Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/46612
Title: Обґрунтування маркетингової політики інтернет-комунікацій виробників кухонних меблів в Україні
Other Titles: Justification of the marketing policy for the internet communications of kitchen furniture manufacturers in Ukraine
Authors: Косар, Н. С.
Чипак, А. А.
Кузьо, Н. Є.
Kosar, N.
Chypak, A.
Kuzo, N.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Косар Н. С. Обґрунтування маркетингової політики інтернет-комунікацій виробників кухонних меблів в Україні / Н. С. Косар, А. А. Чипак, Н. Є. Кузьо // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — № 4. — С. 34–44.
Bibliographic description (International): Kosar N. Justification of the marketing policy for the internet communications of kitchen furniture manufacturers in Ukraine / N. Kosar, A. Chypak, N. Kuzo // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Problemy ekonomiky ta upravlinnia. — Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. — No 4. — P. 34–44.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління, 4, 2019
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління
Issue: 4
Issue Date: 26-Feb-2019
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 339.13
659.1
Keywords: ринок кухонних меблів України
Інтернет-комунікації
мотиви інформаційних повідомлень
SMS- та Viber-розсилка
аналіз веб-сайтів
kitchen furniture market of Ukraine
Internet communications
motives of informational messages
SMS- and Viber-mailing
analysis of the websites
Number of pages: 11
Page range: 34-44
Start page: 34
End page: 44
Abstract: Одним із способів досягнення конкурентних переваг виробниками кухонних меблів на ринку України є активізація ними маркетингових комунікацій з використанням Інтернету. Виконане дослідження дало змогу встановити, що з цією метою їм доцільно використовувати SMS- та Viber-розсилку, розробити заходи щодо оптимізації веб-сайту. На підставі зібраної та проаналізованої первинної маркетингової інформації подано основні мотиви, на яких доцільно зосередити свою увагу вітчизняним виробникам кухонних меблів на прикладі ТОВ “ДІОЛІНІ”.
The current stage of the market relations development in Ukraine is characterized by the increased competition, which causes a constant search of competitive advantages for the manufacturers, in particular in the furniture market. The market today is trending to grow, this opens new opportunities to increase sales of its manufacturers. The way to achieve competitive advantage in the furniture market is to intensify the marketing communications of domestic enterprises, which have their specificity compared to traditional marketing communications using the Internet. Based on the study of the furniture market, it is found that the kitchen furniture manufacturers have significant opportunities for their further growth. In order to personalize their information messages, they are advised to use SMS and Viber mailing. A comparative description of existing mail services is provided for it, such as UniSender, MailChimp, eSputnik, GetResponce. It is found that the best option for Diolini LLC would be to use the UniSender service, as it is quite easy to use, as well as it is available in Ukrainian. It uses several communication channels and offers additional paid packages at reasonable prices. The activation of marketing communications of kitchen furniture manufacturers requires them to use certain motives in their information appeals that are important for consumers, when they buy these products. A survey was conducted among kitchen furniture consumers and it was defined that they prefer the furniture that is made in Ukraine. For them, quality is the most important factor in choosing kitchen furniture. Price is the second most important factor, then come additional services, then time of manufacture and services of the designer. An analysis of the primary marketing information shows that most respondents search for kitchen furniture when browsing the websites of their manufacturers or sellers. In the research we have analyzed the sites of several furniture sellers, including Diolini LLC, and took into consideration different groups of criteria, such as domain name analysis; the evaluation of website design; general usability analysis; analysis of the content of the website, the frequency of its updating, the presence and usefulness of the information required for the user; testing of existing website services, evaluation of quality of their performance; analysis of the search visibility of a website and the presence of third-party advertising banners on websites. On this basis it is substantiated that it would be expedient for Diolini LLC to improve the design of the site, to update the information on it more frequently, to expand the photo gallery and the number of languages of the site.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46612
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019
© Косар Н. С., Чипак А. А., Кузьо Н. Є., 2019
URL for reference material: https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nihponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya
https://u.to/j45vFQ
http://www.ukrstat.gov.ua
https://esputnik.com
https://www.getresponse.ru
https://mailchimp.com
https://www.unisender.com
References (Ukraine): 1. У 2018 Інтернет – користувачів стало 4 млрд., з них понад 3 млрд. користуються соцмережами – дослідження (2019) Available at: https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nihponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya.
2. Ілляшенко С. М. (2011) Сучасні тенденції застосування інтернет-технології маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. № 4, Т. 2. С. 64–74.
3. Зацна Л. (2013) Інноваційні можливості застосування комунікацій в інтернет-маркетингу. Галицький економічний вісник. №4. С. 214–221.
4. Кеглер Т. (2003) Реклама и маркетинг в Интернете / и др. Москва, 640 с.
5. Окландер М. А., Литовченко І. Л., Ботушан М. І. (2011) Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки: монографія. К., 238 с.
6. Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку української меблевої промисловості Available at: https://u.to/j45vFQ
7. Офіційний сайт Державної служби статистики України. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua.
8. Офіційний сайт eSputnik. Available at: https://esputnik.com
9. Офіційний сайт GetResponce. Available at: https://www.getresponse.ru.
10. Офіційний сайт MailChimp. Available at: https://mailchimp.com.
11. Офіційний сайт UniSender. Available at: https://www.unisender.com.
References (International): 1. Korotaievskyi L. (2018) U 2018 Internet – korystuvachiv stalo 4 mlrd., z nykh ponad 3 mlrd. korystuiutsia sotsmerezhamy – doslidzhennia [In 2018, there are 4 billion Internet users, more than 3 billion of them use social networks - survey]. Retrieved from https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nihponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya.
2. Illiashenko S. M. (2011) Suchasni tendentsii zastosuvannia internet-tekhnolohii marketynhu [Modern lines of application of Internet technologies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and Management of Innovations], 4, vol. 2, 64–74.
3. Zatsna L. (2013) Innovatsiini mozhlyvosti zastosuvannia komunikatsii v internet-marketynhu [Innovative possibilities of the use communications in Internet marketing]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk [Galician Economic Bulletin], 4, 214–221.
4. Kehler T., Dowling P., Taylor B. & Testerman J. (2003) Reklama i marketing v Internete [Digital Advertising and Marketing]. M.: Alpina Pablisher.
5. Oklander M. A., Lytovchenko I. L. & Botushan M. I. (2011) Marketynhovi komunikatsii promyslovykh pidpryiemstv v umovakh informatsiinoi ekonomiky [Marketing communications of industrial enterprises in the conditions of information economy]. K.: Znannia.
6. Dorozhnia karta konkurentospromozhnoho rozvytku ukrainskoi meblevoi promyslovosti [Roadmap of competitive development of the Ukrainian furniture industry]. Retrieved from https://u.to/j45vFQ.
7. Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [The official website of the State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua.
8. Ofitsiinyi sait eSputnik [The official website of eSputnik]. Retrieved from https://esputnik.com.
9. Ofitsiinyi sait GetResponce [The official website of GetResponce]. Retrieved from https://www.getresponse.ru.
10. Ofitsiinyi sait MailChimp [The official website of MailChimp]. Retrieved from https://mailchimp.com.
11. Ofitsiinyi sait UniSender [The official website of UniSender]. Retrieved from https://www.unisender.com.
Content type: Article
Appears in Collections:Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. – 2019. – Випуск 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019n4_Kosar_N-Justification_of_the_marketing_34-44.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
2019n4_Kosar_N-Justification_of_the_marketing_34-44__COVER.png405.77 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.