DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Пашкевич, Світлана | |
dc.coverage.temporal | 25–26 березня 2021 року, Львів | |
dc.date.accessioned | 2021-04-08T08:47:30Z | - |
dc.date.available | 2021-04-08T08:47:30Z | - |
dc.date.created | 2021-03-25 | |
dc.date.issued | 2021-03-25 | |
dc.identifier.citation | Пашкевич С. Вплив розташування автовокзалів на завантаженість вулично-дорожньої мережі міста / Світлана Пашкевич // Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 25–26 березня 2021 року, Львів. — Львів : ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021. — С. 48–50. — (Управління розвитком транспорних систем, безпекою та організацією руху). | |
dc.identifier.isbn | 978-617-7809-69-1 | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56286 | - |
dc.description.abstract | Alleviating public traffic congestion is an efficient and effective way to improve the travel
time reliability and quality of public transport services. The existing public network optimization models
usually ignored the essential impact of public traffic congestion on the performance of public transport
service. To solve this problem, a data-based methodology is proposed to estimate congestion on road
sections between bus stops. | |
dc.format.extent | 48-50 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ТзОВ «Галицька видавнича спілка» | |
dc.relation.ispartof | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 2021 | |
dc.title | Вплив розташування автовокзалів на завантаженість вулично-дорожньої мережі міста | |
dc.title.alternative | The impact of the location of bus stations on the congestion of the city's road network | |
dc.type | Conference Abstract | |
dc.rights.holder | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2021 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет водного господарства та природокористування | |
dc.format.pages | 3 | |
dc.identifier.citationen | Pashkevich S. The impact of the location of bus stations on the congestion of the city's road network / Svitlana Pashkevych // Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia : tezy dopovidei IV Vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii, 25–26 bereznia 2021 roku, Lviv. — Lviv : TzOV "Halytska vydavnycha spilka", 2021. — P. 48–50. — (Upravlinnia rozvytkom transpornykh system, bezpekoiu ta orhanizatsiieiu rukhu). | |
dc.relation.references | 1.Ibarra-Rojas, O.J.; Delgado, F.; Giesen, R.; Muñoz, J.C. Planning, operation, and control of bus transport systems: A literature review. Transport. Res. B-Meth. 2015, 77, 38–75. | |
dc.relation.references | 2. Liu, X.; Yang, Y.; Meng, M.; Rau, A. Impact of Different Bus Stop Designs on Bus Operating Time Components. J. Public. Transport. 2017, 20, 104–118. | |
dc.relation.references | 3. Chen, B.Y.; Lam, W.H.K.; Sumalee, A.; Li, Q.; Li, Z. Vulnerability analysis for large-scale and congested road networks with demand uncertainty. Transport. Res. A-Pol. 2012, 46, 501–516. | |
dc.relation.references | 4. Zheng, Y.; Capra, L.; Wolfson, O.; Yang, H. Urban Computing: Concepts, Methodologies, and Applications. ACM Trans. Intell. Syst. Technol. 2014, 5, 1–55. | |
dc.relation.references | 5. Yang, Y.; Xu, Y.; Han, J.; Wang, E.; Chen, W.; Yue, L. Efficient traffic congestion estimation using multiple spatio-temporal properties. Neurocomputing 2017, 267, 344–353. | |
dc.relation.references | 6. An, S.; Yang, H.; Wang, J. Revealing Recurrent Urban Congestion Evolution Patterns with Taxi Trajectories. ISPRS Int. J. Geo.-Inf. 2018, 7, 128. | |
dc.relation.references | 7. Jenelius, E.; Koutsopoulos, H.N. Travel time estimation for urban road networks using low frequency probe vehicle data. Transport. Res. B-Meth. 2013, 53, 64–81. | |
dc.relation.references | 8. Wang, Y.; Cao, J.; Li, W.; Gu, T.; Shi, W. Exploring traffic congestion correlation from multiple data sources. Pervasive. Mob. Comput. 2017, 41, 470–483. | |
dc.relation.references | 9.Ceder, A.A.; Butcher, M.; Wang, L. Optimization of bus stop placement for routes on uneven topography. Transport. Res. B-Meth. 2015, 74, 40–61 | |
dc.relation.references | 10. Li, H.; Bertini, R.L. Assessing a Model for Optimal Bus Stop Spacing with High-Resolution Archived Stop-Level Data. Transport. Res. Rec. 2009, 2111, 24–32. | |
dc.relation.references | 11. Chien, S.I.; Qin, Z. Optimization of bus stop locations for improving transit accessibility. Transport. Plan Techn. 2004, 27, 211–227. | |
dc.relation.references | 12. Tirachini, A. Bus dwell time: The effect of different fare collection systems, bus floor level and age of passengers. Transp. A 2013, 9, 28–49. | |
dc.relation.references | 13. Weng, J.; Wang, C.; Huang, H.; Wang, Y.; Zhang, L. Real-time bus travel speed estimation model based on bus GPS data. Adv. Mech. Eng. 2016, 8, 756467438. | |
dc.relation.referencesen | 1.Ibarra-Rojas, O.J.; Delgado, F.; Giesen, R.; Muñoz, J.C. Planning, operation, and control of bus transport systems: A literature review. Transport. Res. B-Meth. 2015, 77, 38–75. | |
dc.relation.referencesen | 2. Liu, X.; Yang, Y.; Meng, M.; Rau, A. Impact of Different Bus Stop Designs on Bus Operating Time Components. J. Public. Transport. 2017, 20, 104–118. | |
dc.relation.referencesen | 3. Chen, B.Y.; Lam, W.H.K.; Sumalee, A.; Li, Q.; Li, Z. Vulnerability analysis for large-scale and congested road networks with demand uncertainty. Transport. Res. A-Pol. 2012, 46, 501–516. | |
dc.relation.referencesen | 4. Zheng, Y.; Capra, L.; Wolfson, O.; Yang, H. Urban Computing: Concepts, Methodologies, and Applications. ACM Trans. Intell. Syst. Technol. 2014, 5, 1–55. | |
dc.relation.referencesen | 5. Yang, Y.; Xu, Y.; Han, J.; Wang, E.; Chen, W.; Yue, L. Efficient traffic congestion estimation using multiple spatio-temporal properties. Neurocomputing 2017, 267, 344–353. | |
dc.relation.referencesen | 6. An, S.; Yang, H.; Wang, J. Revealing Recurrent Urban Congestion Evolution Patterns with Taxi Trajectories. ISPRS Int. J. Geo.-Inf. 2018, 7, 128. | |
dc.relation.referencesen | 7. Jenelius, E.; Koutsopoulos, H.N. Travel time estimation for urban road networks using low frequency probe vehicle data. Transport. Res. B-Meth. 2013, 53, 64–81. | |
dc.relation.referencesen | 8. Wang, Y.; Cao, J.; Li, W.; Gu, T.; Shi, W. Exploring traffic congestion correlation from multiple data sources. Pervasive. Mob. Comput. 2017, 41, 470–483. | |
dc.relation.referencesen | 9.Ceder, A.A.; Butcher, M.; Wang, L. Optimization of bus stop placement for routes on uneven topography. Transport. Res. B-Meth. 2015, 74, 40–61 | |
dc.relation.referencesen | 10. Li, H.; Bertini, R.L. Assessing a Model for Optimal Bus Stop Spacing with High-Resolution Archived Stop-Level Data. Transport. Res. Rec. 2009, 2111, 24–32. | |
dc.relation.referencesen | 11. Chien, S.I.; Qin, Z. Optimization of bus stop locations for improving transit accessibility. Transport. Plan Techn. 2004, 27, 211–227. | |
dc.relation.referencesen | 12. Tirachini, A. Bus dwell time: The effect of different fare collection systems, bus floor level and age of passengers. Transp. A 2013, 9, 28–49. | |
dc.relation.referencesen | 13. Weng, J.; Wang, C.; Huang, H.; Wang, Y.; Zhang, L. Real-time bus travel speed estimation model based on bus GPS data. Adv. Mech. Eng. 2016, 8, 756467438. | |
dc.citation.conference | ІV Всеукраїнська науково-теоретична конференція «Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання» | |
dc.citation.journalTitle | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІV Всеукраїнської науково-теоретичної конференції | |
dc.citation.spage | 48 | |
dc.citation.epage | 50 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
dc.subject.udc | 656.025 | |
Appears in Collections: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2021 р.
|