https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/52583
Title: | Окремі аспекти ранньої правової соціалізації |
Other Titles: | Some aspects of early legal socialization Отдельные аспекты ранней правовой социализации |
Authors: | Парута, О. В. Paruta, O. V. Парута, Е. В. |
Affiliation: | Національний університет “Львівська політехніка” Lviv Polytechnic National University |
Bibliographic description (Ukraine): | Парута О. В. Окремі аспекти ранньої правової соціалізації / О. В. Парута // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № 24. — С. 41–46. |
Bibliographic description (International): | Paruta O. V. Some aspects of early legal socialization / O. V. Paruta // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No 24. — P. 41–46. |
Is part of: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 24, 2019 |
Journal/Collection: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки |
Issue: | 24 |
Issue Date: | 26-Feb-2019 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
UDC: | 340.12 316.61 |
Keywords: | правова соціалізація правове виховання дитинство правомірна поведінка legal socialization legal education childhood legitimate behavior правовая социализация правовое воспитание детство правомерное поведение |
Number of pages: | 6 |
Page range: | 41-46 |
Start page: | 41 |
End page: | 46 |
Abstract: | Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне
суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в
результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать
їхні права та обов’язки, права та обов’язки їхніх батьків, друзів та держави. У статті
розглянуто роль сім’ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який
ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова
соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики
із дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура
соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому
житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової
соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі. Legal socialization of the children is an important part of the theory of legal socialization of the person. The role of early legal socialization is to includ the person in global society and to minimization risks of development destructive legitimate behavior. As a result of studing at school children must know the basic legal norms which interpret their rights and duties, rights and duties of their parents, of their friends and of the state. The article deals with the role of family and school in long and periodisated process of legal socialization of the person, complicated by multiple economic and social factors. Successful legal socialization requires relevant innovative educational programs, innovative methodology with didactical approaches to studies. We need developed infrastructure of social institutes. We must to prepare youth for a full participation in legal life of society. The lack of an appropriate strategy for legal socialization has a negative impact on the situation of legality and order in our state. The problems in the sphere of law-based education, imperfect organization of specialized trainings for children contribute to higher disorientation our citizens, establishment of asocial personality in law life, and in the end loss of effective impact on the right to real deeds and thoughts of Ukrainian citizens. Each case of illegality and abuse of rights prove problems at certain stages or mechanisms for personal legal socialization. Роль ранней правовой социализации заключается во включении человека в глобальное общество с минимизацией риска развития деструктивного правового поведения. Уже в результате обучения в школе дети должны знать основные юридические нормы, которые толкуют их права и обязанности, права и обязанности их родителей, друзей и государства. В статье рассмотрена роль семьи и школы в длительном процессе правовой социализации личности, который затруднен множественными экономическими и социальными факторами. Успешная правовая социализация требует соответствующих инновационных образовательных программ, инновационной методики с дидактическими подходами к обучению. Нам необходима развитая инфраструктура социальных институтов, способная подготовить молодежь к полноценному участию в правовой жизни общества. Отсутствие в Украине надлежащей стратегии осуществления правовой социализации отрицательно влияет на состояние законности и правопорядок нашего государства. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/52583 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019 © Парута О. В., 2019 |
References (Ukraine): | 1. Бесєдін А. А. Дисфункціональна сім’я як чинник девіантної поведінки неповнолітніх: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. соціологічних наук за спец. 22.00.03 – соціальна структура, соціальні інститути та соціальні відносини. Харків, 2002. 18 c. 2. Варяниця Л. О. Дитяча субкультура як фактор соціалізації молодшого школяра в навчально-виховному процесі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. педагог. наук зі спец. 13.00.05 – соціальна педагогіка. Луганськ, 2006. 23 с. 3. Жаровська І. М. Легітимність державної влади у демократичній державі. Університетські наукові записки. Вип. 3. 2009. С. 20–23. 4. Жаровська І. М. Державна влада: правові категорії: монографія. Львів. Видавництво Львівської комерційної академії, 2012. 195 с. 5. Звєрєва І. Д. Теорія і практика соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю в Україні: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра педагог. наук зі спец. 13.00.05 – соціальна педагогіка. Київ, 1998. 40 с. 6. Лупаренко С. Є. Сучасна дитяча субкультура як одне з джерел існування та розвитку світу дитинства. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. Вип. 13. 2013. С. 187–192. 7. Мацуляк Л. А. Неблагополучні сім’ї як чинник негативної соціалізації у суспільстві неповнолітніх. Проблеми сучасної психології, 2010. Зб. наук. праць КПНУ ім. І. Огієнка, Інституту психології ім. Г. Костюка АПНУ. С. 682–690. 8. Мироненко В. П. Сім’я як головний інститут соціалізації дитини. Юридична наука. № 2/2013. С. 49–54. 9. Печенко І. Соціалізація особистості у дошкільному дитинстві у просторі дитячої субкультури. Вісник Черкаського університету. Серія “Педагогічні науки”: зб. наук. пр. Черкаси: ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2007. С. 84–90. 10. Поліщук О. Правове виховання учнів 5–6 класів шкіл-інтернатів як складова соціалізації особистості. Молодь і ринок. № 4 (87), 2012. С. 83–88. 11. Про охорону дитинства: Закон України від 26 квітня 2001 року № 2402-III. ВВР, 2001, № 30, ст. 142. |
References (International): | 1. Besiedin A. A. Dysfunktsionalna simia yak chynnyk deviantnoi povedinky nepovnolitnikh [Dysfunctional family as a factor of teenagers’ deviant behavior]: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata sotsiolohichnykh nauk za spetsialnistiu 22.00.03 – sotsialna struktura, sotsialni instytuty ta sotsialni vidnosyny. Kharkiv, 2002. 18 p. 2. Varianytsia L. O. Dytiacha subkultura yak faktor sotsializatsii molodshoho shkoliara v navchalno-vykhovnomu protsesi [Children subculture as a factor of socialization of primary school pupils in the process of learning and rearing]: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk zi spetsialnosti 13.00.05 – sotsialna pedahohika. Luhansk, 2006. 23 p. 3. Zharovska I. M. Lehitymnist derzhavnoi vlady u demokratychnii derzhavi [Legitimacy of state power in a democratic state]. Universytetski naukovi zapysky. Vyp. 3. 2009. P. 20–23. 4. Zharovska I. M. Derzhavna vlada: pravovi katehorii: monohrafiia [State Power: Legal Categories: monograph]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi komertsiinoi akademii, 2012. 195 p. 5. Zvierieva I. D. Teoriia i praktyka sotsialno-pedahohichnoi roboty z ditmy ta moloddiu v Ukraini [Theory and practice of social-pedagogical work with children and youth in Ukraine]: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia doktora pedahohichnykh nauk 13.00.05 – sotsialna pedahohika. Kyiv,1998. 40 p. 6. Luparenko S. Ye. Suchasna dytiacha subkultura yak odne z dzherel isnuvannia ta rozvytku svitu dytynstva [The modern children's subculture as one of the sources of existence and development of the world of childhood]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka Zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 13. 2013. P. 187–192. 7. Matsuliak L. A. Neblahopoluchni simi yak chynnyk nehatyvnoi sotsializatsii u suspilstvi nepovnolitnikh [Disadvantaged families as a factor of negative socialization in the society of minors]. Problemy suchasnoi psykholohii, 2010. Zbirnyk naukovykh prats KPNU imeni Ivana Ohiienka, Instytutu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. P. 682–690. 8. Myronenko V. P. Simia yak holovnyi instytut sotsializatsii dytyny. Yurydychna nauka [Family as a fundamental institution of the child socialization]. No. 2/2013. P. 49–54. 9. Pechenko I. Sotsializatsiia osobystosti u doshkilnomu dytynstvi u prostori dytiachoi subkultury [Socialization of personality in preschool childhood in the space of the child subculture]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia “Pedahohichni nauky”: zb. nauk. pr. Cherkasy: ChNU imeni Bohdana Khmelnytskoho, 2007. P. 84–90. 10. Polishchuk O. Pravove vykhovannia uchniv 5–6 klasiv shkil-internativ yak skladova sotsializatsii osobystosti [Legal education of pupils of 5–6 formes of boarding schools as a component of socialization of personality]. Molod i rynok. No. 4 (87), 2012. P. 83–88 11. Pro okhoronu dytynstva [On Protection of Childhood]: Zakon Ukrainy vid 26 kvitnia 2001 roku No. 2402-III. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 2001, No.30, p. 142. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Юридичні науки. – 2019. – Випуск 24 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019n24_Paruta_O_V-Some_aspects_of_early_legal_41-46.pdf | 459.79 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2019n24_Paruta_O_V-Some_aspects_of_early_legal_41-46__COVER.png | 425.55 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.