Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/56985
Title: Прогностична модель носіїв науково-популярного контенту як втілення їхніх функціональних характеристик
Other Titles: Prognostic model of carriers of popular scientific content as an embodiment of their functional characteristics
Authors: Петрушка, Аліна Іванівна
Affiliation: НУЛП, Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, вул. Митрополита Андрея Шептицького, 3; 4-й корпус, кімната 520а, тел.: +38 (032) 258-25-95, E-mail: Alina.i.petrushka@lpnu.ua
Bibliographic description (Ukraine): Досліджено концептуальну модель носіїв науково-популярного контенту, яка втілює його функціональні характеристики. Визначено поняття та технологічні особливості SWOT-аналізу носіїв науково-популярного контенту і розроблено функціональну модель носія науково-популярного контенту. Визначено метод SWOT-аналізу як підгрунтя формування аналітичної бази моделювання шляхом виявлення наявних внутрішніх і зовнішніх характеристик носія науково-популярного контенту. На прикладі публікацій у журналах "National Geographie Magazine" та "Зелені Карпати" сформульовано методологію маркетингових та контентних характеристик видань. Проаналізовано історичні етапи розвитку контенту цих журналів та визначено критерії популяризації як наукового, так і політичного контенту видань. Проведено соціологічне дослідження щодо використання учнями та студентами науково-популярних джерел.
Bibliographic description (International): The conceptual model of popular scientific content carriers, which embodies its functional characteristics, has been studied. Concepts and technological features of the SWOT analysis of popular scientific content carriers are defined and a functional model of the popular scientific content carrier is developed. The method of SWOT analysis is defined as the basis for the formation of the analytical base of modeling by identifying the available internal and external characteristics of the medium of popular scientific content. On the example of publications in the magazines "National Geography Magazine" and "Green Carpathians", the methodology of marketing and content characteristics of publications is formulated. The historical stages of the development of the content of these magazines were analyzed and the criteria for the popularization of both scientific and political content of the publications were determined. A sociological study was conducted on the use of popular science sources by pupils and students.
Conference/Event: Теорія та історія соціальних комунікацій
Issue Date: 21-Apr-2017
Publisher: Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
Country (code): UA
Place of the edition/event: Рівне
Keywords: Концептуальна модель
Науково-популярний контент
Аналітична база
Політичний контент
Number of pages: 20
Abstract: У «Вступі» обґрунтовано актуальність теми, визначено зв’язок роботи з науковими програмами, планами і темами Міжнародного економікогуманітарного університету імені Академіка С. Дем’янчука, стисло описано джерельну, теоретико-методологічну бази, вказано хронологічні межі дослідження. Також зазначено мету і завдання, об’єкт, предмет і методи дослідження, наведено наукову новизну, вказано практичне значення роботи, особистий внесок здобувача, апробацію результатів дослідження. Наведено кількість публікацій, визначено структуру та обсяг роботи.
Description: Досліджено концептуальну модель носіїв науково-популярного контенту, яка втілює його функціональні характеристики. Визначено поняття та технологічні особливості SWOT-аналізу носіїв науково-популярного контенту і розроблено функціональну модель носія науково-популярного контенту. Визначено метод SWOT-аналізу як підгрунтя формування аналітичної бази моделювання шляхом виявлення наявних внутрішніх і зовнішніх характеристик носія науково-популярного контенту. На прикладі публікацій у журналах "National Geographie Magazine" та "Зелені Карпати" сформульовано методологію маркетингових та контентних характеристик видань. Проаналізовано історичні етапи розвитку контенту цих журналів та визначено критерії популяризації як наукового, так і політичного контенту видань. Проведено соціологічне дослідження щодо використання учнями та студентами науково-популярних джерел.
Content: ВСТУП РОЗДІЛ 1. ПРОГНОЗУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ТА ТВОРЧИХ ХАРАКТЕРИСТИК НОСІЇВ НАУКОВО ПОПУЛЯРНОГО КОНТЕНТУ 18 1.1. Теоретичні засади SWOT-аналізу носіїв науково-популярного контенту 18 1.2. Техніка SWOT-аналізу носіїв науково-популярного контенту 26 1.3 Функціональні моделі носіїв науково-популярного контенту 35 Висновки до розділу 1 51 Розділ 2. «NATIONAL GEOGRAPHIC MAGAZINE»: ДЖЕРЕЛА ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОГО КОНТЕНТУ 55 2.1. Історичні віхи розвитку контенту журналу 55 2.2. Науковий дискурс популяризації 71 2.3. Політико-ідеологічний дискурс популяризації 92 Висновки до розділу 2 113 РОЗДІЛ 3. МОДЕЛЮВАННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОГО КОНТЕНТУ 117 3.1. Співвідношення текстового та ілюстративного контенту в журналі 117 3.2. Перевірка адекватності функціональних моделей носіїв науково популярного контенту 148 3.3. Емпірична база моделювання популяризації науково-технічних знань в українських мас-медіа 161 Висновки до розділу 3 177 ВИСНОВКИ 179 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 187
URI: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/56985
Copyright owner: Петрушка А. І. 2017
URL for reference material: http://irbis-nbuv.gov.ua/publ/REF-0000736911
References (Ukraine): 1. Бакулев Г.П. Массовая коммуникация: западные теории и концепции. – М. : Аспект Пресс, 2005. – 176 с. 2. Балан О. С. Зниження часової складності моделювання 4D симетричних процесів переносу : автореф. дис. на здобуття наук. степеня канд. техн. наук : спец. 05.13.06 «Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології» / О. С. Балан. – Одеса, 2003. – 23 c. 3. Барабаш В. А. Інтерактивні методи у процесі формування комунікативної компетенції майбутніх документознавців / В. А. Барабаш // Людина, культура, техніка в новому тисячолітті : матеріали ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 09–11 вересня 2010). – Харків : Нац. аерокосм. ун-т «ХАІ», 2010. – С. 104–105. 4. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с. 5. Богачов С. Форсайт як методологія проектування майбутнього / С. Богачов, О. Соловцова // Схід. – 2013. – № 5. – С. 14–17. – Режим доступу : http://skhid.com.ua/article/view/18951. – Дата доступу : 04.06.2016. 6. Бондаренко Т. О. Популяризація науки у вітчизняному медіа просторі / Т.О. Бондаренко // Держава та регіони : наук.-виробн. журнал. – 2012. – №.1. – С. 27–30. – (Серія «Соціальні комунікації»). 7. Вербовий Р. М. Електронні видання для молоді в Україні. тенденції, специфіка, тематика / Р. М. Вербовий // Держава та регіони : наук.-виробн. журнал. – 2011. – № 4. – С. 29–40. 8. Вербовий Р. М. Композиційно-графічна модель українського молодіжного журналу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.05 «Теорія та історія видавничої справи та 188 редагування» / Р. М. Вербовий; МОНМС України, Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – Київ, 2013. – 20 c. 9. Гиріна Т. С. Європейський досвід у створенні дитячих радіопрограм / Т. С. Гиріна // Держава та регіони : наук.-виробн. журнал. – 2011. – № 4. – С. 41–46. 10. Горбенко Г. В. Методи оцінювання та шляхи підвищення ефективності соціальної реклами / Г. В. Горбенко // Критерії діагностики та методики розрахунку впливу медіа : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. / наук. ред. В. Різун. – Київ : Інститут журналістики, 2014. – С. 27– 29. 11. Гусак О. О. Роль редактора в популяризації сайта інтернет-ЗМК : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.05 «Теорія та історія видавничої справи та редагування» / О. О. Гусак; МОН України, КНУ імені Т. Шевченка, Ін-т журналістики. – Київ, 2015. – 18 с. 12. Зелені Карпати [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://cbr.nature.org.ua/zk.htm. – Дата доступу : 04.05.2016. 13. Зеленюк Ю. О. Журнали-травелоги на українському медійному ринку / Ю. О. Зеленюк // Держава та регіони : наук. виробн. журнал. – 2012. – №.1. – С. 52–55. – (Серія «Соціальні комунікації»). 14. Зелінська Н. В. Наукове книговидання в Україні: історія та сучасний стан / Н. В. Зелінська. – Львів : Світ, 2002. – 268 с. 15. Зелінська Н. В. У пошуках втраченого жанру: огляд у жанровій системі української наукової літератури / Н. В. Зелінська // Поліграфія і видавнича справа. – Львів, 1995. – Вип. 30. – С. 137–142. 16. Зелінська Н. В. Українська наукова публіцистика в сучасних типологічних вимірах: реалії та прогнози / Н. В. Зелінська // Українська 189 періодика: історія і сучасність : доп. і повід. П’ятої всеукр. наук.-теорет. конф. – Львів, 1999. – С. 396–408. 17. Зелінська Н. В. Українська наукова публіцистика: феномен чи фантом? / Н. В. Зелінська // Збірник праць Науково-дослідного центру періодики / ЛНБ ім.В. Стефаника НАН України. – Львів, 2001. – Вип. 9. – С. 230–248. 18. Иванов В. Ф. Массовая коммуникация : монография / В. Ф. Иванов. – Киев : Академия украинской прессы, Центр свободной прессы, 2013. – 902 с. 19. История фирмы Bell Telephone Company [Електронний ресурс] // Українська блогосфера – 2012. – Режим доступу: http://innovatory.narod.ru/bell.html. – Дата доступу: 05.06.2015. 20. Іванов В. Ф. Соціологія масової комунікації : навч. посіб. / В. Ф. Іванов ; Черкас. держ. ун-т ім. Б. Хмельницького. – Черкаси, 2003. – 193 с. 21. Іванов В. Ф. Теоретико-соціологічні аспекти дослідження масовокомунікативного процесу / В. Ф. Іванов // Наукові записки Інституту журналістики / Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – Київ, 2000. – Т. 3. – С. 93– 103. 22. Кадишева Е. SWOT-анализ, что это? Методика проведения SWOT-анализа [Електронний ресурс] / Е. Кадишева // Режим доступу : http://www.businesstuning.ru/pm/80-swot-analiz-chto-eto-metodika provedeniya-swot-analiza.html. – Дата доступу : 12.06.2016. 23. Кадомцев Б. Б. Динамика и информация / Б. Б. Кадомцев. – М. : Изд. «Успехи физических наук», 1999. – 394 с. 24. Камінська А. А. Вплив сучасного українського телебачення на формування морального виховання молоді / А. А. Камінська // Світ 190 соціальних комунікацій : наук. щокварт. журн. / Київ. міжнарод. ун-т. – Київ : КиМУ, ДонНУ, 2013. – Т. 9. – С. 122–124. 25. Комова М. В. Документальна та інтерпретаційна природа контенту в соціальних комунікаціях : монографія / М. В. Комова. – Львів : Тріада-плюс, 2014. – 383 с. 26. Комова М. В. Документальність подання інформації в масовій комунікації / М. В. Комова // Світ соціальних комунікацій : наук. щокварт. журн. / Київ. міжнар. ун-т. – Київ : КиМУ, ДонНУ, 2012. – С. 42–45. 27. Комова М.В. Керування документаційними процесами : навч. посіб. / М. В. Комова, А. М. Пелещишин, Т. М. Білущак. – Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2013. – 188 с 28. Комова М. В. Фактологічність та документальність інформації як чинники інформаційного впливу ЗМК / М. В. Комова // Діалог : медіа студії : зб. наук. пр. / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечнікова. –Одеса : Астропринт, 2013. – № 16. – С. 227–235 с. 29. Комова М.В. Українська документознавча термінологія : шляхи формування та функційні особливості : монографія / Нац. ун-т «Львів. політехніка» ; М. В. Комова. – Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2011. – 315 с. 30. Коновалова О. SWOT-аналіз як основний інструмент стратегічного управління, його переваги і недоліки [Електронний ресурс] / О. Коновалова., Т. Андрущакевич. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com/3_SND_2010/Economics/58123.doc.htm. – Дата доступу: 01.06.2016. 31. Корж Р. О. Формалізація процесу формування інформаційного образу ВНЗ в соціальних середовищах інтернету / Р. О. Корж, А. М. Пелещишин // Східно-європейський журнал передових технологій. – Харків, 2013. – № 5(3) (65). – С. 4–8. 191 32. Кочан І. М. Динаміка і кодифікація термінів з міжнародними компонентами в сучасній українській мові / І. М. Кочан. – Львів : Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2004.– 519 с. 33. Красухин К. Г. Введение в индоевропейское языкознание / К. Г. Красухін. – М. : Академия, 2004. – 320 с. 34. Лавриш Ю. С. Cоціальна комунікація нових українських медій (на основі моделі «Церква-нові медії-суспільство»): методологія дослідження / Ю. С. Лавриш // Критерії діагностики та методики розрахунку впливу медіа : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. / наук. ред. В. Різун. – Київ : Інститут журналістики, 2014. – С. 45–46.
References (International): 1. Bakulev H.P. Mass communication: Western theories and concepts - M.: Aspect Press, 2005. - 176 p. 2. Balan O. S. Reducing the time complexity of modeling 4D symmetric transfer processes: autoref. thesis for obtaining sciences. degrees Ph.D. technical Sciences: spec. 05.13.06 "Automated control systems and progressive information technologies" / O. S. Balan. - Odesa, 2003. - 23 c. 3. Barabash V. A. Interactive methods in the formation process communicative competence of future document scholars / V. A. Barabash // Man, culture, technology in the new millennium: materials of the XI International. science and practice conf. (Kharkiv, September 9–11, 2010). - Kharkiv: National. aerospace "KHAI" University, 2010. - pp. 104–105. 4. F. S. Batsevich. Fundamentals of communicative linguistics: a textbook / F. S. Bacevich. - K.: Academy, 2004. - 344 p. 5. Bogachev S. Foresight as a methodology for designing the future / S. Bogachev, O. Solovtsova // East. – 2013. – No. 5. – P. 14–17. – Mode access: http://skhid.com.ua/article/view/18951. – Date of access: 04.06.2016. 6. Bondarenko T.O. Popularization of science in the national media space / T.O. Bondarenko // State and regions: scientific and industrial. magazine. – 2012. – No. 1. – P. 27–30. – (Series "Social Communications"). 7. Verbovy R. M. Electronic editions for youth in Ukraine. trends, specifics, topics / R. M. Verbovyi // State and regions: scientific and industrial magazine. – 2011. – No. 4. – P. 29–40. 8. Verbovy R. M. Compositional and graphic model of Ukrainian youth magazine: autoref. thesis for obtaining sciences. candidate degree of science from social of communications: 27.00.05 "Theory and history of publishing and 188 editing" / R. M. Verbovy; MONMS of Ukraine, Kyiv. national Univ named after T. Shevchenko. - Kyiv, 2013. - 20 c. 9. Hyrina T. S. European experience in creating children's radio programs / T.S. Hyrina // State and regions: science and production. magazine. – 2011. – No. 4. – P. 41–46. 10. Horbenko G. V. Evaluation methods and ways of promotion effectiveness of social advertising / H. V. Horbenko // Diagnostic criteria and methods of calculating media influence: materials of the All-Ukrainian science and practice conf. / Sci. ed. V. Rizun. – Kyiv: Institute of Journalism, 2014. – P. 27– 29. 11. Husak O. O. The role of the editor in the popularization of the Internet-ZMK website: autoref. thesis for obtaining sciences. candidate degree of social sciences communications: 27.00.05 "Theory and history of publishing and editing" / O. O. Husak; Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology of Ukraine, KNU named after T. Shevchenko, Institute of Journalism. – Kyiv, 2015. – 18 p. 12. Green Carpathians [Electronic resource]. - Access mode : http://cbr.nature.org.ua/zk.htm. – Date of access: 05/04/2016. 13. Yu. O. Zelenyuk Travelogue magazines on the Ukrainian media of the market / Yu. O. Zelenyuk // State and regions: science. production magazine. – 2012. – No. 1. – P. 52–55. – (Series "Social Communications"). 14. Zelinska N. V. Scientific book publishing in Ukraine: history and modern state / N. V. Zelinska. - Lviv: Svit, 2002. - 268 p. 15. Zelinska N.V. In search of a lost genre: a review in genre to the system of Ukrainian scientific literature / N. V. Zelinska // Poligrafiya i publishing. – Lviv, 1995. – Vol. 30. – pp. 137–142. 16. Zelinska N. V. Ukrainian scientific journalism in modern times typological dimensions: realities and forecasts / N. V. Zelinska // Ukrainian 189 periodicals: history and modernity: supplement. and the story Fifth All-Ukrainian science and theory conf. – Lviv, 1999. – P. 396–408. 17. Zelinska N. V. Ukrainian scientific journalism: phenomenon or phantom? / N. V. Zelinska // Collected works of the Scientific Research Center periodicals / LNB named after V. Stefanyka of the National Academy of Sciences of Ukraine. - Lviv, 2001. - Vol. 9. – P. 230–248. 18. Ivanov V.F. Mass communication: monograph / V. F. Ivanov. – Kyiv: Academy of the Ukrainian Press, Center for Freedom Press, 2013. – 902 p. 19. History of Bell Telephone Company [Electronic resource] // Ukrainian blogosphere - 2012. - Access mode: http://innovatory.narod.ru/bell.html. – Date of access: 06/05/2015. 20. Ivanov V. F. Sociology of mass communication: teaching. manual / V. F. Ivanov; Cherkasy state University named after B. Khmelnytskyi. – Cherkasy, 2003. – 193 p. 21. Ivanov V. F. Theoretical and sociological aspects of research mass communication process / V. F. Ivanov // Scientific Notes of the Institute of Journalism / Kyiv. national University named after T. Shevchenko. – Kyiv, 2000. – Vol. 3. – P. 93– 103. 22. Kadysheva E. SWOT analysis, what is it? Conducting method SWOT analysis [Electronic resource] / E. Kadysheva // Access mode: http://www.businesstuning.ru/pm/80-swot-analiz-chto-eto-metodika provedeniya-swot-analiza.html. – Date of access: 12.06.2016. 23. Kadomtsev B. B. Dynamics and information / B. B. Kadomtsev. - M.: Ed. "Successes of physical sciences", 1999. - 394 p. 24. Kaminska A. A. The influence of modern Ukrainian television on formation of moral education of youth / A. A. Kaminska // World 190 of social communications: science. every quarter journal / Kyiv. international Univ. – Kyiv: KyMU, DonNU, 2013. – Vol. 9. – P. 122–124. 25. Komova M.V. Documentary and interpretive nature of content in social communications: monograph / M. V. Ko language. – Lviv: Triada-plus, 2014. – 383 p. 26. Komova M. V. Documentary presentation of information in the mass media communications / M. V. Komova // World of social communications: science. every quarter journal / Kyiv. international Univ. – Kyiv: KyMU, DonNU, 2012. – P. 42–45. 27. Komova M.V. Management of documentation processes: training. manual / M. V. Komova, A. M. Peleshchyshyn, T. M. Bilushchak. – Lviv: View-vo NU "Lviv Polytechnic", 2013. - 188 p 28. Komova M. V. Factuality and documentary information as factors of information influence of ZMK / M. V. Komova // Dialog: media studios: coll. of science Ave. / Odesa. national University named after I. I. Mechnikova. – Odessa: Astroprint, 2013. - No. 16. - pp. 227–235. 29. Komova M.V. Ukrainian documentary terminology: ways formation and functional features: monograph / Nat. Lviv University. polytechnic"; M.V. Komova. – Lviv: Department of the Lviv Polytechnic University, 2011. – 315 p. 30. Konovalova O. SWOT analysis as the main tool strategic management, its advantages and disadvantages [Electronic resource] / O. Konovalova, T. Andrushkavych. - Access mode : http://www.rusnauka.com/3_SND_2010/Economics/58123.doc.htm. - The date access: 01.06.2016. 31. Korzh R. O. Formalization of the information formation process the image of universities in the social environment of the Internet / R. O. Korzh, A. M. Peleshchyshyn // Eastern European journal of advanced technologies. – Kharkiv, 2013. – No. 5(3) (65). - pp. 4–8. 191 32. Kochan I. M. Dynamics and codification of international terms components in the modern Ukrainian language / I. M. Kochan. - Lviv: Publ. center of LNU named after I. Franka, 2004. – 519 p. 33. Krasukhin K. G. Introduction to Indo-European Linguistics / K. G. Krasukhin. - Moscow: Academy, 2004. - 320 p. 34. Lavrysh Yu. S. Social communication of new Ukrainian media (based on the "Church-new media-society" model): methodology research / Yu. S. Lavrysh // Diagnostic criteria and methods calculation of the influence of the media: materials of the All-Ukrainian science and practice conf. / Sci. ed. V. Rizun. – Kyiv: Institute of Journalism, 2014. – P. 45–46.
Content type: Dissertation Abstract
Appears in Collections:Collection for students

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyrychenko_aref.pdfДосліджено концептуальну модель носіїв науково-популярного контенту, яка втілює його функціональні характеристики. Визначено поняття та технологічні особливості SWOT-аналізу носіїв науково-популярного контенту і розроблено функціональну модель носія науково-популярного контенту. Визначено метод SWOT-аналізу як підгрунтя формування аналітичної бази моделювання шляхом виявлення наявних внутрішніх і зовнішніх характеристик носія науково-популярного контенту. На прикладі публікацій у журналах "National Geographie Magazine" та "Зелені Карпати" сформульовано методологію маркетингових та контентних характеристик видань. Проаналізовано історичні етапи розвитку контенту цих журналів та визначено критерії популяризації як наукового, так і політичного контенту видань. Проведено соціологічне дослідження щодо використання учнями та студентами науково-популярних джерел.1.68 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.