Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/46951
Title: Інтернет як комунікаційний інструмент на службі вищих освітніх закладів – перспектива для освітніх ринків Польщі та України
Other Titles: Internet as a communication toolat the service of a higher education institution – a perspective for the education markets of Poland and Ukraine
Authors: Кісьолек, А.
Карий, О.
Кобіс, П.
Прокопенко, О.
Kisiołek, A.
Karyy, O.
Kobis, P.
Prokopenko, O.
Affiliation: Великопольська соціально-економічна вища школа в м. Шьрода-Вєлькопольська
Національний університет “Львівська політехніка”
Політехніка Ченстоховська
Сумський державний університет
Wielkopolska Higher School of Social Sciences and Economics in Środa Wielkopolska
Lviv Polytechnic National University
Częstochowa University of Technology
Sumy State University
Bibliographic description (Ukraine): Інтернет як комунікаційний інструмент на службі вищих освітніх закладів – перспектива для освітніх ринків Польщі та України / А. Кісьолек, О. Карий, П. Кобіс, О. Прокопенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 899. — С. 91–99.
Bibliographic description (International): Internet as a communication toolat the service of a higher education institution – a perspective for the education markets of Poland and Ukraine / A. Kisiołek, O. Karyy, P. Kobis, O. Prokopenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 899. — P. 91–99.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 899, 2018
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку
Issue: 899
Issue Date: 26-Feb-2018
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Lviv
UDC: 378.4
Keywords: маркетинг вищих навчальних закладів
Інтернет-маркетинг
електронний маркетинг
управління вищою освітою
marketing of higher education institutions
Internet marketing
e-marketing
higher education management
Number of pages: 9
Page range: 91-99
Start page: 91
End page: 99
Abstract: Ринок освіти на сьогодні змушує ВОЗ активно працювати в сфері управління маркетингом. З цього боку роль Інтернету є інструментальною. У статті подано окремі результати дослідження використання Інтернету у загальній маркетинговій діяльності ВОЗ Польщі та України. Результати, що збігаються в обох країнах, вказують на важливість та маркетинговий потенціал веб-простору, а відмінності, пов’язані зі сприйняттям цього середовища серед респондентів двох країн, не повинні розглядатися як ознаки різно- манітних тенденцій. Істотніші розбіжності можна простежити щодо конкретних маркетингових заходів в Інтернеті, які можуть стати предметом окремого дослідження.
The education market nowadays forces higher education institutions to be active in the field of marketing management. In this respect, the role of the Internet is instrumental. Dynamic changes on the educational services market, especially in the domain of e-marketing in higher education, are multidimensional and require a separate study. The article presents the selected results of the study of the use of the Internet in the general marketing activity of higher education institutions in Poland and the Ukraine. An analysis along these lines becomes additionally relevant in the context of comparative research of two markets of educational services (i.e. Polish and Ukrainian). The results obtained uniformly hint at the importance and marketing potential of the Web, and the differences relating to the perception of this medium among the respondents in the two countries should not be taken as indicating diverse trends. The results presented are yet to be analyzed in more detail and call for a broader discussion. Part of the research was conducted under the international research project entitled “the Internet in the marketing activity of higher education institutions” and the results obtained will constitute the subject matter of separate publications. More significant differences were noted with respect to the specific online marketing activities, which may constitute the subject matter of separate research.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46951
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Кісьолек А., Карий О., Кобіс П., Прокопенко О., 2018
References (Ukraine): 1. Robbins S. P., DeCenzo D. A. Podstawy zarządzania. – Warsaw: PWE, 2002. – 648 p.
2. Tarczydło B. Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH, 2014. – P. 247–257.
3. Armstrong M. J. Students as a clients: A professional Service Model for Business Education. Academy of Management Learning and Education, 2003. – Vol. 2 # 4. – P. 371–374.
4. Clark B. R. Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. New York: Pergamon Press, 1998. – 163 p.
5. Hall H. Marketing w szkolnictwie. – Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business, 2007. – 236 p.
6. Pabian A. Marketing szkoły wyższej. – Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2005. – 303 p.
7. Kisiołek A. The evolution of online marketing from Web 1.0 to social networking media [in] H. Howaniec, W. Waszkielewicz (eds.), Marketing Management. Selected Issues. Bielsko-Biała: ATH University in Bielsko-Biała, 2012. – P. 191–219.
8. Gracz L. Marketing internetowy, [in] G. Rosa, J. Perenc, I. Ostrowska (eds.), Marketing Przyszłości. Od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego. – Warszawa: C. H. Beck, 2016. – P. 275–297.
9. Dziekoński M. Marketing 3.0, [in] J. Królewski, P. Sala (eds.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. – Warsaw: PWN, 2014. – P. 21
References (International): 1. Robbins S. P., DeCenzo D. A. Podstawy zarządzania, Warsaw: PWE, 2002, 648 p.
2. Tarczydło B. Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH, 2014, P. 247–257.
3. Armstrong M. J. Students as a clients: A professional Service Model for Business Education. Academy of Management Learning and Education, 2003, Vol. 2 # 4, P. 371–374.
4. Clark B. R. Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. New York: Pergamon Press, 1998, 163 p.
5. Hall H. Marketing w szkolnictwie, Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business, 2007, 236 p.
6. Pabian A. Marketing szkoły wyższej, Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2005, 303 p.
7. Kisiołek A. The evolution of online marketing from Web 1.0 to social networking media [in] H. Howaniec, W. Waszkielewicz (eds.), Marketing Management. Selected Issues. Bielsko-Biała: ATH University in Bielsko-Biała, 2012, P. 191–219.
8. Gracz L. Marketing internetowy, [in] G. Rosa, J. Perenc, I. Ostrowska (eds.), Marketing Przyszłości. Od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego, Warszawa: C. H. Beck, 2016, P. 275–297.
9. Dziekoński M. Marketing 3.0, [in] J. Królewski, P. Sala (eds.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warsaw: PWN, 2014, P. 21
Content type: Article
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2018. – №899

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018n899_Kisiolek_A-Internet_as_a_communication_91-99.pdf463.34 kBAdobe PDFView/Open
2018n899_Kisiolek_A-Internet_as_a_communication_91-99__COVER.png395.37 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.