DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Парута, Олена | |
dc.contributor.author | Paruta, Olena | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T07:45:12Z | - |
dc.date.available | 2021-05-06T07:45:12Z | - |
dc.date.created | 2020-03-01 | |
dc.date.issued | 2020-03-01 | |
dc.identifier.citation | Парута О. Правова соціалізація в шкільному середовищі / Олена Парута // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — Том 7. — № 3 (27). — С. 92–97. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56381 | - |
dc.description.abstract | Перед сучасною наукою постала гостра потреба оновити знання про дитину та
дитинство, про підлітковий розвиток особистості, шляхи ефективної соціалізації дитини
як процесу, що сприяє розвитку суспільству. Потрібні нові механізми сприяння успішній правовій
соціалізації дітей та підлітків. Пояснюється така необхідність виникненням нових парадоксів і протиріч,
характерних для взаємин юної людини і сучасного соціуму.
Молодший підлітковий період характеризується важливими змінами в соціальних відношеннях і соціалізації,
оскільки переважний вплив родини поступово змінюється впливом однолітків, які виступають джерелом референтних норм поведінки
й одержання певного статусу. Протягом підліткового періоду соціальне пізнання стає
усе більш важливою детермінантою поведінки дітей. Саме в цьому віці дітям необхідно
навчитися самостійно вирішувати складні ситуації в дружніх відносинах, знаходити
рішення в питаннях про справедливість, дотримуватися усталених соціальних норм та
звичаїв.
Сучасна наука має врахувати те, що період навчання у школі є перехідним етапом,
який пов’язує дитинство з дорослим життям. У підлітків правова соціалізація
проходить складно та суперечливо, адже на цей час особистісного становлення припадає
фізична та психологічна перебудова організму людини, наростає емоційність і напруга у
стосунках з однолітками та дорослими, швидко змінюються інтереси у навчальній та
пізнавальній діяльності.
Ефективність правової соціалізації і конкретні методики правового впливу на
особу ми оцінюємо через їхню здатність підготувати підростаюче покоління до самостійної правової
діяльності. Успішною буде соціалізація, яка забезпечить засвоєння та
відтворення особою у діяльності соціально-правових цінностей, що допоможе розвивати
індивідуальний правовий статус особи, сформувати навички правової поведінки, які
будуть ефективними в майбутньому.
Успішна соціально-виховна, педагогічна робота з дітьми в Україні можлива за умови
створення нормативної основи її реалізації. Перспективність і педагогічна ефективність
правової соціалізації школярів забезпечуються цілісністю і збалансованістю державних,
громадських та індивідуальних програм в сфері соціальної роботи, з обов’язковим
урахуванням потреб та інтересів кожного учасника правосоціалізаційного процесу. | |
dc.description.abstract | Modern science has faced with an urgent need to update knowledge about a child and childhood,
about development of adolescent personality, ways of effective socialization of the child as a process that
determines the development of society. New mechanisms are required to promote the successful legal
socialization of children and adolescents. This necessity is explained by the emergence of new paradoxes
and contradictions peculiar to the relationship between the young man and modern society.
Younger adolescence is characterized by important changes in social relations and socialization,
as the predominant influence of the family is gradually replaced by the influence of peers, who act as a
source of reference norms of behavior and obtaining a certain status. During adolescence, social
cognition becomes an increasingly important determinant of children’s behavior. It is at this age that
children must learn to deal independently with difficult situations in friendly relations, to make
decisions on issues of justice, to adhere to established social norms and customs.
Modern science must take into account that the period of schooling is a transitional stage that
connects childhood with adult life. In adolescents, legal socialization is difficult and contradictory,
because it is the time of personal development characterized by the physical and psychological
restructuring of the human body, Increase of emotionality and tension in relationships with peers and adults, rapid change of
interests in learning and cognitive activities.
We evaluate the effectiveness of legal socialization and specific methods of legal influence on the
individual through their ability to prepare the younger generation for independent legal activity.
Socialization will be successful, if it is able to ensure the acquirement and reproduction of social and
legal values by a person in his/her activity, which will help to develop the individual legal status of the
person, to form skills of legal behavior that will be effective in the future.
Successful social and educational, pedagogical work with children in Ukraine is possible under
the condition of creating a normative basis for its implementation. Prospects and pedagogical
effectiveness of legal socialization of school children are ensured by the integrity and balance of state,
public and individual programs in the field of social work, taking into account the needs and interests of
each participant in the legal socialization process. | |
dc.format.extent | 92-97 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | |
dc.publisher | Lviv Politechnic Publishing House | |
dc.relation.ispartof | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 3 (27) (7), 2020 | |
dc.relation.uri | http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpifyua_2013_2_36 | |
dc.relation.uri | https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992/2001 | |
dc.subject | правова соціалізація | |
dc.subject | правове виховання | |
dc.subject | дитинство | |
dc.subject | законослухняна поведінка | |
dc.subject | legal socialization | |
dc.subject | legal education | |
dc.subject | childhood | |
dc.subject | law-abiding behavior | |
dc.title | Правова соціалізація в шкільному середовищі | |
dc.title.alternative | Legal socialization in school environment | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2020 | |
dc.rights.holder | © Парута О. В., 2020 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет “Львівська політехніка” | |
dc.contributor.affiliation | Lviv Polytechnic National University | |
dc.format.pages | 6 | |
dc.identifier.citationen | Paruta O. Legal socialization in school environment / Olena Paruta // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2020. — Vol 7. — No 3 (27). — P. 92–97. | |
dc.identifier.doi | doi.org/10.23939/law2020.27.092 | |
dc.relation.references | 1. Краткий психологический словарь. / под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. М., 1997. 512 с. | |
dc.relation.references | 2. Бурмака Є. А. Проблемні питання процесу правової соціалізації в контексті сучасного стану реалізації верховенства права в Україні. Форум права. 2013. № 2. С. 79–85. | |
dc.relation.references | 3. Абрамова В. М., Швачка В. Ю. Правова соціалізація особистості як об’єкт теоретико-правового дослідження. Юридична наука. 2011. № 3. С. 7–13. | |
dc.relation.references | 4. Дідківська Г. В. Право як фактор соціалізації особистості. Збірник наукових праць Ірпінської фінансово-юридичної академії (економіка, право). 2013. № 2. C. 213–218. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpifyua_2013_2_36. | |
dc.relation.references | 5. Крестовская Н. Н., Матвеева Л. Г. Теория государства и права: Элементарный курс. Х. : Одиссей, 2007. 384 с. | |
dc.relation.references | 6. Про Національну програму правової освіти населення : затв. Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992/2001. | |
dc.relation.references | 7. Тітова А. Громадянське виховання як метод правової соціалізації учнів. Вісник Книжкової палати. 2010. № 2. С. 44–45. | |
dc.relation.references | 8. Коваленко І. Правова соціалізація як процес формування правової культури. Вісник Книжкової палати. 2011. № 6. С. 43–45. | |
dc.relation.referencesen | 1. Kratkij psihologicheskij slovar’. [A brief psychological dictionary]. / pod obshh. red. A. V. Petrovskogo, M. G. Jaroshevskogo. M., 1997. 512 p. | |
dc.relation.referencesen | 2. Burmaka E. A. Problemni pytannia protsesu pravovoi sotsializatsii v konteksti suchasnoho stanu realizatsii verkhovenstva prava v Ukraini. [Problematic issues of the process of legal socialization in the context of the current state of implementation of the rule of law in Ukraine]. Forum prava. 2013. No. 2. P. 79–85. | |
dc.relation.referencesen | 3. Abramova V. M., Shvachka V. Yu. Pravova sotsializatsiia osobystosti yak obiekt teoretykopravovoho doslidzhennia. [Yurydychna nauka. Legal socialization of personality as an object of theoretical and legal study]. Yurydychna nauka. 2011. No. 3. P. 7–13. | |
dc.relation.referencesen | 4. Didkivska G. V. Pravo yak faktor sotsializatsii osobystosti. [Law as a factor of socialization of personality]. Zbirnyk naukovykh prats Irpinskoi finansovo-yurydychnoi akademii (ekonomika, pravo). 2013. No. 2. P. 213–218. | |
dc.relation.referencesen | 5. Krestovskaya N. N., Matveeva L. G. Teoryia hosudarstva y prava: Elementarnyi kurs [State and Law Theory : An Elementary Course]. Kh. : Odysseus, 2007. 384 p. | |
dc.relation.referencesen | 6. Pro Natsionalnu prohramu pravovoi osvity naselennia [About the National Program of Legal Education of the Population] : Approved by the Decree of the President of Ukraine of October 18, 2001. N 992/2001. | |
dc.relation.referencesen | 7. Titova A.Hromadianske vykhovannia yak metod pravovoi sotsializatsii uchniv. [Civic education as a method of legal socialization of students]. Visnyk Knyzhkovoi palaty. 2010. No. 2. P. 44–45. | |
dc.relation.referencesen | 8. Kovalenko I. Pravova sotsializatsiia yak protses formuvannia pravovoi kultury. [Legal socialization as a process of formation of legal culture]. Visnyk Knyzhkovoi palaty. 2011. No. 6. P. 43–45. | |
dc.citation.journalTitle | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки | |
dc.citation.volume | 7 | |
dc.citation.issue | 3 (27) | |
dc.citation.spage | 92 | |
dc.citation.epage | 97 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
dc.subject.udc | 340.12 | |
dc.subject.udc | 316.61 | |
Appears in Collections: | Юридичні науки. – 2020. – № 3 (27)
|