Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/56286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПашкевич, Світлана
dc.coverage.temporal25–26 березня 2021 року, Львів
dc.date.accessioned2021-04-08T08:47:30Z-
dc.date.available2021-04-08T08:47:30Z-
dc.date.created2021-03-25
dc.date.issued2021-03-25
dc.identifier.citationПашкевич С. Вплив розташування автовокзалів на завантаженість вулично-дорожньої мережі міста / Світлана Пашкевич // Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 25–26 березня 2021 року, Львів. — Львів : ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021. — С. 48–50. — (Управління розвитком транспорних систем, безпекою та організацією руху).
dc.identifier.isbn978-617-7809-69-1
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56286-
dc.description.abstractAlleviating public traffic congestion is an efficient and effective way to improve the travel time reliability and quality of public transport services. The existing public network optimization models usually ignored the essential impact of public traffic congestion on the performance of public transport service. To solve this problem, a data-based methodology is proposed to estimate congestion on road sections between bus stops.
dc.format.extent48-50
dc.language.isouk
dc.publisherТзОВ «Галицька видавнича спілка»
dc.relation.ispartofПроблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 2021
dc.titleВплив розташування автовокзалів на завантаженість вулично-дорожньої мережі міста
dc.title.alternativeThe impact of the location of bus stations on the congestion of the city's road network
dc.typeConference Abstract
dc.rights.holder© Національний університет “Львівська політехніка”, 2021
dc.contributor.affiliationНаціональний університет водного господарства та природокористування
dc.format.pages3
dc.identifier.citationenPashkevich S. The impact of the location of bus stations on the congestion of the city's road network / Svitlana Pashkevych // Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia : tezy dopovidei IV Vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii, 25–26 bereznia 2021 roku, Lviv. — Lviv : TzOV "Halytska vydavnycha spilka", 2021. — P. 48–50. — (Upravlinnia rozvytkom transpornykh system, bezpekoiu ta orhanizatsiieiu rukhu).
dc.relation.references1.Ibarra-Rojas, O.J.; Delgado, F.; Giesen, R.; Muñoz, J.C. Planning, operation, and control of bus transport systems: A literature review. Transport. Res. B-Meth. 2015, 77, 38–75.
dc.relation.references2. Liu, X.; Yang, Y.; Meng, M.; Rau, A. Impact of Different Bus Stop Designs on Bus Operating Time Components. J. Public. Transport. 2017, 20, 104–118.
dc.relation.references3. Chen, B.Y.; Lam, W.H.K.; Sumalee, A.; Li, Q.; Li, Z. Vulnerability analysis for large-scale and congested road networks with demand uncertainty. Transport. Res. A-Pol. 2012, 46, 501–516.
dc.relation.references4. Zheng, Y.; Capra, L.; Wolfson, O.; Yang, H. Urban Computing: Concepts, Methodologies, and Applications. ACM Trans. Intell. Syst. Technol. 2014, 5, 1–55.
dc.relation.references5. Yang, Y.; Xu, Y.; Han, J.; Wang, E.; Chen, W.; Yue, L. Efficient traffic congestion estimation using multiple spatio-temporal properties. Neurocomputing 2017, 267, 344–353.
dc.relation.references6. An, S.; Yang, H.; Wang, J. Revealing Recurrent Urban Congestion Evolution Patterns with Taxi Trajectories. ISPRS Int. J. Geo.-Inf. 2018, 7, 128.
dc.relation.references7. Jenelius, E.; Koutsopoulos, H.N. Travel time estimation for urban road networks using low frequency probe vehicle data. Transport. Res. B-Meth. 2013, 53, 64–81.
dc.relation.references8. Wang, Y.; Cao, J.; Li, W.; Gu, T.; Shi, W. Exploring traffic congestion correlation from multiple data sources. Pervasive. Mob. Comput. 2017, 41, 470–483.
dc.relation.references9.Ceder, A.A.; Butcher, M.; Wang, L. Optimization of bus stop placement for routes on uneven topography. Transport. Res. B-Meth. 2015, 74, 40–61
dc.relation.references10. Li, H.; Bertini, R.L. Assessing a Model for Optimal Bus Stop Spacing with High-Resolution Archived Stop-Level Data. Transport. Res. Rec. 2009, 2111, 24–32.
dc.relation.references11. Chien, S.I.; Qin, Z. Optimization of bus stop locations for improving transit accessibility. Transport. Plan Techn. 2004, 27, 211–227.
dc.relation.references12. Tirachini, A. Bus dwell time: The effect of different fare collection systems, bus floor level and age of passengers. Transp. A 2013, 9, 28–49.
dc.relation.references13. Weng, J.; Wang, C.; Huang, H.; Wang, Y.; Zhang, L. Real-time bus travel speed estimation model based on bus GPS data. Adv. Mech. Eng. 2016, 8, 756467438.
dc.relation.referencesen1.Ibarra-Rojas, O.J.; Delgado, F.; Giesen, R.; Muñoz, J.C. Planning, operation, and control of bus transport systems: A literature review. Transport. Res. B-Meth. 2015, 77, 38–75.
dc.relation.referencesen2. Liu, X.; Yang, Y.; Meng, M.; Rau, A. Impact of Different Bus Stop Designs on Bus Operating Time Components. J. Public. Transport. 2017, 20, 104–118.
dc.relation.referencesen3. Chen, B.Y.; Lam, W.H.K.; Sumalee, A.; Li, Q.; Li, Z. Vulnerability analysis for large-scale and congested road networks with demand uncertainty. Transport. Res. A-Pol. 2012, 46, 501–516.
dc.relation.referencesen4. Zheng, Y.; Capra, L.; Wolfson, O.; Yang, H. Urban Computing: Concepts, Methodologies, and Applications. ACM Trans. Intell. Syst. Technol. 2014, 5, 1–55.
dc.relation.referencesen5. Yang, Y.; Xu, Y.; Han, J.; Wang, E.; Chen, W.; Yue, L. Efficient traffic congestion estimation using multiple spatio-temporal properties. Neurocomputing 2017, 267, 344–353.
dc.relation.referencesen6. An, S.; Yang, H.; Wang, J. Revealing Recurrent Urban Congestion Evolution Patterns with Taxi Trajectories. ISPRS Int. J. Geo.-Inf. 2018, 7, 128.
dc.relation.referencesen7. Jenelius, E.; Koutsopoulos, H.N. Travel time estimation for urban road networks using low frequency probe vehicle data. Transport. Res. B-Meth. 2013, 53, 64–81.
dc.relation.referencesen8. Wang, Y.; Cao, J.; Li, W.; Gu, T.; Shi, W. Exploring traffic congestion correlation from multiple data sources. Pervasive. Mob. Comput. 2017, 41, 470–483.
dc.relation.referencesen9.Ceder, A.A.; Butcher, M.; Wang, L. Optimization of bus stop placement for routes on uneven topography. Transport. Res. B-Meth. 2015, 74, 40–61
dc.relation.referencesen10. Li, H.; Bertini, R.L. Assessing a Model for Optimal Bus Stop Spacing with High-Resolution Archived Stop-Level Data. Transport. Res. Rec. 2009, 2111, 24–32.
dc.relation.referencesen11. Chien, S.I.; Qin, Z. Optimization of bus stop locations for improving transit accessibility. Transport. Plan Techn. 2004, 27, 211–227.
dc.relation.referencesen12. Tirachini, A. Bus dwell time: The effect of different fare collection systems, bus floor level and age of passengers. Transp. A 2013, 9, 28–49.
dc.relation.referencesen13. Weng, J.; Wang, C.; Huang, H.; Wang, Y.; Zhang, L. Real-time bus travel speed estimation model based on bus GPS data. Adv. Mech. Eng. 2016, 8, 756467438.
dc.citation.conferenceІV Всеукраїнська науково-теоретична конференція «Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання»
dc.citation.journalTitleПроблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції
dc.citation.spage48
dc.citation.epage50
dc.coverage.placenameЛьвів
dc.coverage.placenameLviv
dc.subject.udc656.025
Appears in Collections:Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2021 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_Pashkevich_S-The_impact_of_the_location_48-50.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
2021_Pashkevich_S-The_impact_of_the_location_48-50__COVER.png425.33 kBimage/pngView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.