https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/48826
Title: | Камерна вокально-інструментальна музика в аспекті проблем термінології |
Authors: | Ніколаєва, Лідія |
Affiliation: | Львівська державна музична академія імені М. В. Лисенка |
Bibliographic description (Ukraine): | Ніколаєва Л. Камерна вокально-інструментальна музика в аспекті проблем термінології / Лідія Ніколаєва // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". — Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. — № 559 : Проблеми української термінології. — С. 255–259. |
Bibliographic description (International): | Nikolaieva L. Kamerna vokalno-instrumentalna muzyka v aspekti problem terminolohii / Lidiia Nikolaieva // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". — Lviv : Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 2006. — No 559 : Problemy ukrainskoi terminolohii. — P. 255–259. |
Is part of: | Вісник Національного університету "Львівська політехніка", 559 : Проблеми української термінології, 2006 |
Journal/Collection: | Вісник Національного університету "Львівська політехніка" |
Issue: | 559 : Проблеми української термінології |
Issue Date: | 31-Jan-2006 |
Publisher: | Видавництво Національного університету «Львівська політехніка» |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
UDC: | 784 785 81’373 |
Number of pages: | 5 |
Page range: | 255-259 |
Start page: | 255 |
End page: | 259 |
Abstract: | У статті розглядаються терміни («сольна вокальна музика», «романс», «солоспів» та ін.), якими користуються для визначення музичних жанрів, де поєднуються слово, спів та інструментальна гра. На думку автора, вони або не відповідають реальному процесові музикування, або обмежені стильовими й національними рамками. Обґрунтовуються такі узагальнюючі терміни, як «вокально-інструментальна музика», «вокально-фортепіанний ансамбль», «вокально-фортепіанний дует» та ін. The article is dedicated to the music terms such as «solo vocal music», «romance», «solo singing» etc. which are used to define the genres in music where the word, singing and instrumental play are combined. To the author’s way of thinking, they either do not correspond to the real process of music making or are limited to the framework of style or national component. There is clarification of such general terms as «vocal-instrumental music», «vocal-piano ensemble», «vocal-piano duet». |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/48826 |
Copyright owner: | © Національний університет „Львівська політехніка“, 2006 © Ніколаєва Л., 2006 |
References (Ukraine): | 1. Булат Т. Український романс. - К: Наук, думка, 1979. - 320 с. 2. Витвицький В. Старогалицька сольна пісня XIX століття / Упор. В.Пилипович; Пер. з пол. Л. Лехника. - Перемишль: Митуса, 2004. - 157 с. 3. Грінченко М. Український романс // Грінченко М. Вибране. К: Держ. вид-во образотворч. мистецтва і муз. літ. У PCP, 1959. 4. Кузик. В. Українська радянська лірична пісня. - К: Наук, думка, 1980. 5. Литвинова О. «Інструмен- талізація» камерно-вокального циклу у творчості українських радянських композиторів 60-70-х років // Українське музикознавство. Вип. 14. - К., 1979. - С. 43-53. 6. Людкевич С. Дослідження, статті, рецензії, виступи. Т. 1. - Львів: Дивосвіт, 1999. -С. 178. 7. Малишев Ю. Солоспіви. Нариси та нотатки про українську вокальну лірику. - К: Муз. Україна, 1968. - 219 с. 8. Назайкинский Е. Понятия и термины в теории музыки // Методологические проблемы музыкознания: Сб. статей. -М.: Музыка, 1987. - С. 151-177. 9. Ніколаєва Л. «Вірш з музикою» як жанровий різновид камерно-вокального твору в теоретичному та виконавському аспектах // Теоретичні та практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть: 36. наук, статей. Вип. 9. - Мелітополь: Сана, 2002. - С. 361-380. 10. Ніколаєва Л. Вокально-фортепіанні поеми Василя Барвінського // Васшь Барвінський в контексті європейської музичної культури: Статті та матеріани. - Тернопіль: Астон, 2003. - С. 41-47. 11. Ручьевская Е. О соотношении слова и мелодии в русской камерно-вокальной музыке начала XX века // Русская музыка на рубеже XX века: Сб. статей .- М.; Л.: Музыка, 1966. - С. 65-110. 12. Филъц Б. Образно-тематические структуры в камерно-вокальном жанре // Музыкальная культура Украинской ССР: Сб. статей. - М.: Музыка, 1979. - С. 242-266. 13. Шип С. Музичний жанр //Шип С.В. Музична форма від звуку до стилю. - К: Заповіт, 1998 - С. 339. 14. Яросевич Л. Деякі питання української музичної термінології в контексті лисенкових інтерпретацій поезії Тараса Шевченка // Українське музикознавство. - Вип. 32. - К: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2003. - С. 167-173. 15. «Franz Schubert and the Music of Modernity» (19-28.02. 2003. Graz / Austria). - http // www. kug.ac.at/schubert/index-wettbewerb. |
References (International): | 1. Bulat T. Ukrainskyi romans, K: Nauk, dumka, 1979, 320 p. 2. Vytvytskyi V. Starohalytska solna pisnia XIX stolittia, Upor. V.Pylypovych; Per. z pol. L. Lekhnyka, Peremyshl: Mytusa, 2004, 157 p. 3. Hrinchenko M. Ukrainskyi romans, Hrinchenko M. Vybrane. K: Derzh. vyd-vo obrazotvorch. mystetstva i muz. lit. U PCP, 1959. 4. Kuzyk. V. Ukrainska radianska lirychna pisnia, K: Nauk, dumka, 1980. 5. Lytvynova O. "Instrumen- talizatsiia" kamerno-vokalnoho tsyklu u tvorchosti ukrainskykh radianskykh kompozytoriv 60-70-kh rokiv, Ukrainske muzykoznavstvo. Iss. 14, K., 1979, P. 43-53. 6. Liudkevych S. Doslidzhennia, statti, retsenzii, vystupy. V. 1, Lviv: Dyvosvit, 1999. -P. 178. 7. Malyshev Yu. Solospivy. Narysy ta notatky pro ukrainsku vokalnu liryku, K: Muz. Ukraine, 1968, 219 p. 8. Nazaikinskii E. Poniatiia i terminy v teorii muzyki, Metodolohicheskie problemy muzykoznaniia: Sb. statei. -M., Muzyka, 1987, P. 151-177. 9. Nikolaieva L. "Virsh z muzykoiu" yak zhanrovyi riznovyd kamerno-vokalnoho tvoru v teoretychnomu ta vykonavskomu aspektakh, Teoretychni ta praktychni pytannia kulturolohii: ukrainske muzykoznavstvo na zlami stolit: 36. nauk, statei. Iss. 9, Melitopol: Sana, 2002, P. 361-380. 10. Nikolaieva L. Vokalno-fortepianni poemy Vasylia Barvinskoho, Vassh Barvinskyi v konteksti yevropeiskoi muzychnoi kultury: Statti ta materiany, Ternopil: Aston, 2003, P. 41-47. 11. Ruchevskaia E. O sootnoshenii slova i melodii v russkoi kamerno-vokalnoi muzyke nachala XX veka, Russkaia muzyka na rubezhe XX veka: Sb. statei , M.; L., Muzyka, 1966, P. 65-110. 12. Filiets B. Obrazno-tematicheskie struktury v kamerno-vokalnom zhanre, Muzykalnaia kultura Ukrainskoi SSR: Sb. statei, M., Muzyka, 1979, P. 242-266. 13. Shyp S. Muzychnyi zhanr //Shyp S.V. Muzychna forma vid zvuku do styliu, K: Zapovit, 1998 - P. 339. 14. Yarosevych L. Deiaki pytannia ukrainskoi muzychnoi terminolohii v konteksti lysenkovykh interpretatsii poezii Tarasa Shevchenka, Ukrainske muzykoznavstvo, Iss. 32, K: NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 2003, P. 167-173. 15. "Franz Schubert and the Music of Modernity" (19-28.02. 2003. Graz, Austria), http, www. kug.ac.at/schubert/index-wettbewerb. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Проблеми української термінології. – 2006. – №559 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2006n559_Nikolaieva_L-Kamerna_vokalno_instrumentalna_255-259.pdf | 372.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.