https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/55871
Title: | Адміністративно-правове регулювання поведінки окремих категорій осіб у соціальних мережах |
Other Titles: | Administrative and legal regulation of the behavior of individual categories of persons in social networks |
Authors: | Скочиляс-Павлів, Ольга Змисла, Марта Skochylias-Pavliv, Olha Zmysla, Marta |
Affiliation: | Національний університет “Львівська політехніка” Lviv Polytechnic National University |
Bibliographic description (Ukraine): | Скочиляс-Павлів О. Адміністративно-правове регулювання поведінки окремих категорій осіб у соціальних мережах / Ольга Скочиляс-Павлів, Марта Змисла // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — Том 7. — № 2. — С. 173–179. |
Bibliographic description (International): | Skochylias-Pavliv O. Administrative and legal regulation of the behavior of individual categories of persons in social networks / Olha Skochylias-Pavliv, Marta Zmysla // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2020. — Vol 7. — No 2. — P. 173–179. |
Is part of: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 2 (7), 2020 |
Journal/Collection: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки |
Issue: | 2 |
Volume: | 7 |
Issue Date: | 24-Feb-2020 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки Lviv Politechnic Publishing House |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
DOI: | doi.org/10.23939/law2020.26.173 |
UDC: | 342.9 316.472.4 |
Keywords: | інформація комунікація соціальнімережі Інтернет державні службовці information communication social networks Internet public officials |
Number of pages: | 7 |
Page range: | 173-179 |
Start page: | 173 |
End page: | 179 |
Abstract: | Проаналізовано стан правового регулювання розміщення інформації у соціальних
мережах державними службовцями. Зазначено, що соціальні мережі перетворилися на
стандартний канал соціальних комунікацій між людьми. Державні службовці
використовують соціальні мережі як один з найпотужніших інструментів у комунікації з
громадянами та між собою, а також як майданчик для обмірковування важливих
суспільно-політичних питань та дискусій. Така ситуація вимагає належного правового
регулювання поведінки відповідних осіб у соціальних мережах. Проте законодавство
України у цій сфері тільки розвивається і не достатньо врегулює усі аспекти користування
соціальними мережами, зокрема державними службовцями. Разом з тим судова практика
України багата на різноманітні справи, пов’язані із притягненням до відповідальності
державних службовців внаслідок формулювання та вираження своїх поглядів в соціальних
мережах. Якщо правила поведінки суддів, адвокатів у соціальних мережах врегульовані у
відповідних актах (Кодекс суддівської етики, Правила адвокатської етики), то поведінка
службовців органів виконавчої влади в мережі Інтернет не врегульована на законодавчому
рівні. Відтак підкреслюється, що держава повинна розробити дієву політику, спрямовану
на створення безпеки в інформаційному середовищі, яка б визначала юридичні та етичні
аспекти, що виникають при використанні соціальних мереж публічними особами.
Соціальні мережі також є інструментом, за допомогою якого їх користувачі демонструють
свої соціальні зв’язки. Саме тому варто було б сформувати єдиний правовий підхід до
визначення поняття “дружба” у соціальних мережах, оскільки на практиці виникають
сумніви стосовно розуміння поняття “дружба” між учасниками судового процесу, що
інколи слугує підставою для відведення судді. The article analyzes the state of legal regulation of information placement on social networks by public officials. It is noted that social networks have become the standard channel of social communication between people. Public officials use social networks as one of the most powerful tools in communication with citizens and among themselves, as well as a platform for discussing important socio-political issues and discussions. This situation requires proper legal regulation of the behavior of the relevant persons on social networks. However, the legislation of Ukraine in this area is only developing and does not sufficiently regulate all aspects of the use of social networks, including public officials. At the same time, the judicial practice of Ukraine is rich in various cases related to holding public servants accountable by formulating and expressing their views on social networks. If the rules of conduct of judges, lawyers in social networks are regulated in the relevant acts (Code of Judicial Ethics, Rules of Attorney Ethics), then the behavior of officials of the executive power on the Internet is not regulated at the legislative level. Therefore, it is emphasized that the state should develop an effective policy aimed at creating security in the information environment, which would determine the legal and ethical issues arising from the use of social networks by public officials. Social networks are also a tool for their users to showcase their social connections. That is why it would be worthwhile to formulate a single legal approach to defining the concept of “friendship” in social networks, since in practice there are doubts about the understanding of the term “friendship” between participants in the trial, which sometimesserves as a ground for withdrawala judge. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/55871 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2020 © Скочиляс-Павлів О., Змисла М., 2020 |
URL for reference material: | http://spkurdyumov.ru/biology/socialnye-seti-analiz-i-perspektivy https://rma.team https://knightcolumbia.org/cases/knight-institute-v-trump http://reyestr.court.gov.ua/Review/66531218 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0001415-13 http://rsu.gov.ua/uploads/article/komentar-kodeksusuddivskoietiki-edd47ed191.pdf http://reyestr.court.gov.ua http://reyestr.court.gov.ua/Review/66258810 https://www.americanbar.org/content/dam/aba/administrative/ https://webpresenceesq.com/ https://unba.org.ua/assets/uploads/legislation/pravila/2017-06-09-pravila-2017_596f00dda53cd.pdf http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinkupratsivnykiv--u-sotsmerezhakh http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--usotsmerezhakh http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiutpovedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh https://knightcolumbia.org/cases/knightinstitute-v-trump https://www.americanbar.org/content/dam/aba/administrative/state_local_ https://webpresenceesq.com/ethics/ethics-social-media-and-lawyers-8-tips-to-stay-in-line-with-the-aba http://aphd.ua/yak-ministerstvarehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh |
References (Ukraine): | 1. Сазанов В. М. Социальные сети – анализ и перспективы. URL: http://spkurdyumov.ru/biology/socialnye-seti-analiz-i-perspektivy. 2. Комунікаційне агенство PlusOn. URL: https://rma.team. 3. Case 1 : 17-cv05205-NRB.May 23? 2018/ URL: https://knightcolumbia.org/cases/knight-institute-v-trump. 4. Постанова ІваноФранківського окружного адміністративного суду у справі № 809/538/17 від 15.05.2017 р. URL: http://reyestr.court.gov.ua/Review/66531218. 5. Кодекс суддівської етики, затверджений ХІ з`їздом суддів України 22.02.2013 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0001415-13. 6. Коментар до Кодексу суддівської етики, затверджений рішенням Ради суддів України від 04.02.2016 р. № 1. URL: http://rsu.gov.ua/uploads/article/komentar-kodeksusuddivskoietiki-edd47ed191.pdf. 7. Ухвала Хотинського районного суду м. Запоріжжя у справі № 2/337/1013/2017 від 19.07.2017 р. URL:http://reyestr.court.gov.ua. 8. Ухвала Вінницького окружного адміністративного суду у справі № 802/541/17-а від 19.04.2017 р. URL: http://reyestr.court.gov.ua/Review/66258810. 9. AMERICAN BAR ASSOCIATION. ATTORNEY ETHICS & SOCIAL MEDIA. URL: https://www.americanbar.org/content/dam/aba/administrative/ state_local_government/ EthicalConsiderationJulieTappendorf.authcheckdam.pdf. 10. Attorneyethics-socialmedia. URL: https://webpresenceesq.com/ ethics/ethics-social-media-and-lawyers-8-tips-to-stay-in-line-with-the-aba. 11. Ключові рішення звітно-виборного з’їзду адвокатів України. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/legislation/pravila/2017-06-09-pravila-2017_596f00dda53cd.pdf. 12. Лист-відповідь Міністерства закордонних справ України № 211/19-172/3-1013 від 16.05.2018 р. на запит на отримання публічної інформації від 30.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 13. Листвідповідь Міністерства інформаційної політики України № 02-20/15-05 від 15.05.2018 р. на запит на отримання публічної інформації від 10.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinkupratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 14. Лист-відповідь Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 8/23-193-18 від 16.05.2018 р. на запит на отримання публічної інформації від 10.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--usotsmerezhakh. 15. Лист-відповідь Міністерства оборони України № 183/2/337 від 18.05.2018 р. на запит на отримання публічної інформації від 10.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinkupratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 16. Лист-відповідь Міністерства культури України від 24.05.2018 р. “69/8-1/76-18 на запит на отримання публічної інформації від 10.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiutpovedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 17. Лист-відповідь Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.05.2018 р. № 37-17-16/13370 на запит на отримання публічної інформації від 10.05.2018 р. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. |
References (International): | 1. Sazanov V. M. Sotsyalnыe sety – analyz y perspektyvы[Social networks - analysis and prospects]. URL: http://spkurdyumov.ru/biology/socialnye-seti-analiz-i-perspektivy. 2. Komunikatsiine ahenstvo PlusOn. URL: https://rma.team. 3. Case 1 : 17-cv-05205-NRB.May 23? 2018/ URL: https://knightcolumbia.org/cases/knightinstitute-v-trump. 4. Postanova Ivano-Frankivskoho okruzhnoho administratyvnoho sudu u spravi № 809/538/17 vid 15.05.2017 r. URL: http://reyestr.court.gov.ua/Review/66531218. 5. Kodeks suddivskoi etyky, zatverdzhenyi ХІ z`izdom suddiv Ukrainy 22.02.2013 r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0001415-13. 6. Komentar do Kodeksu suddivskoi etyky, zatverdzhenyi rishenniam Rady suddiv Ukrainy vid 04.02.2016 r. № 1. URL: http://rsu.gov.ua/uploads/article/komentar-kodeksusuddivskoietiki-edd47ed191.pdf. 7. Ukhvala Khotynskoho raionnoho sudu m. Zaporizhzhia u spravi № 2/337/1013/2017 vid 19.07.2017 r. URL:http://reyestr.court.gov.ua. 8. Ukhvala Vinnytskoho okruzhnoho administratyvnoho sudu u spravi № 802/541/17-a vid 19.04.2017 r. URL: http://reyestr.court.gov.ua/Review/66258810. 9. AMERICAN BAR ASSOCIATION. ATTORNEY ETHICS & SOCIAL MEDIA. URL: https://www.americanbar.org/content/dam/aba/administrative/state_local_ government/ Ethical ConsiderationJulieTappendorf.authcheckdam.pdf. 10. Attorneyethics-socialmedia. URL: https://webpresenceesq.com/ethics/ethics-social-media-and-lawyers-8-tips-to-stay-in-line-with-the-aba. 11. Kliuchovi rishennia zvitno-vybornoho zizdu advokativ Ukrainy. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/legislation/pravila/2017-06-09-pravila-2017_596f00dda53cd.pdf. 12. Lyst-vidpovid Ministerstva zakordonnykh sprav Ukrainy № 211/19-172/3-1013 vid 16.05.2018 r. na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 30.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 13. Lyst-vidpovid Ministerstva informatsiinoi polityky Ukrainy № 02-20/15-05 vid 15.05.2018 r. na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 10.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--usotsmerezhakh. 14. Lyst-vidpovid Ministerstvа rehionalnoho rozvytku, budivnytstva ta zhytlovo-komunalnoho hospodarstva Ukrainy № 8/23-193-18 vid 16.05.2018 r. na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 10.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 15. Lystvidpovid Ministerstva oborony Ukrainy № 183/2/337 vid 18.05.2018 r. na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 10.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. 16. Lyst-vidpovid Ministerstva kultury Ukrainy vid 24.05.2018 r. “69/8-1/76-18 na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 10.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstva-rehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--usotsmerezhakh. 17. Lyst-vidpovid Ministerstva ahrarnoi polityky ta prodovolstva Ukrainy vid 10.05.2018 r. № 37-17-16/13370 na zapyt na otrymannia publichnoi informatsii vid 10.05.2018 r. URL: http://aphd.ua/yak-ministerstvarehuliuiut-povedinku-pratsivnykiv--u-sotsmerezhakh. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Юридичні науки. – 2020. – Том 7, № 2 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020v7n2_Skochylias-Pavliv_O-Administrative_173-179.pdf | 728.84 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2020v7n2_Skochylias-Pavliv_O-Administrative_173-179__COVER.png | 402.43 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.