Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/46886
Title: Вплив зупинок міського громадського транспорту на ефективність роботи перехресть
Other Titles: Impact of stopping points of urban public transport on the effectiveness of intersections functioning
Authors: Ройко, Ю. Я.
Бура, Р. Р.
Давосир, В. А.
Максимюк, С. А.
Royko, Yu.
Bura, R.
Davosyr, V.
Maksymiuk, S.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Bibliographic description (Ukraine): Вплив зупинок міського громадського транспорту на ефективність роботи перехресть / Ю. Я. Ройко, Р. Р. Бура, В. А. Давосир, С. А. Максимюк // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № 910. — С. 114–121.
Bibliographic description (International): Impact of stopping points of urban public transport on the effectiveness of intersections functioning / Yu. Royko, R. Bura, V. Davosyr, S. Maksymiuk // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Dynamika, mitsnist ta proektuvannia mashyn i pryladiv. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No 910. — P. 114–121.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів, 910, 2019
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів
Issue: 910
Issue Date: 26-Feb-2019
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Lviv
UDC: 656.11
Keywords: транспортний потік
склад транспортного потоку
натурні дослідження
імітаційне моделювання
середня довжина черги транспортних засобів
максимальна довжина черги транспортних засобів
traffic flow
traffic flow composition
field research
simulation modeling
average length of vehicle queue
maximum length of vehicle queue
Number of pages: 8
Page range: 114-121
Start page: 114
End page: 121
Abstract: Розглянуто вплив місця розмташування зупинок міського громадського транспорту на характер руху транспортних потоків, зокрема час проїзду ними зони нерегульованих і регульованих перехресть, середньої та максимальної довжини черги транспортних засобів на головному та другорядному напрямках нерегульованих перехресть, а також у фазах регулювання на регульованих перехрестях. Підґрунтям для дослідження ефективності роботи перехресть за вказаних умов були натурні дослідження, проведені з метою визначення основних показників учасників дорожнього руху, та імітаційне моделювання руху, здійснене у спеціалізованому програмному середовищі PTV VISSIM. Результатом роботи є визначення часових затримок транспорту залежно від зміни показників учасників дорожнього руху та місця розміщення зупинок в зоні перехресть.
An impact of stopping points location of urban public transport on the character of traffic flows movement is reviewed, in particular time of passing by them a zone of uncontrolled and controlled intersections, the average and the maximum queue length of vehicles on the main and the secondary directions of uncontrolled intersections and also in control phases on controlled intersections. The basis for the investigation of the effectiveness of intersections functioning in pointed conditions was field research that were carried out with the aim to determine the main indicators of traffic users and simulation modeling that was conducted in specialized program software PTV VISSIM. The result of the work is determination of time delays of transport depending from the change of indicators of traffic users and the location of stopping points in intersection zones.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46886
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019
© Ройко Ю. Я., Бура Р. Р., Давосир В. А., Максимюк С. А., 2019
URL for reference material: https://doi.org/10.1155/2018/8796250
https://doi.org/10.1109/ICITE.2017.8056887
https://doi.org/10.1109/ICTIS.2017.8047832
https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.07.014
https://doi.org/10.1007/s12205-017-1187-4
https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.06.001
https://doi.org/10.3141/1731–04
https://doi.org/10.4230/OASIcs.ATMOS.2017
https://doi.org/10.1155/2018/6062878
References (Ukraine): 1. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5-2018. – [Чинні від 24.04.2018¹103]. – К.: Держбуд України, 2018. – 61 с. – (Державні будівельні норми України).
2. Грицунь О. М. Обґрунтування раціональних режимів світлофорного регулювання з урахуванням характеристик транспортних потоків і поведінки пішоходів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.22.01 “Транспортні системи” / Грицунь Олег Михайлович – Львів, 2019. – 22 с.
3. Форнальчик Є. Ю. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія / Є. Ю. Форнальчик, І. А. Могила, В. Е. Трушевський, В. В. Гілевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 236 c.
4. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред. М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К.nта ін.; кн. 4).
5. Кременец Ю. А. Технические средства организации дорожного движения / Ю. А. Кременец, М. П. Печерский, М. Б. Афанасьев. – М: ИКЦ “Академкнига”, 2005. – 279 с.
6. Miller A. J. The Capacity of Signalized Intersections in Australia / A. J. Miller // Australian Road Research Board, ARRB Bulletin. – 1968. – 95 p.
7. Лобашов О. О. Практикум з дисципліни “Організація дорожнього руху”: навч. посіб. / О. О. Лобашов, О. В. Прасоленко. Харків: ХНАМГ, 2011. – 221 с.
8. Буга П. Г. Организация пешеходного движения в городах / П. Г. Буга, Ю. Д. Шелков. – М. : Высшая шк., 1980. – 232 с.
9. Ji, Y., Tang, Y., Wang, W., Du, Y. Tram-Oriented Traffic Signal Timing Resynchronization. Journal of Advanced Transportation 2018, 2018, art. no. 8796250,
10. https://doi.org/10.1155/2018/8796250.
11. Wu, J. Q., Yu, Y., Lin, X. Y. Dynamic Priority Algorithm for Modern Tram Based On MADM. Proc. of the 2017 2nd IEEE International Conference on Intelligent Transportation Engineering, ICITE 2017, (September 1–3), Singapore, 2017, pp. 89–93. https://doi.org/10.1109/ICITE.2017.8056887.
12. Zhu, H., Hang, C., Yang, X. A bandwidth maximization model for coordinated tramcar signal priority control alone arterials, Proc. of the 4th International Conference on Transportation Information and Safety, ICTIS 2017, (August 8–10), Banff, Alberta, Canada, 2017, pp. 631–634. https://doi.org/10.1109/ICTIS.2017.8047832.
13. Shi, J., Sun, Y., Schonfeld, P., Qi, J. Joint optimization of tram timetables and signal timing adjustments at intersections. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 2017, 83, 104–119. https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.07.014.
14. Yang, M., Ding, J., Wang, W., Ma, Y.-Y. A coordinated signal priority strategy for modern trams on arterial streets by predicting the tram dwell time. KSCE Journal of Civil Engineering 2018, 22(2), 823–836. https://doi.org/10.1007/s12205-017-1187-4.
15. Li Zhou, Yizhe Wang, Yangdong Liu. Active signal priority control method for bus rapid transit based on Vehicle Infrastructure Integration International Journal of Transportation Science and Technology 2017, 6(2), 99–109. https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.06.001.
16. Furth, P.G., Muller, T.H.J. Conditional bus priority at signalized intersections: Better service with less traffic disruption. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 2000, 1731, 23–30. https://doi.org/10.3141/1731–04.
17. Scheffler, R., Strehler, M. Optimizing traffic signal settings for public transport priority, Proc. of the 17th Workshop on Algorithmic Approaches for Transportation Modelling, Optimization, and Systems (ATMOS 2017), (September 7–8), Vienna, Austria, 2017, pp. 9:1–9:15. https://doi.org/10.4230/OASIcs.ATMOS.2017.
18. Bai, Y., Li, J., Li, T., Yang, L., Lyu, C. Traffic Signal Coordination for Tramlines with Passive Priority Strategy. Mathematical Problems in Engineering 2018, art. no. 6062878,
19. https://doi.org/10.1155/2018/6062878.
References (International): 1. Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv: DBN V.2.3-5-2018, [Chynni vid 24.04.2018¹103], K., Derzhbud Ukrainy, 2018, 61 p, (Derzhavni budivelni normy Ukrainy).
2. Hrytsun O. M. Obgruntuvannia ratsionalnykh rezhymiv svitlofornoho rehuliuvannia z urakhuvanniam kharakterystyk transportnykh potokiv i povedinky pishokhodiv : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. tekhn. nauk : spets. 05.22.01 "Transportni systemy", Hrytsun Oleh Mykhailovych – Lviv, 2019, 22 p.
3. Fornalchyk Ye. Yu. Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehulovanykh perekhrestiakh u mistakh: monograph, Ye. Yu. Fornalchyk, I. A. Mohyla, V. E. Trushevskyi, V. V. Hilevych, Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018, 236 c.
4. Systemolohiia na transporti. Orhanizatsiia dorozhnoho rukhu [Havrylov E. V., Dmytrychenko M. F., Dolia V. K. and other]; ed. M. F. Dmytrychenka, K. : Znannia Ukrainy, 2007, 452 p, (5 kn./ Havrylov E. V., Dmytrychenko M. F., Dolia V. K.nta in.; kn. 4).
5. Kremenets Iu. A. Tekhnicheskie sredstva orhanizatsii dorozhnoho dvizheniia, Iu. A. Kremenets, M. P. Pecherskii, M. B. Afanasev, M: IKTs "Akademkniha", 2005, 279 p.
6. Miller A. J. The Capacity of Signalized Intersections in Australia, A. J. Miller, Australian Road Research Board, ARRB Bulletin, 1968, 95 p.
7. Lobashov O. O. Praktykum z dystsypliny "Orhanizatsiia dorozhnoho rukhu": tutorial, O. O. Lobashov, O. V. Prasolenko. Kharkiv: KhNAMH, 2011, 221 p.
8. Buha P. H. Orhanizatsiia peshekhodnoho dvizheniia v horodakh, P. H. Buha, Iu. D. Shelkov, M. : Vysshaia shk., 1980, 232 p.
9. Ji, Y., Tang, Y., Wang, W., Du, Y. Tram-Oriented Traffic Signal Timing Resynchronization. Journal of Advanced Transportation 2018, 2018, art. no. 8796250,
10. https://doi.org/10.1155/2018/8796250.
11. Wu, J. Q., Yu, Y., Lin, X. Y. Dynamic Priority Algorithm for Modern Tram Based On MADM. Proc. of the 2017 2nd IEEE International Conference on Intelligent Transportation Engineering, ICITE 2017, (September 1–3), Singapore, 2017, pp. 89–93. https://doi.org/10.1109/ICITE.2017.8056887.
12. Zhu, H., Hang, C., Yang, X. A bandwidth maximization model for coordinated tramcar signal priority control alone arterials, Proc. of the 4th International Conference on Transportation Information and Safety, ICTIS 2017, (August 8–10), Banff, Alberta, Canada, 2017, pp. 631–634. https://doi.org/10.1109/ICTIS.2017.8047832.
13. Shi, J., Sun, Y., Schonfeld, P., Qi, J. Joint optimization of tram timetables and signal timing adjustments at intersections. Transportation Research Part C: Emerging Technologies 2017, 83, 104–119. https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.07.014.
14. Yang, M., Ding, J., Wang, W., Ma, Y.-Y. A coordinated signal priority strategy for modern trams on arterial streets by predicting the tram dwell time. KSCE Journal of Civil Engineering 2018, 22(2), 823–836. https://doi.org/10.1007/s12205-017-1187-4.
15. Li Zhou, Yizhe Wang, Yangdong Liu. Active signal priority control method for bus rapid transit based on Vehicle Infrastructure Integration International Journal of Transportation Science and Technology 2017, 6(2), 99–109. https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.06.001.
16. Furth, P.G., Muller, T.H.J. Conditional bus priority at signalized intersections: Better service with less traffic disruption. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 2000, 1731, 23–30. https://doi.org/10.3141/1731–04.
17. Scheffler, R., Strehler, M. Optimizing traffic signal settings for public transport priority, Proc. of the 17th Workshop on Algorithmic Approaches for Transportation Modelling, Optimization, and Systems (ATMOS 2017), (September 7–8), Vienna, Austria, 2017, pp. 9:1–9:15. https://doi.org/10.4230/OASIcs.ATMOS.2017.
18. Bai, Y., Li, J., Li, T., Yang, L., Lyu, C. Traffic Signal Coordination for Tramlines with Passive Priority Strategy. Mathematical Problems in Engineering 2018, art. no. 6062878,
19. https://doi.org/10.1155/2018/6062878.
Content type: Article
Appears in Collections:Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2019. – № 910

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019n910_Royko_Yu-Impact_of_stopping_points_114-121.pdf745.36 kBAdobe PDFView/Open
2019n910_Royko_Yu-Impact_of_stopping_points_114-121__COVER.png426.01 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.