Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/49803
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтеців, І. С.
dc.contributor.authorСтеців, І. І.
dc.contributor.authorStetsiv, I. S.
dc.contributor.authorStetsiv, I. I.
dc.date.accessioned2020-05-18T07:42:59Z-
dc.date.available2020-05-18T07:42:59Z-
dc.date.created2019-03-20
dc.date.issued2019-03-20
dc.identifier.citationСтеців І. С. Франшиза в Україні: проблеми та шляхи вирішення / І. С. Стеців, І. І. Стеців // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — Том 1. — № 1. — С. 130–135.
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/49803-
dc.description.abstractОбґрунтовано актуальність досліджень проблем вибору франшизи. Досліджено стан та проблеми вибору франшизи, виявлено, що одним із факторів впливу на сповільнення поширення франшиз та їх закриття в Україні є відсутність обґрунтованої методики вибору франшизи. Досліджено переваги та недоліки започаткування бізнесу на снові франшизи. Визначено перешкоди, які негативно пливають на можливість ефективного організування бізнесу на основі франшизи. Розроблено обґрунтовану методику вибору франшизи в сучасних умовах господарювання. Доведено, що запропонована методика сприяє здійсненню обґрунтованої оцінки стану франчайзингових підприємств потенційними інвесторами та підвищує надійність та перспективність рішення щодо вибору бізнесу.
dc.description.abstractWe substantiated the relevance of research into franchise choices. you have analyzed literary sources that highlight this issue and found that the focus of the scholars' attention is on issues related to the activities of franchise companies as franchisees. We have proved that a significant part of problem issues also arises from potential investors who invest in franchising companies that need research. We also explored the state and problems of franchise selection, and found that one of the factors influencing the slowdown of the spread of franchises and their closure in Ukraine is the lack of a sound methodology for choosing a franchise. We explored the advantages and disadvantages of starting a business on a franchise. A significant part of the franchisees' benefits to doing business is more likely to be promotional slogans to attract a broader audience of potential franchisees than real benefits that guarantee success in business, and the deficiencies described are not specific to the franchise or contain a high risk. At the same time, the disadvantages that pose real threats to potential franchisees remain out of the question. In particular, they can be considered as an insignificant opportunity to evaluate the franchise market and the financial and economic state of the franchisor's business because of the lack of a scientifically based approach to the choice of franchise. We identified a number of obstacles that stop the entrepreneurs from doing business with a franchise. The greatest difficulties are due to the lack of knowledge of entrepreneurs about the possibilities of this way of doing business. We have developed a sound method for choosing a franchise in today's business environment, which includes five steps towards a choice, namely the study of the market attractiveness of franchising enterprises, the assessment of the competitive environment of the franchise companies operating in the chosen market, the analysis of the financial state of the franchise business, the evaluation of the effectiveness of the franchise acquisition and the actual choice. We have proved that the proposed methodology allows potential investors to make a reasoned assessment of the state of the franchise business and to choose from a large number of options a reliable and promising business that can be initiated through such a model of business organization as a franchise. Today's implementation of the proposed methodology is complicated by the lack of access to reliable information and requires a transition to a new stage of globalization focused on the continuous formation of an array of data, representing an unlimited cyberspace, formed into a single whole for solving social problems and creating conditions for sustainable economic growth that requires further research.
dc.format.extent130-135
dc.language.isouk
dc.publisherВидавництво Львівської політехніки
dc.publisherLviv Politechnic Publishing House
dc.relation.ispartofМенеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, 1 (1), 2019
dc.relation.ispartofManagement and Entrepreneurship in Ukraine: the stages of formation and problems of development, 1 (1), 2019
dc.relation.urihttps://franchisegroup.com.ua/aboutcompany/franchising/
dc.relation.urihttps://msd.in.ua/perevagi-ta-nedoliki-franshizi/
dc.relation.urihttps://nasutki.ua/uk/novinifranshizi/131-perevagi-i-nedoliki-franchajzingu(дата
dc.relation.urihttp://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm(дата
dc.relation.urihttps://ffc.expert/uk/blog/franchajzingovyj-rynokukrainy-segodnya/(дата
dc.relation.urihttp://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/117.pdf
dc.relation.urihttps://ag.marketing/biznes-za-franshyzoyu-v-ukrayini/
dc.relation.urihttp://osvita.ua/vnz/reports/law/9649/
dc.relation.urihttp://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm
dc.relation.urihttps://franchisegroup.com.ua/about-company/franchising/
dc.relation.urihttps://nasutki.ua/uk/novini-franshizi/131-perevagi-i-nedoliki-franchajzingu
dc.relation.urihttps://ffc.expert/uk/blog/franchajzingovyj-rynok-ukrainy-segodnya/
dc.relation.urihttps://ag.marketing/biznes-zafranshyzoyu-v-ukrayini/
dc.subjectфраншиза
dc.subjectфранчайзинг
dc.subjectфранчайзі
dc.subjectфінансово-економічний стан
dc.subjectринкова привабливість франчайзера
dc.subjectfranchise
dc.subjectfranchising
dc.subjectfranchisee
dc.subjectfinancial and economic condition
dc.subjectfranchisor market attractiveness
dc.titleФраншиза в Україні: проблеми та шляхи вирішення
dc.title.alternativeFranchises in Ukraine: problems and ways for their decision
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Національний університет “Львівська політехніка”, 2019
dc.rights.holder© Стеців І. С., Стеців І. І., 2019
dc.contributor.affiliationНаціональний університет “Львівська політехніка”
dc.contributor.affiliationЛьвівський державний університет безпеки життєдіяльності
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University
dc.contributor.affiliationLviv State University of Life Safety
dc.format.pages6
dc.identifier.citationenStetsiv I. S. Franchises in Ukraine: problems and ways for their decision / I. S. Stetsiv, I. I. Stetsiv // Management and Entrepreneurship in Ukraine: the stages of formation and problems of development. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2019. — Vol 1. — No 1. — P. 130–135.
dc.relation.references1. Franchise Group. Аналітичний звіт ринку франчайзингу. URL: https://franchisegroup.com.ua/aboutcompany/franchising/ (дата звернення: 5.05.2019).
dc.relation.references2. Майстерня своєї справи. URL: https://msd.in.ua/perevagi-ta-nedoliki-franshizi/ (дата звернення:
dc.relation.references3. Новини франшизи. Переваги і недоліки франчайзингу. URL: https://nasutki.ua/uk/novinifranshizi/131-perevagi-i-nedoliki-franchajzingu(дата звернення: 10.05.2019).
dc.relation.references4. Карягін Ю. О., Тимошенко З. І., Демура Т. О., Мунін Г. Б. Маркетинг тур продукту. Переваги і вади франчайзингу. URL: http://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm(дата звернення: 5.05.2019).
dc.relation.references5. Франчайзинговий ринок України сьогодні. URL: https://ffc.expert/uk/blog/franchajzingovyj-rynokukrainy-segodnya/(дата звернення: 11.05.2019).
dc.relation.references6. Тонюк М. О. Франчайзинг як особлива форма організації та функціонування бізнесу в Україні. Економіка і суспільство. Вип. 9/2017. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/117.pdf (дата звернення: 12.05.2019).
dc.relation.references7. AG Marketing Team. Бізнес за франшизою в Україні: переваги, недоліки та поради з вибору. URL: https://ag.marketing/biznes-za-franshyzoyu-v-ukrayini/ (дата звернення: 12.05.2019).
dc.relation.references8. Франчайзинг: поняття, види, форми. Договір франчайзингу URL: http://osvita.ua/vnz/reports/law/9649/ (дата звернення: 22.05.2019).
dc.relation.references9. Карягін Ю. О., Тимошенко З. І., Демура Т. О., Мунін Г. Б. Маркетинг турпродукту/ Розділ 9. Взаємини у франчайзинговому бізнесі/ 9.5. Переваги і вади франчайзингу URL: http://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm (дата звернення: 22.05.2019).
dc.relation.references10. Тонюк М. О. / Франчайзинг як особлива форма організації та функціонування бізнесу в Україні URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/117.pdf (дата звернення: 22.05.2019)
dc.relation.references11. Стеців І. І. – Проблеми формування інформації щодо фінансового стану підприємства / І. І. Стеців, І. С. Пігура // Науковий вісник НЛТУ України. – Т. 16. – Вип. 5. – 2006.
dc.relation.references12. Карпунь. І. Н. Фінансова санкція та банкрутство підприємств (в модулях): [навчальний посібник]. – Львів: Видавництво “Магнолія 2006”, 2008.
dc.relation.references13. Франчайзинг: [навч. посіб.] / Кузьмін О. Є., Мирончук Т. В., Салата І. З., Марчук Л. В. Знання. Київ 2011. 267 с.
dc.relation.referencesen1. Franchise Group. Analitychnyi zvit rynku franchaizynhu. [Franchising Market Analytical Report]. Retrieved from https://franchisegroup.com.ua/about-company/franchising/ (accessed 5 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen2. Maisternia svoiei spravy. [Workshop]. Retrieved from https://msd.in.ua/perevagi-ta-nedoliki-franshizi/ (accessed 10 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen3. Novyny franshyzy. Perevahy i nedoliky franchaizynhu. [Franchise news. Advantages and disadvantages of franchising]. Retrieved from https://nasutki.ua/uk/novini-franshizi/131-perevagi-i-nedoliki-franchajzingu (accessed 10 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen4. Kariahin Yu. O., Tymoshenko Z. I., Demura T. O., Munin H. B. Marketynh tur produktu. Perevahy i vady franchaizynhu. [Product marketing tour. Advantages and disadvantages of franchising]. Retrieved from http://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm (accessed 5 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen5. Franchaizynhovyi rynok Ukrainy sohodni. [Franchise market of Ukraine today]. Retrieved from https://ffc.expert/uk/blog/franchajzingovyj-rynok-ukrainy-segodnya/ (accessed 11 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen6. Toniuk M. O. (2017). Franchaizynh yak osoblyva forma orhanizatsii ta funktsionuvannia biznesu v Ukraini. Ekonomika i suspilstvo. [Franchising as a special form of business organization and operation in Ukraine. Economy and society]. vol. 9/2017. Retrieved from http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/117.pdf (accessed 12 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen7. AG Marketing Team. Biznes za franshyzoiu v Ukraini: perevahy, nedoliky ta porady z vyboru. [Franchise Business in Ukraine: Advantages, Disadvantages and Choice Tips]. Retrieved from https://ag.marketing/biznes-zafranshyzoyu-v-ukrayini/ (accessed 12 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen8. Franchaizynh: poniattia, vydy, formy. Dohovir franchaizynhu [Franchising: concepts, types, forms. Franchise agreement]. Retrieved from http://osvita.ua/vnz/reports/law/9649/ (accessed 22 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen9. Kariahin Yu. O., Tymoshenko Z. I., Demura T. O., Munin H. B. Marketynh turproduktu/ Rozdil 9. Vzaiemyny u franchaizynhovomu biznesi/ 9.5. Perevahy i vady franchaizynhu [Travel Products Marketing / Section 9. Franchise Relationships / 9.5. Advantages and disadvantages of franchising]. Retrieved from http://tourlib.net/books_ukr/karyagin9-5.htm (accessed 22 May 2019). (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen10. Toniuk M. O. / Franchaizynh yak osoblyva forma orhanizatsii ta funktsionuvannia biznesu v Ukraini [Franchising as a special form of business organization and operation in Ukraine]. Retrieved from http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/117.pdf (accessed 22 May 2019) (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen11. Stetsiv I. I., Pihura I. S. (2006). Problemy formuvannia informatsii shchodo finansovoho stanu pidpryiemstva. [Problems of formation of information on the financial state of the enterprise]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy. Tom 16. vol. 5. (In Ukrainian)
dc.relation.referencesen12. Karpun. I. N. (2008). Finansova sanktsiia ta bankrutstvo pidpryiemstv (v moduliakh): navchalnyi posibnyk. [Financial sanction and bankruptcy of enterprises (in modules): a textbook.]. Lviv: vydavnytstvo “Mahnoliia 2006 (in Ukrainian).
dc.relation.referencesen13. Kuzmin O. Ie., Myronchuk T. V., Salata I. Z., Marchuk L. V. 2011. Franchaizynh navchalnyi posibnyk. [Franchising Tutorial]. Znannia. Kyiv. (in Ukrainian).
dc.citation.journalTitleМенеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage130
dc.citation.epage135
dc.coverage.placenameЛьвів
dc.coverage.placenameLviv
dc.subject.udc378.014.5
dc.subject.udc339.138
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2019. – Volume 1, number 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019v1n1_Stetsiv_I_S-Franchises_in_Ukraine_130-135.pdf483.62 kBAdobe PDFView/Open
2019v1n1_Stetsiv_I_S-Franchises_in_Ukraine_130-135__COVER.png422.76 kBimage/pngView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.