DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Лук’янова, Г. Ю. | |
dc.contributor.author | Серкевич, І. Р. | |
dc.contributor.author | Lukianova, H. L. | |
dc.contributor.author | Serkevych, I. R. | |
dc.contributor.author | Лукьянова, Г. Ю. | |
dc.contributor.author | Серкевич, И. Г. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T08:29:55Z | - |
dc.date.available | 2020-06-24T08:29:55Z | - |
dc.date.created | 2019-02-26 | |
dc.date.issued | 2019-02-26 | |
dc.identifier.citation | Лук’янова Г. Ю. Застосування норм адміністративного права та механізм їх реалізації: теорія та практика / Г. Ю. Лук’янова, І. Р. Серкевич // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № 24. — С. 115–121. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/52569 | - |
dc.description.abstract | Досліджено проблеми застосування норм адміністративного права та механізм їх
реалізації. Зазначено, що процес реалізації норм адміністративного права неминуче
супроводжується своєрідними елементами, зокрема такими, як діагностика, моніторинг,
експертиза з боку органів виконавчої влади. Метою їхньої діяльності є найповніше
втілення у життя норм адміністративного права. Саме в такій взаємодії держави й особи
у сфері виконавчої влади знаходить вияв ефективне функціонування механізму
реалізації норм адміністративного права. Наголошено, що реалізація адміністративноправових норм спрямована на досягнення позитивних, соціально корисних або (рідше)
соціально нейтральних цілей публічного адміністрування, а також на мінімізацію
адміністративно негативних результатів управлінської діяльності та запобігання їм.
Досягнення позитивних цілей й усунення негативних результатів управлінських дій
тісно взаємов’язані із формуванням і задоволенням потреб і законних інтересів суб’єктів
адміністративного права, передусім громадян. Стан адміністративної законності й
дисципліни багато в чому залежать не тільки від виду й розміру адміністративного
покарання за недотримання вимог адміністративно-правових норм (хоча це необхідно),
а й від того, якою мірою і за допомогою яких адміністративно-правових інструментів
відображаються й закріплюються у чинному законодавстві життєво важливі потреби і
законні інтереси громадян та організацій у сфері державного управління. Зроблено
висновок про те, що застосування норм адміністративного права посідає центральне
місце в механізмі їх реалізації, оскільки слугує основним юридичним засобом
забезпечення потреб і законних інтересів суб’єктів адміністративного права в межах,
встановлених нормами чинного законодавства, володіючи необхідною багатофункціональністю як специфічна форма й організаційний спосіб реалізації норм
адміністративного права, а також особлива стадія (підстадія) механізму їх реалізації. | |
dc.description.abstract | The article explores the problems of application of administrative law norms and the
mechanism of their implementation. It is noted that the process of implementation of
administrative law is inevitably accompanied by peculiar elements, in particular, such as
diagnostics, monitoring, expertise by the executive authorities. The purpose of their activities is
to fully implement the rules of administrative law. It is in such interaction between the state
and the individual in the sphere of the executive power that the effective functioning of the
mechanism of implementation of the rules of administrative law is reflected. It is emphasized
that the implementation of administrative and legal norms is aimed at achieving positive,
socially useful or (rarely) socially neutral goals of public administration, as well as at
preventing and minimizing administrative and negative results of administrative activity.
Achieving positive goals and eliminating the negative results of management actions is closely
related to the formation and satisfaction of the needs and legitimate interests of the subjects of
administrative law, above all citizens. At the same time, the state of administrative legality and
discipline largely depends not only on the type and amount of administrative punishment for
non-compliance with the requirements of administrative law (although necessary), but also on
the extent to which and through which administrative and legal instruments are displayed and
fixed. in the current legislation, the vital needs and legitimate interests of citizens and
organizations in public administration are vital. It is concluded that the application of the rules
of administrative law is central to the mechanism of their implementation, since it serves as the
main legal means of ensuring the needs and legitimate interests of the entities of administrative
law within the limits established by the rules of current legislation, while having the necessary
multifunctionality as a specific form and organizational way of implementing the rules of
administrative law, as well as a special stage (sub-stage) of the mechanism of their implementation. | |
dc.description.abstract | Исследованы проблемы применения норм административного права и механизм
их реализации. Отмечено, что процесс реализации норм административного права
неизбежно сопровождается своеобразными элементами, в частности такими, как
диагностика, мониторинг, экспертиза со стороны органов исполнительной власти.
Целью их деятельности является наиболее полное воплощение в жизнь норм
административного права. Именно в таком взаимодействии государства и личности в
сфере исполнительной власти находит выражение эффективное функционирование
механизма реализации норм административного права. Отмечено, что реализация
административно-правовых норм направлена на достижение положительных,
социально полезных или (реже) социально нейтральных целей публичного администрирования, а также на предупреждение и минимизацию административно
отрицательных результатов управленческой деятельности. Достижение позитивных
целей и устранение негативных результатов управленческих действий тесно связаны с
формированием и удовлетворением потребностей и законных интересов субъектов
административного права, прежде всего граждан. Состояние административной
законности и дисциплины во многом зависит не только от вида и размера
административного наказания за несоблюдение требований административно-правовых
норм (хотя это необходимо), но и от того, насколько и с помощью каких
административно-правовых инструментов отражаются и закрепляются в действующем
законодательстве жизненно важные потребности и законные интересы граждан и
организаций в сфере государственного управления. Сделан вывод о том, что
применение норм административного права занимает центральное место в механизме
их реализации, поскольку служит основным юридическим средством обеспечения
потребностей и законных интересов субъектов административного права в пределах,
установленных нормами действующего законодательства, обладая необходимой
многофункциональностью как специфическая форма и организационный способ
реализации норм административного права, а также особая стадия (подстадия)
механизма их реализации. | |
dc.format.extent | 115-121 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | |
dc.relation.ispartof | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 24, 2019 | |
dc.subject | правозастосування | |
dc.subject | правореалізація | |
dc.subject | норми адміністративного права | |
dc.subject | публічне адміністрування | |
dc.subject | органи публічної адміністрації | |
dc.subject | адміністративний процес | |
dc.subject | law enforcement | |
dc.subject | law enforcement | |
dc.subject | norms of administrative law | |
dc.subject | public administration | |
dc.subject | public administration bodies | |
dc.subject | administrative process | |
dc.subject | правоприменение | |
dc.subject | правореализация | |
dc.subject | нормы административного права | |
dc.subject | публичное администрирование | |
dc.subject | органы публичной администрации | |
dc.subject | административный процесс | |
dc.title | Застосування норм адміністративного права та механізм їх реалізації: теорія та практика | |
dc.title.alternative | Application of administrative law and the mechanism of their implementation: theory and practice | |
dc.title.alternative | Применение норм административного права и механизм их реализации: теория и практика | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019 | |
dc.rights.holder | © Лук’янова Г. Ю., Серкевич І. Р., 2019 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет “Львівська політехніка” | |
dc.contributor.affiliation | Львівський державний університет внутрішніх справ | |
dc.contributor.affiliation | Lviv Polytechnic National University | |
dc.contributor.affiliation | Lviv State University of Internal Affairs | |
dc.format.pages | 7 | |
dc.identifier.citationen | Lukianova H. L. Application of administrative law and the mechanism of their implementation: theory and practice / H. L. Lukianova, I. R. Serkevych // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No 24. — P. 115–121. | |
dc.relation.references | 1. Вдовічен В. А., Подорожна Т. С. Ціннісні виклики адміністративно-процедурного законодавства. Право України. 2019. № 5 (5–7). С. 63–79. | |
dc.relation.references | 2. Бондаренко В. Умови ефективності застосування адміністративно-правових норм. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Юридичні науки. 2016. № 855. С. 32–37. | |
dc.relation.references | 3. Питання адміністративного права. Кн. 3 / відп. за вип. Н. Б. Писаренко. Харків: Право, 2019. 272 с. | |
dc.relation.references | 4. Колпаков В. К., Кузьменко О. В. Адміністративне право України: підручник. Київ: Юрінком Інтер, 2003. 544 с. | |
dc.relation.references | 5. Борисенко М. О. Ознаки та принципи правозастосовної діяльності: теоретичний аспект. Вісник Академії адвокатури України. 2015. Т. 12, № 3 (34). С. 23–27. | |
dc.relation.references | 6. Додин Е. В. Доказывание и доказательства в правоприменительной деятельности органов советского управления. Киев; Одесса, 1976. 128 с. | |
dc.relation.references | 7. Подорожна Т. С. Правовий порядок: теоретико-методологічні засади конституціоналізації: монографія. Київ: Юрінком Інтер, 2016. 536 с. | |
dc.relation.references | 8. Бочаров Д. О. Правозастосовча діяльність: поняття, функції та форми: проблемні лекції. Дніпропетровськ: АМСУ, 2006. 73 с. | |
dc.relation.references | 9. Загальне адміністративне право: підручник / І. С. Гриценко, Р. С. Мельник, А. А. Пухтецька та ін.; за заг. ред. І. С. Гриценка. Київ: Юрінком Інтер, 2017. 568 с. | |
dc.relation.references | 10. Публічна адміністрація і громадяни: адміністративно-правове регулювання відносин: монографія / кол. авт.: О. Ф. Андрійко, О. А. Банчук, В. А. Дерець та ін. Київ: Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2017. 376 с. | |
dc.relation.referencesen | 1. Vdovichen V. A., Podorozhna T. S. Tsinnisni vyklyky administratyvno-protsedurnoho zakonodavstva [Value Challenges of Administrative Procedural Legislation]. Pravo Ukrainy. 2019. No. 5 (5–7). P. 63–79. | |
dc.relation.referencesen | 2. Bondarenko V. Umovy efektyvnosti zastosuvannia administratyvno-pravovykh norm [Conditions of efficiency of application of administrative and legal norms]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Yurydychni nauky. 2016. No. 855. P. 32–37. | |
dc.relation.referencesen | 3. Pytannia administratyvnoho prava [Issues of administrative law]. Kn. 3 / vidp. za vyp. N. B. Pysarenko. Kharkiv: Pravo, 2019. 272 p. | |
dc.relation.referencesen | 4. Kolpakov V. K., Kuzmenko O. V. Administratyvne pravo Ukrainy [Administrative law of Ukraine]: pidruchnyk. Kyiv: Yurinkom Inter, 2003. 544 p. | |
dc.relation.referencesen | 5. Borysenko M. O. Oznaky ta pryntsypy pravozastosovnoi diialnosti: teoretychnyi aspekt [Signs and principles of law enforcement: a theoretical aspect]. Visnyk Akademii advokatury Ukrainy. 2015. T. 12, No. 3 (34). P. 23–27. | |
dc.relation.referencesen | 6. Dodin E. V. Dokazyvanie i dokazatelstva v pravoprimenitelnoj dejatelnosti organov sovetskogo upravlenija [Evidence and evidence in the enforcement of Soviet government]. Kiev; Odessa, 1976. 128 p. | |
dc.relation.referencesen | 7. Podorozhna T. S. Pravovyi poriadok: teoretyko-metodolohichni zasady konstytutsionalizatsii [Legal order: theoretical and methodological foundations of constitutionalization]: monohrafiia. Kyiv: Yurinkom Inter, 2016. 536 p. | |
dc.relation.referencesen | 8. Bocharov D. O. Pravozastosovcha diialnist: poniattia, funktsii ta formy: problemni lektsii [Law enforcement activities: concepts, functions and forms: problematic lectures]. Dnipropetrovsk: AMSU, 2006. 73 p. | |
dc.relation.referencesen | 9. Zahalne administratyvne pravo [General administrative law]: pidruchnyk / I. S. Hrytsenko, R. S. Melnyk, A. A. Pukhtetska ta in.; za zah. red. I. S. Hrytsenka. Kyiv: Yurinkom Inter, 2017. 568 p. | |
dc.relation.referencesen | 10. Publichna administratsiia i hromadiany: administratyvno-pravove rehuliuvannia vidnosyn [Public administration and citizens: the administrative and legal regulation of relations]: monohrafiia / kol. avt.: O. F. Andriiko, O. A. Banchuk, V. A. Derets ta in. Kyiv: In-t derzhavy i prava im. V. M. Koretskoho NAN Ukrainy, 2017. 376 p. | |
dc.citation.journalTitle | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки | |
dc.citation.issue | 24 | |
dc.citation.spage | 115 | |
dc.citation.epage | 121 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
dc.subject.udc | 342.951 | |
dc.subject.udc | 351.132.6 | |
Appears in Collections: | Юридичні науки. – 2019. – Випуск 24
|