Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/53023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГарматій, Ольга-
dc.date.accessioned2020-07-23T10:05:01Z-
dc.date.available2020-07-23T10:05:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationГарматій О. Громадський сектор як провідний гравець сучасного поля медіаосвітньої діяльності / О. Гарматій // Scientific Notes of the Institute of Journalism = Наукові записки Інституту журналістики. – 2018. – Т. 2 (71). – С. 32–44. – Бібліографія: 17 назв.uk_UA
dc.identifier.issn2522-1272-
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/53023-
dc.description.abstractThe main objectives of the study: on the basis of consideration of the media education initiatives of nongovernmental organizations that work in Ukraine, to find out the importance of public sector in establishment and development of media education in Ukraine. Methodology. The study was done using a set of interrelated research methods. Analysis and synthesis when studying the activities of non-governmental organizations in media education branch have been used in this work. The descriptive and analytical method has been used for studying scientific and methodological literature. The method of generalization has been used to conclude the research and to summarize the study results. Results and conclusions. Media education in Ukraine from the sphere of interest of narrow specialists and enthusiasts, under the pressure of modern challenges, first of all, the war and propaganda, has transformed into the necessary activity for the public. The great importance of public sector in development of media education is a positive trend for Ukraine. And although this is not a unique phenomenon in the global context, because literacy projects are implemented by non-governmental organizations in many countries, the public sector in Ukraine plays a leading role in media literacy development. Today, the most media literacy projects in Ukraine are initiated by the public. In the field of media education, a number of nongovernmental organizations work fruitfully, the main areas of their activity are: publication of their own or translated editions, as well as conducting the trainings and internships, scientific and practical conferences, creation of specialized internet portals, interactive online games. Consequently the foreign partners promote actively the Ukrainian public initiatives in such work, providing advisory activities and financial donations. Мета дослідження: на основі розгляду медіаосвітніх ініціатив громадських організацій, які працюють в Україні, з’ясувати значення громадського сектору у становленні й розвитку медіа- освіти в Україні. Методи. У роботі застосовано аналіз і синтез під час вивчення діяльності громадських організацій у сфері медіаосвіти. Описово-аналітичний метод використовувався для опрацювання наукової і методичної літератури. Метод узагальнення використано для підбиття підсумків і формування висновків дослідження. Результати і висновки. В Україні медіаосвіта зі сфери зацікавлення вузьких спеціалістів та ентузіастів під тиском сучасних викликів, передусім війни та пропаганди, перетворилася на необхідну для широкого загалу діяльність. Велике значення громадського сектору у розвитку медіаосвіти – позитивна тенденція для України. І хоча це не унікальне явище у світовому кон- тексті, адже у багатьох країнах проекти з медіаграмотності реалізовують також громадські організації, проте в Україні громадський сектор відіграє провідну роль у становленні і розвитку медіаграмотності населення. Сьогодні в Україні більшість проектів з медіаграмотності – це громадські ініціативи. У сфері медіаосвіти плідно працює низка громадських організацій, основними напрямами діяльності яких є публікація власних чи перекладних видань, проведення курсів і тренінгів, наукових і практичних конференцій, створення спеціалізованих інтернет-порталів, інтерактивних онлайн-ігор. У такій роботі українським громадським ініціативам активно сприяють іноземні партнери – консультаційною діяльністю, фінансовим донорством. Цель исследования: на основе рассмотрения медиаобразовательных инициатив общественных организаций, которые работают в Украине, выяснить значение общественного сектора в становлении и развитии медиаобразования в Украине. Методы. В работе применялись анализ и синтез при изучении деятельности общественных организаций в сфере медиаобразования. Описательно-аналитический метод использовался для обработки научной и методической литературы. Метод обобщения использован для подведения итогов и формирования выводов исследования. Результаты и выводы. В Украине медиаобразование из сферы интереса узких специалистов и энтузиастов под давлением современных вызовов, прежде всего войны и пропаганды, превратилось в необходимую для широкой общественности деятельность. Большое значение общественного сектора в развитии медиаобразования – положительная тенденция для Украины. И хотя это не уникальное явление в мировом контексте, потому что во многих странах проекты медиаграмотности реализуют также общественные организации, однако в Украине общественный сектор играет ведущую роль в развитии медиаграмотности населения. Сегодня в Украине большинство медиаобразовательных проектов – это общественные инициативы. В сфере медиаобразования плодотворно работает ряд общественных организаций. Основными направлениями их деятельности являются: публикация собственных или переводных изданий, проведе ние курсов и тренингов, научных и практических конференций, создание специализированных интернет-порталов, интерактивных онлайн-игр. В такой работе украинским общественным инициативам активно способствуют иностранные партнеры – консультационной деятельностью, финансовым донорством.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІнститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченкаuk_UA
dc.relation.uri1. United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation UNESCO (1999), Recommendations Addressed to UNESCO on Media Education, Adopted by the Vienna Conference “Educating for the Media and the Digital Age”, 18-20 April 1999, Vienna, available at: http://www.nordicom.gu.se/sv/clearinghouse/recommendations-addressed-unesco-mediaeducation (accessed 09 May 2018). 2. Scheibe, C. & Rogow, F. (2017), Media Literacy: Critical Thinking in a Multimedia World, Free Press Center, The Academy of Ukrainian Press, Kyiv, 319 p. 3. Hrishyna, T. (2016), “It is not enough to be informed, you must be able to read critically the media”, available at: https://www.volynnews.com/news/society/malo-buty-poinformovanymtreba- vmity-krytychno-chytaty-media/ (accessed 09 June 2018). 4. Ivanov, V.F., Volosheniuk, O.V. & Rizun, V.V. (Eds.) (2013), Media Education and Media Literacy: a Textbook, Free Press Center, The Academy of Ukrainian Press, Kyiv, 352 p. 5. Dorosh, M. (2014), “War – is a great time for media education?”, Mediasapiens, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/viyna_zoryaniy_chas_dlya_mediaosviti/ (accessed 09 June 2018). 6. Horokhova, I.V. (2014), “The importance of critical thinking for modern society and education”, Open Academic Journals Index, available at: http://oaji.net/articles/2014/1026- 1415782468.pdf (accessed 09 June 2018). 7. Pocheptsov, H.H. (2000), Information Wars: Fundamentals of Military-Communicative Researches, Refl-Book, Moscow; Wakler, Kyiv, 458 p. 8. Dorosh, M. (2018), “How is media literacy developing in Ukraine: eight conclusions from the annual conference”, Mediasapiens, available at: http://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/yak_rozvivaetsya_mediagramotnist_v_ukrai ni_visim_visnovkiv_zi_schorichnoi_konferentsii/ (accessed 09 June 2018). 9. Plakhta, D. (2017), “Media education vaccination: Ukrainian realities”, Den, available at: https://day.kyiv.ua/uk/blog/polityka/mediaosvitnya-vakcynaciya (accessed 09 June 2018). 10. The National Academy of Educational Sciences of Ukraine (2016), Concept of Implementation of Media Education in Ukraine (A New Edition), 21 April 2016, Kyiv, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaos viti_v_ukraini_nova_redaktsiya/ (accessed 09 June 2018). 11. The Academy of Ukrainian Press (2001), available at: http://www.aup.com.ua/ (accessed 09 June 2018). 12. MediaSapiens (2016), “Non-governmental organization “Detector Media” is an influential analytical center and media platform”, available at: http://ms.detector.media/go_detector_media/ (accessed 09 June 2018). 13. Media Sapiens (2016), “The MediaSapiens project was launched by “Telekrytyka” (now “Detector Media”) in 2010 with the support of Internews Network (USA)”, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/about/editorial/ (accessed 09 June 2018). 14. Stopfake.org (2018), “About us”, available at: https://www.stopfake.org/uk/pro-nas/ (accessed 09 June 2018).15. The Institute of Mass Information (2000), “About us”, available at: http://imi.org.ua/stat/about/ (accessed 09 June 2018). 16. Internews Ukraine (2011), “About us”, available at: http://internews.ua/about/ (accessed 09 June 2018). 17. Media Sapiens (2016), “Media literacy is the key to win in information war: the state of implementation of media education was discussed in Kyiv”, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/mediagramotnist_zaporuka_vigrashu_v _informatsiyniy_viyni_u_kievi_obgovorili_stan_vprovadzhennya_mediaosviti/ (accessed 09 June 2018).uk_UA
dc.relation.uri1. Recommendations Addressed to UNESCO on Media Education // Education for the Media and the Digital Age. Vienna, 1999, URL : http://www.nordicom.gu.se/sv/clearinghouse/recommendations-addressed-unesco-media-education (дата звернення: 09.05.2018). 2. Шейбе С., Рогоу Ф. Медіаграмотність : критичне мислення у мультимедійному світі / пер. з англ. С.Дьома; за заг. ред. В.Ф. Іванова, О.В. Волошенюк. К. : Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017. 319 с. 3. Грішина Т. Мало бути поінформованим, треба вміти критично читати медіа. URL : https://www.volynnews.com/news/society/malo-buty-poinformovanym-treba-vmity-krytychno-chytaty-media/ (дата звернення: 09.06.2018). 4. Медіаосвіта та медіаграмотність : підручник / ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Воло-шенюк ; за наук. ред. В. В. Різуна. К. : Центр вільної преси, 2013. 352 с. 5. Дорош М. Війна – зоряний час для медіаосвіти? URL : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/viyna_zoryaniy_chas_dlya_mediaosviti/ (дата звернення: 09.06.2018). 6. Горохова І.В. Значущість критичного мислення для сучасних суспільства та осві-ти. URL : http://oaji.net/articles/2014/1026-1415782468.pdf (дата звернення: 09.06.2018). 7. Почепцов Г. Г. Информационные войны: Основы военно-коммуникативных исследований. М. : Рефл-бук ; К. : Ваклер, 2000. 8. Дорош М. Як розвивається медіаграмотність в Україні: вісім висновків зі щорічної конференції. URL http://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/yak_rozvivaetsya_mediagramotnist_v_ukraini_visim_visnovkiv_zi_schorichnoi_konferentsii/ (дата звернення: 09.06.2018). 9. Плахта Д. Медіаосвітня вакцинація: українські реалії. URL : https://day.kyiv.ua/uk/blog/polityka/mediaosvitnya-vakcynaciya (дата звернення: 09.06.2018). 10. Концепція впровадження медіа-освіти в Україні (нова редакція). URL : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/ (дата звернення: 09.06.2018). 11. Академія української преси. URL : http://www.aup.com.ua/ (дата звернення: 09.06.2018). 12. Громадська організація «Детектор медіа» – це впливовий аналітичний центр та медійна платформа. URL : http://osvita.mediasapiens.ua/go_telekrytyka/ (дата звернення: 09.06.2018). 13. Проект MediaSapiens був започаткований «Телекритикою» (зараз – «Детектор ме-діа») у 2010 році за підтримки Інтерньюз-Нетворк (США). URL : http://osvita.mediasapiens.ua/about/editorial/ (дата звернення: 09.06.2018). Stopfake.org. URL : https://www.stopfake.org/uk/pro-nas/ (дата звернення: 09.06.2018). 15. Інститут масової інформації. URL : http://imi.org.ua/stat/about/ (дата звернення: 09.06.2018). 16. Інтерньюз-Україна. URL : http://internews.ua/about/ (дата звернення: 09.06.2018). 17. «Медіаграмотність – запорука виграшу в інформаційній війні»: у Києві обговори-ли стан впровадження медіаосвіти. URL : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/mediagramotnist_zaporuka_vigrashu_v_informatsiyniy_viyni_u_kievi_obgovorili_stan_vprovadzhennya_mediaosviti/ (дата звернення: 09.06.2018).uk_UA
dc.subjectmedia literacyuk_UA
dc.subjectmedia educationuk_UA
dc.subjectpublic sectoruk_UA
dc.subjectnon-governmental organizationuk_UA
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UA
dc.subjectмедіаосвітаuk_UA
dc.subjectгромадський секторuk_UA
dc.subjectгромадська організаціяuk_UA
dc.subjectмедиаграмотностьuk_UA
dc.subjectмедиаобразованиеuk_UA
dc.subjectобщественный секторuk_UA
dc.subjectобщественная организацияuk_UA
dc.titleГромадський сектор як провідний гравець сучасного поля медіаосвітньої діяльностіuk_UA
dc.title.alternativePublic sector as a leading player in the modern field of media education activityuk_UA
dc.title.alternativeОбщественный сектор как ведущий игрок современного поля медиаобразовательной деятельностиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holder© 2018 Наукові записки Інституту журналістикиuk_UA
dc.contributor.affiliationНаціональний університет "Львівська політехніка"uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
dc.format.pages32-44-
dc.coverage.placenameКиївuk_UA
dc.subject.udc007:[37.016:[070 + 004]:061.2]uk_UA
Appears in Collections:Статті та тези

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-44Harmatii OV Hromadskyi sektor yak providnyi hravets-storinky.pdfСтаття875.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools