https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/46030
Title: | Кліматична дипломатія як складова «м’якої сили» сучасних держав: міжнародний досвід та українські перспективи |
Other Titles: | Climate diplomacyas a complex of «soft power» of modern states: international experience and ukrainian prospects |
Authors: | Івасечко, Ольга Turchyn, Yaryna |
Affiliation: | Національний університет “Львівська політехніка” Lviv Polytechnic National University |
Bibliographic description (Ukraine): | Івасечко О. Кліматична дипломатія як складова «м’якої сили» сучасних держав: міжнародний досвід та українські перспективи / Ольга Івасечко // Гуманітарні візіїї. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — Том 4. — № 2. — С. 20–25. |
Bibliographic description (International): | Turchyn Y. Climate diplomacyas a complex of «soft power» of modern states: international experience and ukrainian prospects / Yaryna Turchyn // Humanitarian Vision. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — Vol 4. — No 2. — P. 20–25. |
Is part of: | Гуманітарні візіїї, 2 (4), 2018 Humanitarian Vision, 2 (4), 2018 |
Journal/Collection: | Гуманітарні візіїї |
Issue: | 2 |
Volume: | 4 |
Issue Date: | 26-Feb-2018 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
UDC: | 327. 82 341.123 551.588 502.14 |
Keywords: | кліматична дипломатія зміни клімату ООН «м’яка сила» кліматичні конференції climate diplomacy climate change UN soft power climate conferences |
Number of pages: | 6 |
Page range: | 20-25 |
Start page: | 20 |
End page: | 25 |
Abstract: | Розглянуто основні підходи до визначення сутності суб’єктів, об’єктів та особливостей провадження
кліматичної дипломатії як складової концепції «м’якої сили» сучасних держав. На основі аналізу міжнародного
досвіду реалізації концепції кліматичної дипломатії встановлено, що для використання «м’якої сили» в
міжнародних екологічних відносинах невід’ємною стає діяльність усіх учасників незалежно від рівня співпраці.
Визначено ключову роль ООН, яка стала ініціатором низки кліматичних конференцій, зокрема Міжурядової
конференції з навколишнього середовища в Стокгольмі, конференції в Ріо-де-Жанейро і Йоганнесбурзької
кліматичної конференції. Виокремлено основні документи у сфері боротьби з глобальною проблемою зміни
клімату, до яких належать Рамкова конвенція ООН про зміну клімату 1992 р., Кіотський протокол 1997 р. та
Паризька кліматична угода 2015 р. Автор конкретизує мету прийняття зазначених документів, яка полягає у
необхідності планування та управління природними ресурсами, боротьбі із забрудненням, неприпустимості
нанесення шкоди екосистемі планети тощо. Проаналізовано місце та роль України в імплементації концепції
кліматичної дипломатії. Визначено, що участь нашої держави в політиці з питань зміни клімату стала можливою
завдяки активному міжнародному переговорному процесу та ратифікації основних міжнародних угод у цій сфері
(Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, Кіотського протоколу та Паризької угоди). У висновку зроблено
припущення про те, що перспективою подальших досліджень може стати взаємозв’язок енергетичної та
кліматичної дипломатії та пошук нових компромісів, а також розроблення ефективніших програм, які б одночасно
задовольняли потреби господарсько-економічної діяльності держави та зберігали належний рівень екологічної безпеки у світі. The article considers the main approaches to the definition of subjects, objects and peculiarities of climate diplomacy conducting. Based on the analysis of the international experience of climate diplomacy implementation, it has been determined that activity of all participants irrespective of the cooperation level becomes integral while using soft power concept as a part of global environmental politics. The authors identify the key role of the United Nations, which initiated a series of climate conferences, in particular, UN Conference on the Human Environment, held in Stockholm, Sweden in 1972, UN Conference on Environment and Development, held in Rio de Janeiro, Brazil in 1992 and The World Summit on Sustainable Development, held in Johannesburg, South Africa in 2002. Moreover, there have been analyzed the main documents relating to the solution of the global climate change problem, among them UN Framework Convention on Climate Change, Kyoto Protocol and Paris Agreement. The author highlights the importance of the mentioned documents, which were signed in order to ensure the monitoring of natural resources, elimination of pollution, disruption of ecosystem etc. As for Ukraine, there has been determined the place and role of our country in climate diplomacy implementation. Ukraine has ratified main international agreements, related to climate diplomacy. It is concluded that as the prospects of further research there could be the interconnection of energy and climate diplomacy and the search for new ways of cooperation, as well as development of more effective programs that simultaneously meet the needs of business and economic activities of the state and maintain an appropriate level of environmental safety in the world. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46030 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018 © Турчин Я., Івасечко О., 2018 |
URL for reference material: | https://cyberleninka.ru/article/v/ekologicheskaya-diplomatiya-v-xxi-veke https://readera.ru/read/14092582 http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2006/16_5/178_Borszczuk_16_5.pdf http://ashpi.asu.ru/ic/?p=4538 http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_454 https://www.epravda.com.ua/publications/2016/03/18/585855/ http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/pdf/decl_wssd.pdf https://cyberleninka.ru/article/v/kitayskaya-ekologicheskaya-diplomatiya-i-formirovanie-mezhdunarodnogo-mehanizma-ohranyokruzhayuschey-sredy http://old.mjil.ru/archive/2014-3.pdf http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/agenda21.shtml http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_455 https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodovikonannya-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferizmini-klimatu-na-period-do-2030-roku https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249573705 http://www.un.org.ua/ua/tsilirozvytku-tysiacholittia/tsili-staloho-rozvytku https://www.epa.gov/environmentaljustice/epa-environmentaljustice-implementation-plan-1996 http://www.ilocis.org/documents/chpt54e.htm http://www.afsa.org/eco-diplomacy-building-foundation https://www.belfercenter.org/sites/default/files/legacy/files/joe_nye_wielding_soft_power.pdf http://www.un.org/esa/sustdev/natlinfo/nsds/uk.pdf https://scholar.google.com/scholar?q=Weinber%2C%20C.%2C%201998.%20From%20environmental%20diplomacy%20to%20environmentally%20sound%20diplomacy.%20In%20Jackson%2C%20J.%2C%20ed.%20Environmental%20Diplomacy%2C%20Conference%20Report%2C%2018th%20November%2C%201998.%20Washington%20D.%20C.%3A%20American%20Institute%20for%20Contemporary%20German%20Studies%2C%20The%20Johns%20Hopkins%20University.%20pp.%2025%E2%80%9330 https://cyberleninka.ru/article/v/ekologicheskaya-diplomatiyav-xxi-veke https://www.epa.gov/environmentaljustice/epaenvironmental-justice-implementation-plan-1996 http://www.un.org/en/documents/decl_conv/declarations/pdf/dec_wssd.pdf https://cyberleninka.ru/article/v/kitayskayaekologicheskaya-diplomatiya-i-formirovaniemezhdunarodnogo-mehanizma-ohrany-okruzhayuschey-sredy http://www.afsa.org/eco-diplomacy-buildingfoundation https://www.kmu.gov.ua/ru/npas/prozatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-vikonannya-koncepciyirealizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-zmini-klimatu-naperiod-do-2030-hand https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249573705; http://www.un.org.ua/ua/tsili-rozvytkutysiacholittia/tsili-staloho-rozvytku |
References (Ukraine): | Алимов, А. (2003). Экологическая политика и экологическая дипломатия (понятийный аппарат и отдельные проблемы). Вестник СПбГУ, 2003, 6 (3), 101–109. Отримано з https://cyberleninka.ru/article/v/ekologicheskaya-diplomatiya-v-xxi-veke. Боголюбова, Н., Николаева, Ю. (2014). Феномен “зеленой дипломатии”: международный опыт. Ученые записки РГГМУ, 2014, 36, 189–198. Отримано з https://readera.ru/read/14092582. Борщук, Є. (2006, травень 16). Роль ООН у формуванні концепції стійкого розвитку. Національний лісотехнічний університет України, 16, 178-184. Отримано з http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2006/16_5/178_Borszczuk_16_5.pdf. Гаврилова, Ю. (2018, квітень 1). «Мягкая сила» и международные экологические отношения. Алтайская школа политических исследований. Отримано з http://ashpi.asu.ru/ic/?p=4538. Декларация Конференции Организации Объединенных Наций по проблемам окружающей человека среды (1972, червень 16). Верховна Рада України. Отримано з http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_454. Домбровський, О. (2016, березень 18). Паризька кліматична угода: Україні треба скоротити викиди на 70%. Економічна правда. Отримано з https://www.epravda.com.ua/publications/2016/03/18/585855/. Йоханнесбургская декларация по устойчивому развитию (2002, вересень 4). ООН. Отримано з http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/pdf/decl_wssd.pdf. Колпакова, Т. (2010). Китайская “экологическая дипломатия” и формирование международного механизма охраны окружающей среды. Известия РГПУ им. А. Герцена, Сер.: Экология, 70. Отримано з https://cyberleninka.ru/article/v/kitayskaya-ekologicheskaya-diplomatiya-i-formirovanie-mezhdunarodnogo-mehanizma-ohranyokruzhayuschey-sredy. Копылов, М., Боклан, Д. (2014). Взаимодействие международного экологического и международного экономического права как отраслей системы международного права. Московский журнал международного права, 3, 171–191. Отримано з http://old.mjil.ru/archive/2014-3.pdf. Повестка дня на XXI век (1992, червень 14). ООН. Отримано з http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/agenda21.shtml. Рио-де-Жанейрская декларация по окружающей среде и развитию (1992, червень 14). Верховна Рада України. Отримано з http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_455. Розпорядження Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року. (2017, грудень 6). Кабінет Міністрів України. Отримано з https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodovikonannya-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferizmini-klimatu-na-period-do-2030-roku. Розпорядження Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року. (2016, грудень 7). Кабінет Міністрів України. Отримано з https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249573705 Цілі сталого розвитку 2016-2030 (2017, вересень 15). ООН в Україні. Отримано з http://www.un.org.ua/ua/tsilirozvytku-tysiacholittia/tsili-staloho-rozvytku. Environmental Justice Implementation Plan. (1996). United States Environmental Protection Agency. Отримано з https://www.epa.gov/environmentaljustice/epa-environmentaljustice-implementation-plan-1996. Kohler, L. (1998). Overview: Occupational Safety and Health and the Environment – Two Sides of the Same Coin. Encyclopaedia of Occupational Health and Safety. Отримано з http://www.ilocis.org/documents/chpt54e.htm. Mcintire, D. (2014, April). Eco-Diplomacy: Building the Foundation. American Foreign Service Association. Отримано з http://www.afsa.org/eco-diplomacy-building-foundation. Nye Joseph S. (2004, April 5). Soft Power: the Means to Success in World Politics. The Belfer Center for Science and International Affairs. Отримано з https://www.belfercenter.org/sites/default/files/legacy/files/joe_nye_wielding_soft_power.pdf. UK Sustainable Development Strategy. (2005). The United Nations. Отримано з http://www.un.org/esa/sustdev/natlinfo/nsds/uk.pdf. Weinber, C. (1998, November 18). From Environmental Diplomacy to Environmentally Sound Diplomacy. Conference Report Environmental Diplomacy, USA: The Johns Hopkins University, 25-30. Отримано з https://scholar.google.com/scholar?q=Weinber%2C%20C.%2C%201998.%20From%20environmental%20diplomacy%20to%20environmentally%20sound%20diplomacy.%20In%20Jackson%2C%20J.%2C%20ed.%20Environmental%20Diplomacy%2C%20Conference%20Report%2C%2018th%20November%2C%201998.%20Washington%20D.%20C.%3A%20American%20Institute%20for%20Contemporary%20German%20Studies%2C%20The%20Johns%20Hopkins%20University.%20pp.%2025%E2%80%9330. |
References (International): | Agenda 21 (1992, June 14). United Nations. Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/agenda21.shtml Alimov, A. (2003). Environmental Policy and Environmental Diplomacy (Conceptual Apparatus and Separate Problems). [In Russian]. Bulletin of St. Petersburg State University, 2003, Ser. 6, (3), 101–109. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/v/ekologicheskaya-diplomatiyav-xxi-veke. Bogolyubova, N., Nikolaeva, Yu. (2014). The Phenomenon of “Green Diplomacy”: International Experience. [In Russian]. Scientific Notes of the Moscow State Medical University, 36, 189–198. Retrieved from https://readera.ru/read/14092582. Borschuk, Ye. (2006, May 16). The Role of the UN in Shaping the Concept of Sustainable Development. [In Ukrainian]. Ukrainian National Forestry University, 16, 178–184. Retrieved from http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2006/16_5/178_Borszczuk_16_5.pdf. Havrylova, Yu. (2018, April 1). Soft Power and International Environmental rRlations. [In Russian]. Altai School of Political Studies. Retrieved from http://ashpi.asu.ru/ic/?p=4538. Declaration of the United Nations Conference on the Human Environment (1972, June 16). [In Russian]. Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_454. Dombrovsky, O. (2016, March 18). The Paris Agreement: Ukraine Needs to Cut Emissions by 70%. [In Ukrainian]. Economic Truth. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/publications/2016/03/18/585855/ Environmental Justice Implementation Plan (1996). United States Environmental Protection Agency. Retrieved from https://www.epa.gov/environmentaljustice/epaenvironmental-justice-implementation-plan-1996. Johannesburg Declaration on Sustainable Development.(2002, September 4). United Nations. Retrieved from http://www.un.org/en/documents/decl_conv/declarations/pdf/dec_wssd.pdf. Kohler, L. (1998). Overview: Occupational Safety and Health and the Environment – Two Sides of the Same Coin. Encyclopaedia of Occupational Health and Safety. Retrieved from http://www.ilocis.org/documents/chpt54e.htm Kolpakova, T. (2010). Chinese “ecological diplomacy” and the Formation of an International Mechanism for Environmental Protection. [In Russian]. Izvestia: Herzen University Journal of Humanities & Science. St. Petersburg, 70. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/v/kitayskayaekologicheskaya-diplomatiya-i-formirovaniemezhdunarodnogo-mehanizma-ohrany-okruzhayuschey-sredy. Kopylov, M., Boclan, D. (2014). Interaction of International Ecological and International Economic Law as Branches of the System of International Law. [In Russian]. Moscow Journal of International Law, 3, 171–191. Retrieved from http://old.mjil.ru/archive/2014-3.pdf Mcintire, D. (2014, April). Eco-Diplomacy: Building the Foundation. American Foreign Service Association. Retrieved from http://www.afsa.org/eco-diplomacy-buildingfoundation Nye, J. (2004, April 5). Soft Power: The Means to Success in World Politics. The Belfer Center for Science and International Affairs. Retrieved from https://www.belfercenter.org/sites/default/files/legacy/files/joe_nye_wielding_soft_power.pdf The Rio Declaration on Environment and Development(1992, June 14). [In Russian]. Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_455. The Concept for the Implementation of the State Policy in the Field of Climate Change for the Period up to 2030. (2017, December 6). [In Ukrainian]. Cabinet of Ministers of Ukraine. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ru/npas/prozatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-vikonannya-koncepciyirealizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-zmini-klimatu-naperiod-do-2030-hand The Concept of State Climate Change Policy Implementation until 2030. (2016, December 7). [In Ukrainian]. Cabinet of Ministers of Ukraine. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249573705; The Sustainable Development Goals 2016–2030 (2017, September 15). [In Ukrainian]. United Nations in Ukraine. Retrieved from http://www.un.org.ua/ua/tsili-rozvytkutysiacholittia/tsili-staloho-rozvytku. UK Sustainable Development Strategy (2005). The United Nations. Retrieved from: http://www.un.org/esa/sustdev/natlinfo/nsds/uk.pdf. Weinber, C. (1998, November 18). From Environmental Diplomacy to Environmentally Sound Diplomacy. Conference Report Environmental Diplomacy, USA: The Johns Hopkins University, 25–30. Retrieved from https://scholar.google.com/scholar?q=Weinber%2C%20C.%2C%201998.%20From%20environmental%20diplomacy%20to%20environmentally%20sound%20diplomacy.%20In%20Jackson%2C%20J.%2C%20ed.%20Environmental%20Diplomacy%2C%20Conference%20Report%2C%2018th%20November%2C%201998.%20Washington%20D.%20C.%3A%20American%20Institute%20for%20Contemporary%20German%20Studies%2C%20The%20Johns%20Hopkins%20University.%20pp.%2025%E2%80%9330. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Humanitarian Vision. – 2018. – Vol. 4, No. 2 |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018v4n2_Turchyn_Y-Climate_diplomacyas_a_complex_20-25.pdf | 537.8 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2018v4n2_Turchyn_Y-Climate_diplomacyas_a_complex_20-25__COVER.png | 358.9 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.