https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/47698
Title: | Технології дистанційного навчання у закладах вищої освіти: аксіологічно-правові засади |
Other Titles: | Distance education technologies in higher education: acciological and legal basis Технологии дистанционного обучения в учреждениях высшего образования: аксиологическая-правовые основы |
Authors: | Чорнописька, В. З. Кучеренко, Н. В. Chornopyska, V. Z. Kucherenko, N. V. Чорнописька, В. З. Кучеренко, Н. В. |
Affiliation: | Національний університет “Львівська політехніка” Lviv Polytechnic National University |
Bibliographic description (Ukraine): | Чорнописька В. З. Технології дистанційного навчання у закладах вищої освіти: аксіологічно-правові засади / В. З. Чорнописька, Н. В. Кучеренко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № Випуск 21. — С. 112–121. |
Bibliographic description (International): | Chornopyska V. Z. Distance education technologies in higher education: acciological and legal basis / V. Z. Chornopyska, N. V. Kucherenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No Issue 21. — P. 112–121. |
Is part of: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, Випуск 21, 2019 |
Journal/Collection: | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки |
Issue: | Випуск 21 |
Issue Date: | 26-Mar-2019 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
UDC: | 340.1 |
Keywords: | дистанційне навчання технології дистанційного навчання заклади вищої освіти аксіологічно-правові засади студентство педагогічна технологія педагогічне проектування світогляд сучасного студентства distance learning distance learning technology institutions of higher education asiological and legal principles the student pedagogical technology pedagogical designing the outlook of modern students дистанционное обучение технологии дистанционного обучения учреждения высшего образования асиологично-правовые основы студенчество педагогическая технология педагогическое проектирование мировоззрение современного студенчества |
Number of pages: | 10 |
Page range: | 112-121 |
Start page: | 112 |
End page: | 121 |
Abstract: | Визначальною ознакою освітніх технологій є прогресивний, часто випереджальний характер їх розвитку стосовно технічних засобів. Суть в тому, що тотальне
введення комп’ютера в освітню сферу вимагає ретельного перегляду, аналізу всіх
компонентів навчального процесу. У дистанційному навчанні активно застосовують
наступні Internet технології:віртуальні спільноти – роблять ставку на спілкування, яке
обумовлює ефективний розвиток комунікаційної компетентності студентства; віртуальні світи – фабрикують різні можливі ситуації для студента, які де-факто неможливо
реконструювати у дійсності, як з етичних, так і практичних міркувань, разом з тим все
що діється у віртуальному середовищі, розуміється, приймається як фрагмент життя
або елемент реальності; online-ігри – передусім скеровані на комунікацію та взаємодіяння, обумовлюють перспективу, себто дають певний шанс розвивати соціальні
компетентності та психологічну адекватність, запобігають виникненню різноманітних
внутрішніх конфліктів або ж пізніше допомагають їх ефективно вирішувати.
У процесі організації дистанційного навчання з метою забезпечення ефективної
взаємодії потрібно додержуватися таких основоположних принципів:ґрунтовна,
солідна організація дидактичного діалогу;імітування своєрідного діалогу в самих
навчальних матеріалах;створення індивідуального сприяння, допомоги студентам у
період між стаціонарними заняттями: консультації, надання цікавого навчального
матеріалу, який може забезпечити запити сучасного студентства; ощадливий
розподіл часу між взаємною діяльністю викладачів й студентів дистанційного
навчання та їх самостійною роботою. The decisive feature of educational technology is the progressive, often progressive nature of their development in terms of technical means. The bottom line is that the total input of the computer into the educational sphere requires careful review, analysis of all components of the learning process. In the distance learning, the following Internet technologies are actively used: virtual communities - focus on communication, which determines the effective development of communication competence of the student; virtual worlds – fabricate various possible situations for the student, which is de facto impossible to reconstruct in reality, both from an ethical and practical point of view, at the same time, everything in the virtual environment is understood to be taken as a fragment of life or an element of reality; online games – primarily aimed at communication and interaction, determine the perspective, that is, they give a certain chance to develop social competence and psychological adequacy, prevent the occurrence of various internal conflicts or later help them to effectively solve. In the process of organization of distance learning in order to ensure effective interaction, one must adhere to the following fundamental principles: a solid, solid organization of didactic dialogue; simulation of a kind of dialogue in the educational materials themselves; the creation of individual assistance, assistance to students between stationary classes: counseling, providing curious educational material, which can provide the demands of modern students; saving time distribution between the mutual activity of teachers and students of distances education and their independent work. Определяющим признаком образовательных технологий является прогрессивный, часто опережающий характер их развития относительно технических средств. Суть в том, что тотальное введение компьютера в образовательную сферу требует тщательного просмотра, анализа всех компонентов учебного процесса. В дистанционном обучении активно применяют следующие Internet технологии: виртуальные сообщества - делают ставку на общение, которое обусловливает эффективное развитие коммуникационной компетентности студенчества; виртуальные миры – фабрикуют различные возможные ситуации для студента, которые де-факто невозможно реконструировать в действительности, как по этическим, так и практических соображений, вместе с тем все что происходит в виртуальной среде, разумеется, принимается как фрагмент жизни или элемент реальности; online-игры - прежде всего направлены на коммуникацию и взаемодействие, обусловливают перспективу, то есть дают определенный шанс развивать социальные компетентности и психологическую адекватность, предотвращают различных внутренних конфликтов или позже помогают их эффективно решать. В процессе организации дистанционного обучения с целью обеспечения эффективного взаимодействия нужно соблюдать такие основополагающие принципы: основательная, солидная организация дидактического диалога имитирование своеобразного диалога в самих учебных материалах, создание индивидуального содействие, помощь студентам в период между стационарными занятиями: консультации, предоставление интересного учебного материала, который может обеспечить запросы современного студенчества; экономный распределение времени между взаимной деятельностью преподавателей и студентов дистанций ного обучения и их самостоятельной работой. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/47698 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019 ©Чорнописька В. З., Кучеренко Н. В., 2019 |
URL for reference material: | http://www.unescobkk.org/education/ict http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 http://younglinux.info/blender/virtualreality.php |
References (Ukraine): | 1. Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навч. посіб. / В. В. Корольський, Т. Г. Крамаренко, С. О. Семеріков, С. В. Шокалюк. Науковий редактор академік АПН України, д-р пед. наук, проф. М. І. Жалдак. Кривий Ріг : Книжкове видавництво Кирєєвського, 2009. 324 с. 2. Манако А. Ф. Технологічні аспекти інноваційного цілеспрямованого розвитку телекомунікаційного науково-освітнього простору. Зб. праць Миколаївського державного університету. 2006. № 6. С. 227–238. 3. Комплекс нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти. Галузеві стандарти вищої освіти. Уклад. Петренко В. Л. Інформаційний вісник. 2003. № 10. 82 с. 4. Марчук Н. Ю. Психолого-педагогические особенности дистанционного обучения. Педагогическоеобразование в России. 2013. № 4. С. 78–85. 5. Коберник О. М. Проектування навчально-виховного процесу в школі. К.: Хрещатик, 1995. 153 с. 6. ICT inEducationUnesko. URL: http://www.unescobkk.org/education/ict. 7. Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ від 25.04.2013 р. № 466. Міністерство освіти і науки України. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13. 8. Машбиц Е. И. Компьютеризация обучения: Проблемы и перспективы. М. : Знание, 1986. 80 с. 9. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти. К. : Атіка, 2009. 684 с. 10. Виртуальностькакспособизучения реального мира. URL: http://younglinux.info/blender/virtualreality.php. 11. Хуторской А. В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. СПб.: Питер, 2004. 541 с. 12. Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту. АПН України. Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. К., 2001.274 с. 13. Машбиц Е. И. Компьютеризацияобучения: Проблемы и перспективы. М. : Знание, 1986. 80 с. 14. Талызина Н. В. Педагогическая психология: учеб. для студ. сред. пед. учеб. заведений. 3-е изд., стереотип. М.: Издательский центр. «Академия», 2001. 288 с. 15. Колгатин А. Г., Колгатин Л. С. Педагогическая диагностика при организации самостоятельной работы студентов средствами дистанционного обучения. Информиционные технологи в образовании. 2013. № 16. С. 10–19. |
References (International): | 1. Innovacijn iinformacijno-komunikacijni texnologiyi navchannya matematy`ky` : navchal`ny`jposibny`k [Innovative Information and Communication Technologies for Mathematics Training: A Tutorial]. V. V. Korol`s`ky`j, T. G. Kramarenko, S. O. Semerikov, S. V. Shokalyuk. Naukovy`j redaktor akademik APN Ukrayiny`, d.ped.n., prof. M. I. Zhaldak. Kryviy Rih: Book Publishing House of Kireevsky Publ, 2009. 324 p. 2. Manako A. F. Texnologichni aspekty` innovacijnogo cilespryamovanogo rozvy`tku telekomunikacijnogo naukovo-osvitn`ogo prostoru [Technological aspects of innovative purposeful development of telecommunication scientific and educational space]. Zb works of Nikolayev State University. 2006. No. 6. pp. 227–238. 3. Kompleks normaty`vny`x dokumentiv dlya rozrobky` skladovy`x sy`stemy` standartiv vy`shhoyi osvity`. Galuzevistandarty` vy`shhoyiosvity`[A set of normative documents for the development of components of the system of higher education standards. Sectoral standards of higher education.]. Uklad. Petrenko V. L. InformationBulletin. 2003. No. 10. 82 p. 4. Marchuk N. Yu. Psikhologo-pedagogicheskie osobennosti distantsionnogo obucheniya [Psychological and pedagogical features of distance learning]. Pedagogical education in Russia. 2013. No. 4. pp. 78–85. 5.Koberny`k O. M. Proektuvannya navchal`no-vy`xovnogo procesu v shkoli [Design of educational process in school]. Design of educational process in school. Kiev: KhreshchatykPubl, 1995. 153 p. 6. ICT in Education Unesko. Available at: http://www.unescobkk.org/education/ict. 7. Pro zatverdzhennya Polozhennya pro dy`stancijnenavchannya :Nakaz vid 25.04.2013 r. No 466 [On Approval of the Regulations on Distance Learning: Order dated April 25, 2013 No. 466]. Ministry of Education and Science of Ukraine. Available at:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13. 8. Mashbits E. I. Komp’yuterizatsiya obucheniya: Problemyiperspektivy [Computerization of learning: Problems and prospects]. Moscow: Knowledge Publ, 1986. 80 p. 9. By`kov V. Yu. Modeli organizacijny`x sy`stem vidkry`toyi osvity [Models of Organizational Systems of Open Education]. Kyiv: Atika Publ, 2009. 684 p. 10. Virtual’nost’ kak sposob izucheniya real’nogomira [Virtualityas a way to explore the real world].Available at:http://younglinux.info/blender/virtualreality.php. 11. Khutorskoi A. V. Praktikum po didaktike i sovremennym metodikam obucheniya [Workshop on didactics and modern teaching methods]. SPb .: PeterPubl, 2004. 541 p. 12. Smul`son M. L. Psy`xologiya rozvy`tku intelektu [Psychology of the development of intelligence]. APS of Ukraine. Institute of Psychology them. GS Kostyuk Kyiv, 2001.274 p. 13. Mashbits E. I. Komp’yuterizatsiya obucheniya: Problemy i perspektivy [Computerization of learning: Problems and prospects]. Moscow: KnowledgePubl, 1986. 80 p. 14. Talyzina N. V. Pedagogicheskaya psikhologiya: ucheb. dlya stud. sred. ped. ucheb [Pedagogical psychology: studies. for stud. n ped. studies. institutions. 3rd ed., Stereotype]. Moscow: Publishing Center«Academy»Publ., 2001. 288 p. 15. Kolgatin A. G., Kolgatin L. S. Pedagogicheskaya diagnostika pri organizatsii samostoyatel’noi raboty studentov sredstvami distantsionnogo obucheniya [Pedagogical diagnostics in the organization of students’ independent work by means of distance learning]. Information technology in education. 2013. No. 16. pp. 10–19. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Юридичні науки. – 2019. – Випуск 21 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019nVipusk_Chornopyska_V_Z-Distance_education_112-121.pdf | 636.77 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2019nVipusk_Chornopyska_V_Z-Distance_education_112-121__COVER.png | 351.05 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.