https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/56336
Title: | Імітаційне моделювання руху автомобілів вздовж магістральної дороги із застосуванням засобів прогнозування параметрів потоку |
Other Titles: | Elasticity speed consequential glare drivers |
Authors: | Оліскевич, Мирослав |
Affiliation: | Львівський Національний аграрний університет |
Bibliographic description (Ukraine): | Оліскевич М. Імітаційне моделювання руху автомобілів вздовж магістральної дороги із застосуванням засобів прогнозування параметрів потоку / Мирослав Оліскевич // Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 25–26 березня 2021 року, Львів. — Львів : ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021. — С. 15–17. — (Управління розвитком транспорних систем, безпекою та організацією руху). |
Bibliographic description (International): | Oliskevych M. Elasticity speed consequential glare drivers / Myroslav Oliskevych // Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia : tezy dopovidei IV Vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii, 25–26 bereznia 2021 roku, Lviv. — Lviv : TzOV "Halytska vydavnycha spilka", 2021. — P. 15–17. — (Upravlinnia rozvytkom transpornykh system, bezpekoiu ta orhanizatsiieiu rukhu). |
Is part of: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 2021 |
Conference/Event: | ІV Всеукраїнська науково-теоретична конференція «Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання» |
Journal/Collection: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції |
Issue Date: | 25-Mar-2021 |
Publisher: | ТзОВ «Галицька видавнича спілка» |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
Temporal Coverage: | 25–26 березня 2021 року, Львів |
UDC: | 656.13 |
Number of pages: | 3 |
Page range: | 15-17 |
Start page: | 15 |
End page: | 17 |
Abstract: | The movement of the car in the traffic on intercity routes was investigated. Traffic should be energy efficient, safe and allow the desired schedule. A method for analyzing the input data flow based on a simulation model has been developed. The research results make it possible to develop and adhere to optimal long-term traffic programs on highways. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56336 |
ISBN: | 978-617-7809-69-1 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2021 |
References (Ukraine): | 1. Lai W. K., Kuo T. H., Chen C. H. Vehicle speed estimation and forecasting methods based on cellular floating vehicle data. Applied Sciences. 2016, №6(2), P.47. 2. Balid W., Tafish, H., Refai H. H. Intelligent vehicle counting and classification sensor for real-time traffic surveillance. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2017, №19 (6), РР. 1784-1794. |
References (International): | 1. Lai W. K., Kuo T. H., Chen C. H. Vehicle speed estimation and forecasting methods based on cellular floating vehicle data. Applied Sciences. 2016, No 6(2), P.47. 2. Balid W., Tafish, H., Refai H. H. Intelligent vehicle counting and classification sensor for real-time traffic surveillance. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2017, No 19 (6), RR. 1784-1794. |
Content type: | Conference Abstract |
Appears in Collections: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2021 р. |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2021_Oliskevych_M-Elasticity_speed_consequential_15-17.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open | |
2021_Oliskevych_M-Elasticity_speed_consequential_15-17__COVER.png | 519.31 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.