : монографія / Б. Потятинник, М. Лозинський. – Л. : Місіонер, 1996. – 296 с. 3. Потятинник Б. Сторіччя фальсифікацій, або Чому я проти відродження пропаганди [Електронний ресурс] / Б. Потятинник. – Режим доступу: http:new-ways. iatp.org.ua/new5/index5.htm. 4. Пресса и общественное мнение. – М. : Изд-во МГУ, 1989. – 157 с. 5. Різун В.В. Літературне редагування : підручник / В.В. Різун. – К. : Либідь, 1996. – 240 с. 6. Цыганков А.П. Политология Роберта Даля / А.П. Цыганков // Социально-политические науки. – 1990. – № 10. – С. 90–91. 7. Bell D. The end of Ideology: On the Exhaustion of Political Ideas in the Fifties / D. Bell. – Harvard University Press, 2000. – P. 113.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Kuznetsova T. Axiology of media text: main directions of research / T. Kuznetsova // World standards of modern of journalism: coll. of science works – Cherkasy, 2010. – P. 198–202. 2. Potyatynnyk B. Pathogenic text: monograph / B. Potyatynnyk, M. Lozinskyi. - L.: Missioner, 1996. - 296 p. 3. Potyatinnyk B. A century of falsifications, or Why I am against the revival of propaganda [Electronic resource] / B. Potyatynnyk. – Access mode: http:new-ways. iatp.org.ua/new5/index5.htm. 4. Press and public opinion. - M.: Moscow State University Publishing House, 1989. – 157 p. 5. Rizun V.V. Literary editing: textbook / V.V. Cutthroat. - K.: Lybid, 1996. - 240 p. 6. Tsygankov A.P. Robert's political science Dalya / A.P. Tsygankov // Social and political sciences. – 1990. – No. 10. – pp. 90–91. 7. Bell D. The end of Ideology: On the Exhaustion of Political Ideas in the Fifties / D. Bell. - Harvard University Press, 2000. – P. 113.uk_UA
dc.subject.udc007:304:001uk_UA
Appears in Collections:Collection for students

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Юр'єва_st.pdfСтаття.275.8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.