Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/52581
Title: Теоретико-правові аспекти геронтоосвіти в Україні
Other Titles: Theoretical-legal aspects of herontoeducation in Ukraine
Теоретико-правовые аспекты геронтообразования в Украине
Authors: Гарасимів, Т. З.
Harasymiv, T. Z.
Гарасымив, Т. З.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Гарасимів Т. З. Теоретико-правові аспекти геронтоосвіти в Україні / Т. З. Гарасимів // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № 24. — С. 28–34.
Bibliographic description (International): Harasymiv T. Z. Theoretical-legal aspects of herontoeducation in Ukraine / T. Z. Harasymiv // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No 24. — P. 28–34.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 24, 2019
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки
Issue: 24
Issue Date: 26-Feb-2019
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Lviv
UDC: 340.1
Keywords: геронтоосвіта
люди похилого віку
соціальна гарантія
університет третього віку
соціальні послуги
старіння населення
правове забезпечення
міжнародно-правові акти
gerontoeducation
elderly people
social guarantee
third-year university
social services
population aging
legal support
international legal acts
геронтообразование
старики
социальная гарантия
университет третьего возраста
социальные услуги
старение населения
правовое обеспечение
международно-правовые акты
Number of pages: 7
Page range: 28-34
Start page: 28
End page: 34
Abstract: На основі чинного національного законодавства, міжнародно-правових актів проаналізовано теоретико-правові аспекти геронтоосвіти в Україні. Обґрунтовано, що освіта упродовж усього життя є передумовою забезпечення права на освіту та зайнятість людей похилого віку. Зокрема, у Декларації Міжнародної конференції з проблем старіння підкреслено, що відсутність можливості отримувати освіту в літньому віці може стати причиною відчуження, ізоляції, роз’єднаності поколінь, маргіналізації тощо. Доведено, що зміст та пріоритетність заходів соціальної політики геронтоосвіти повинні бути взаємопов’язаними зі стратегією соціально-економічного розвитку країни, регіону і визначатися на основі науково обґрунтованої оцінки гостроти і значущості спричинених життям проблем, а також з урахуванням потреб та інтересів літніх громадян.
On the basis of current national legislation, international legal acts analyze the theoretical and legal aspects of gerontoeducation in Ukraine. It is substantiated that lifelong learning is a prerequisite for ensuring the right to education and employment for the elderly. In particular, the Declaration of the International Conference on Aging emphasizes that the lack of opportunity to receive education in the elderly can cause alienation, isolation, separation of generations, marginalization and more. It is proved that the content and priority of social policies of gerontoeducation should be in line with the strategy of socio-economic development of the country, the region and be determined on the basis of scientifically-based assessment of the severity and importance of the problems posed by life, as well as taking into account the needs and interests of senior citizens.
На основе действующего национального законодательства, международно-правовых актов проанализированы теоретико-правовые аспекты геронтообразования в Украине. Обосновано, что образование на протяжении всей жизни является предпосылкой обеспечения права на образование и занятость пожилых людей. В частности, в Декларации Международной конференции по проблемам старения подчеркнуто, что отсутствие возможности получать образование в пожилом возрасте может стать причиной отчуждения, изоляции, разобщенности поколений, маргинализации и др. Доказано, что содержание и приоритетность мер социальной политики геронтообразования должны бать взаимосвязанными со стратегией социально-экономического развития страны, региона и определяться на основе научно обоснованной оценки остроты и значимости выдвинутых жизнью проблем, а также с учетом потребностей и интересов пожилых граждан.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/52581
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019
© Гарасимів Т. З., 2019
URL for reference material: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2012/07_2012/zb_rpn_01_2012.zip
http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2017/zb/07/zb_rpnu2017pdf.zip
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT2322.html
References (Ukraine): 1. Розподіл постійного населення України за статтю і віком. Станом на 1 січня 2012 року. Відп. за вип. Г. М. Тимошенко. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2012/07_2012/zb_rpn_01_2012.zip.
2. Розподіл постійного населення України за статтю і віком. Станом на 1 січня 2017 року. Відп. за вип. М. Б. Тімоніна. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2017/zb/07/zb_rpnu2017pdf.zip.
3. Галіяш Н. Б. Характеристика основних соціальних проблем людей похилого віку. Медсестринство. 2012. № 1. С. 17–19.
4. Стефанова О. А. Механізми державного управління у сфері надання соціальних послуг особам похилого віку: автореф. дис. … канд. наук з держ. управл.: спец. 25.00.02; Івано-Франківський нац. техн. ун-т нафти і газу. Івано-Франківськ, 2012. 19 с.
5. Мадридський міжнародний план дій з питань старіння. База даних “Законодавство України” / ВР України. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT2322.html.
6. Анисимова О. П. Обучение пожилых людей как перспективное направление обучения взрослых. М.: СевКавГТУ, 2006. 85 с.
7. Олександрова М. Д. Проблеми соціальної та психологічної геронтології. СПб, 2004. 203 с.
8. Облєс І. І. Навчання людей третього віку як необхідна умова модернізації професійної освіти. Модернізація загальної та професійної освіти в умовах глобального світу: тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., 22–23 берез. 2013 р. Запоріжжя, 2013. С. 223–225.
9. Россет Е. Л. Процес старіння населення. Москва, 2004. 155 с.
10. Чеботарев Д. Ф. Геронтология и гериатрия. М.: Знание, 1984. 64 с.
11. Шугалій Н. Генеза та сучасні тенденції розвитку LLL: освіта впродовж життя, модель “народної вищої школи”, розроблена Н. Грундтвігом. Вища освіта України. 2013. № 2. С. 48–53.
References (International): 1. Rozpodil postijnogo naselennya Ukrayiny` za stattyu i vikom. Stanom na 1 sichnya 2012 roku [Distribution of permanent population of Ukraine by sex and age]. Responsible for the release G. M. Ty`moshenko. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2012/07_2012/zb_rpn_01_2012.zip.
2. Rozpodil postijnogo naselennya Ukrayiny` za stattyu i vikom. Stanom na 1 sichnya 2017 roku [Distribution of permanent population of Ukraine by sex and age. As of January 1, 2017]. Responsible for the release M. B. Timonina. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2017/zb/07/zb_rpnu2017pdf.zip.
3. Galiyash N. B. Xaraktery`sty`ka osnovny`x social`ny`x problem lyudej poxy`logo viku [Characteristics of major social problems of the elderly]. Nursing. 2012. No. 1. pp. 17–19.
4. Stefanova O. A. Mexanizmy` derzhavnogo upravlinnya u sferi nadannya social`ny`x poslug osobam poxy`logo viku [Mechanisms of public administration in the field of providing social services to the elderly]: author. diss. … cand. of sciences from the state. control: spec. 25.00.02 / IvanoFrankivsk Nat. tech. un-t of oil and gas. Ivano-Frankivsk, 2012. 19 p.
5. Madry`ds`ky`j mizhnarodny`j plan dij z py`tan` starinnya [Madrid International Agenda for Action on Aging]. The Legislation of Ukraine. Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT2322.html
6. Anisimova O. P. Obuchenie pozhilykh lyudei kak perspektivnoe napravlenie obucheniya vzroslykh [Education of the elderly as a promising area of adult education]. Moscow: SevKavSTU, 2006. 85 p.
7. Oleksandrova M. D. Problemy` social`noyi ta psy`xologichnoyi gerontologiyi [Problems of social and psychological gerontology]. St. Petersburg, 2004. 203 p.
8. Oblyes I. I. Navchannya lyudej tret`ogo viku yak neobxidna umova modernizaciyi profesijnoyi osvity` [Bringing people of the third century to the forefront of the need for modernization of professional education]. Modernization of foreign and professional education in the minds of the global community: abstract. All-Ukrainian science-practical. conf., 22–23 birches. 2013 p. Zaporizhzhia, 2013. pp. 223–225.
9. Rosset E. L. Proces starinnya naselennya [The process of the old population]. Moscow, 2004. 155 p.
10. Chebotarev D. F. Gerontologiya i geriatriya [Gerontology and geriatrics]. Moscow: Knowledge, 1984. 64 p.
11. Shugalij N. Geneza ta suchasni tendenciyi rozvy`tku LLL: osvita vprodovzh zhy`ttya, model` “narodnoyi vy`shhoyi shkoly`”, rozroblena N. Grundtvigom [Genesis and modern trends in the development of LLL: lifelong education, a model of “people’s higher education”, developed by N. Grundtwig]. Higher Education of Ukraine. 2013. No 2. pp. 48–53.
Content type: Article
Appears in Collections:Юридичні науки. – 2019. – Випуск 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019n24_Harasymiv_T_Z-Theoretical_legal_aspects_28-34.pdf512.31 kBAdobe PDFView/Open
2019n24_Harasymiv_T_Z-Theoretical_legal_aspects_28-34__COVER.png437.46 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.