DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Гавдьо, І. Р. | |
dc.contributor.author | Havdo, I. R. | |
dc.date.accessioned | 2020-02-27T10:39:53Z | - |
dc.date.available | 2020-02-27T10:39:53Z | - |
dc.date.created | 2019-02-28 | |
dc.date.issued | 2019-02-28 | |
dc.identifier.citation | Гавдьо І. Р. Математична модель магнітного стану колекторного двигуна із магнітоелектричним збудженням / І. Р. Гавдьо // Електроенергетичні та електромеханічні системи. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — Том 1. — № 1. — С. 10–16. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46165 | - |
dc.description.abstract | Сьогодні існує тенденція до заміни мікродвигунів постійного струму з електромагнітним
збудженням на двигуни зі збудженням від постійних магнітів (ДПС ПМ).
Враховуючи широке застосування ДПС ПМ, актуальним є створення математичних моделей
цього типу двигуна. Мета статті – розроблення математичної моделі магнітного стану ДПС
ПМ на основі теорії електричних та магнітних кіл, яка дає змогу за заданими значеннями
характеристики розмагнічування магніту та миттєвими значеннями струмів якоря знайти
розподіл магнітних потоків (індукцій) в усіх частинах магнітопроводу двигуна.
Математичну модель ДПС ПМ розроблено на основі розгалуженої заступної схеми магнітного кола
із зосередженими параметрами та з високим рівнем деталізації магнітопроводу. Магнітне
коло ДПС ПМ умовно розділено на окремі ділянки, в межах кожної з яких поле вважаємо
однорідним. Ділянкам магнітопроводу з електротехнічної сталі та зубцевому шару якоря на
заступній схемі відповідають нелінійні магнітні опори, які задано характеристиками F[Ф]
як залежностями спадів магніторушійних сил від магнітних потоків. Ділянкам із
повітряним проміжком відповідають постійні магнітні опори. Постійний магніт подаємо
зосередженою магніторушійною силою (МРС), заданою характеристикою розмагнічування
Fм [Фм]. Якір з повітряним проміжком радіальними площинами розділяємо на s = m + n
ділянок у межах полюсної поділки. З них m рівномірних ділянок відповідають частині
якоря, яка розміщена під магнітом, а n рівномірних ділянок – у просторі між магнітами.
Вихідну систему рівнянь складено для однієї полюсної поділки за методом контурних
потоків, які є первинними невідомими. Вихідна система рівнянь перетворюється – спади
магнітних напруг на нелінійних опорах подано залежностями від потоків віток.
Характеристику розмагнічування магніту подано як рівняння прямої, яка розташована у другому
квадранті й перетинає вісьX у точці залишкового магнітного потоку Фr, а вісь Y у точці, що
відповідає повній намагнічуючій силі магніту – Fc. Отриману нелінійну систему алгебричних
рівнянь доцільно розв’язувати ітераційним методом Ньютона. Розроблена математична
модель магнітного стану ДПС ПМ може слугувати основою для створення математичних
моделей розрахунку перехідних процесів та статичних характеристик цього типу двигуна. | |
dc.description.abstract | There is a tendency of replacement of small direct current motors with electromagnetic excitation
on permanent magnet direct current (PMDC) motors nowadays. PMDC motors are widely used and
that is why a task of creation of mathematical models of this type of motor is actual. The aim of the
article is creation of mathematical model of magnetic state of PMDC motors on the basis of theory of
electric and magnetic circuit. This mathematical model gives an opportunity after these values of curve
of demagnetization of the magnet and instantaneous values of currents of armature to find distribution
of magnetic flux (inductions) in all parts of magnetic core of motor. The mathematical model of PMDC
motor is created on the basis of the ramified equivalent circuit of magnetic core with the concentrated
parameters and with the high level of working out in detail of magnetic core. The magnetic core of
PMDC motor is conditionally divided in to separate areas. In every area consider the magnetic field
homogeneous. To the areas of magnetic core from electrical engineering steel and tooth layer of
armature on a equivalent circuit is corresponded by nonlinear magnetic resistance. These resistance is
set by descriptions of F[Ф] as by dependences of magnetomotive forces on magnetic flux. Areas with an
air gap are corresponded by permanent magnetic resistance. A permanent magnet appears the
concentrated magnetomotive force that is set by description of demagnetization curve of Fм[Фм]. The
armature with an air gap divide radial planes into s = m + n areas within the limits of pole pitch. From
them m of even areas corresponded part of armature, that is under a magnet and n of even areas – in
space between magnets. The initial system of equations is written for one pole pitch after the method of
contour flux that are primary unknown. The initial system of equations transforms – the magnetomotive
forces on nonlinear resistance are presented by dependences on the flux of branches. Description of
demagnetization of the magnet is presented equations of line that is located in the second quadrant and
crosses the axis of X in the point of remaining magnetic flux of Фr, and axis of Y in a point that
corresponded complete magnetomotive force of the magnet – Fc. The nonlinear system of equations of
algebra it is expedient to decide an iteration Newton method. Mathematical model of magnetic state of
PMDC motors can be fixed in basis of creation of mathematical models of calculation of transients and
steady state of this type of motor. | |
dc.format.extent | 10-16 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | |
dc.publisher | Lviv Politechnic Publishing House | |
dc.relation.ispartof | Електроенергетичні та електромеханічні системи, 1 (1), 2019 | |
dc.relation.ispartof | Electrical Power and Electromechanical Systems, 1 (1), 2019 | |
dc.subject | колекторний двигун | |
dc.subject | магнітоелектричне збудження | |
dc.subject | магнітопровід | |
dc.subject | заступна схема | |
dc.subject | система рівнянь | |
dc.subject | математична модель | |
dc.subject | direct current motor | |
dc.subject | permanent magnet | |
dc.subject | magnetic core | |
dc.subject | equivalent circuit | |
dc.subject | system of equations | |
dc.subject | mathematical model | |
dc.title | Математична модель магнітного стану колекторного двигуна із магнітоелектричним збудженням | |
dc.title.alternative | Mathematical model of magnetic state of permanent magnet direct current motor | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | © Національний університет „Львівська політехніка“, 2019 | |
dc.rights.holder | © Гавдьо І. Р., 2019 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет “Львівська політехніка” | |
dc.contributor.affiliation | Lviv Polytechnic National University | |
dc.format.pages | 7 | |
dc.identifier.citationen | Havdo I. R. Mathematical model of magnetic state of permanent magnet direct current motor / I. R. Havdo // Electrical Power and Electromechanical Systems. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2019. — Vol 1. — No 1. — P. 10–16. | |
dc.relation.references | 1. Dudzikowski I. Silniki komutatorowe wzbudzane magnesami trwalymi // Prace Naukowe Instytutu Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych Politechniki Wrocławskiej, No. 58, Studia i Materiały, No. 25, 2005. | |
dc.relation.references | 2. Белый П. Н. Уравнения для проектирования встраиваемых магнитоэлектрических двигателей дискового типа // Технічна електродинаміка. 2005, № 6. С. 53–56. | |
dc.relation.references | 3. Jacek F. Gieras. Permanent magnet motor technology / Jacek F. Gieras // Design and applications. CRC Press Taylor and Francis Group. London, New Jork, 2010. | |
dc.relation.references | 4. Маляр В. С. Расчет магнитной цепи однофазного асинхронного двигателя с расщепленными полюсами / В. С. Маляр, Л. И. Глухивский, А. В. Маляр, Д. П. Гречин, И. Р. Гавдьо // Энергетика. Известия высших учебных заведений и энергетических обьединений СНГ. Минск. 2003, № 3. С. 17–25. | |
dc.relation.references | 5. Maliar V. Mathematical model of permanent magnets direct current motor / V. Maliar, I. Havdo // Computational Problems of Electrical Engineering, Львів, 2015, No. 1, Vol. 5, pр. 33–36. | |
dc.relation.referencesen | 1. Dudzikowski I. Silniki komutatorowe wzbudzane magnesami trwalymi // Prace Naukowe Instytutu Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych Politechniki Wrocławskiej, No. 58, Studia i Materiały, No. 25, 2005. | |
dc.relation.referencesen | 2. Belyi P. N. Uravnienia dla proektirovania vstraivaemych magnitoelektriczeskich dvigatelej diskovoho tipa// Techniczna elektrodynamika. 2005, No. 6, pр. 53–56. | |
dc.relation.referencesen | 3. Jacek F. Gieras. Permanent magnet motor technology / Jacek F. Gieras // Design and applications. CRC Press Taylor and Francis Group. London, New Jork, 2010. | |
dc.relation.referencesen | 4. Maliar V. Rasczet magnitnoj tsepi odnofaznoho asinchronnoho dvigatela s rasczeplennymi poliusami / V. Maliar, L. Hluchivskij, A. Maliar, D. Hreczyn, I. Havdo // Energetika. Izvestija vysshych uczebnych zavedenij i energeticzeskich obedynenij SNH. Minsk. 2003, No. 3, рр. 17–25. | |
dc.relation.referencesen | 5. Maliar V. Mathematical model of permanent magnets direct current motor / V. Maliar, I. Havdo // Computational Problems of Electrical Engineering, Львів, 2015, No. 1, Vol. 5, pр. 33–36. | |
dc.citation.journalTitle | Електроенергетичні та електромеханічні системи | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.spage | 10 | |
dc.citation.epage | 16 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
dc.subject.udc | 621.313.3 | |
Appears in Collections: | Electrical Power and Electromechanical Systems. – 2019. – Vol. 1, No. 1
|