DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Кондратьєва, Оксана | |
dc.contributor.author | Kondratyeva, Oksana | |
dc.date.accessioned | 2020-02-24T13:47:17Z | - |
dc.date.available | 2020-02-24T13:47:17Z | - |
dc.date.created | 2019-02-26 | |
dc.date.issued | 2019-02-26 | |
dc.identifier.citation | Kondratyeva O. Gesamtkunstwerk as a formula for creating artistic character in architecture by Volodymyr Pokrovsky / Oksana Kondratyeva // Architectural Studies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2019. — Vol 5. — No 1. — P. 27–34. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/45979 | - |
dc.description.abstract | Наукові відкриття кінця ХІХ – початку ХХ століття докорінно змінили світогляд та розуміння тонкої
структури всесвіту. Нове світосприйняття було взаємопов’язанe з «ренесансом» в образотворчому мистецтві, музиці,
театрі, архітектурі, філософії, a cинтез різноманітних мистецтв і мистецтв з наукою, філософією та релігією стали
центральними у творчості чималої когорти митців fin de siècle. Це був час всеосяжної «культурної революції». Термін
Gesamtkunstwerk вперше увів до вжитку представник німецького романтизму, філософ, теолог Карл Фрiдріх Трандорфф
(1782–1863). Німецький композитор і теоретик мистецтва Вільгельм-Ріхард Вагнер розвинув цю концепцію в есеях
«Мистецтво і революція» та «Твір мистецтва майбутнього» 1849 року. Саме завдяки працям К. Ф. Трандорффа та
В. Р. Вагнера термін Gesamtkunstwerk став відомим y мистецьких i мистецтвознавчих колах. Своєрідним віддзеркаленням
цих синтетичних ідей став розвиток концепції «архітектура як Gesamtkunstwerk», яку втілювали, створюючи цілісні
образи-будівлі та універсальні простори, архітектори Філіпп Вебб («Червоний будинок», приватний будинок, Лондон,
1859–1860 pp.); Вільям Берджес («Будинок Башта», приватний будинок, Лондон, 1875–1881 pp.); Олексій Бекетов
(приватний будинок, нині – «Будинок вчених», Харків, 1900–1901 pр.), Владислав Городецький, (приватний будинок, нині –
«Будинок з химерами», Київ, 1901–1903 рp.).
Tворча універсальність була притаманна і архітектору-художнику В. М. Покровському (1863–1924). Aмплітуда
його життєтворчості відзначена надзвичайним розмахом: архітектор-художник, дизайнер (декоратор), реставратор,
керівник численних будівельних проектів, громадський діяч, викладач – професор Харківського технологічного інституту
1919–1922 років, професор Харківського художнього технікуму 1921–1924 років. В. М. Покровському була властива
важлива, глибинна риса творчої еволюції: випускник Імператорської aкадемії мистецв, єпархіальний архітектор
Холмсько-Варшавської і Харківської єпархій, він став одним із найвизначніших майстрiв модерну в Українi.
Iдея «архітектура як Gesamtkunstwerk» найвиразніше віддзеркалилася у його архітектурних творах, які були
створені під час активної проектної практики на теренах Слобідської України упродовж 1906–1915 років. Властивості
«всеосяжного твору» були притаманні як його цивільній, так і культовій архітектурі, проте стаття зосерeджує увагу
на громадських та житлових будівлях 1910–1915 років у Харкові та Сумах. В архітектурних формотворах архітектoрхудожник вдало поєднує технічнi досягнення; будівлі вирізняються архітектурною «полістилістикою», гармонійним
синтезом різноманітних видів декоративно-ужиткового мистецтва. Кожна із цих споруд – особлива, але між ними
можна почути внутрішню риму – вони є архітектурно-художніми образами. Рівень їх естетичної інтенсивності
підкреслює висоту творчої думки В. М. Покровського, його міждисциплінарнe мислення у створенні всеосяжного твору. | |
dc.description.abstract | The concept of architecture as Gesamtkunstwerk exemplifies a model for creating an artistic
building’s character. This article explores how it is reflected in non-ecclesiastical edifices of Volodymyr
Pokrovsky (1863–1924) during the cultural Renaissance of the early twentieth century in Ukraine within the
context of the fin de siècle’s architecture. | |
dc.format.extent | 27-34 | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Lviv Politechnic Publishing House | |
dc.relation.ispartof | Architectural Studies, 1 (5), 2019 | |
dc.subject | творчість архітектора-художника В. М. Покровського | |
dc.subject | єпархіальний архітектор | |
dc.subject | синтез мистецтв | |
dc.subject | архітектурно-художній образ | |
dc.subject | культурний ренесанс початку ХХ століття | |
dc.subject | Харків | |
dc.subject | legacy of Volodymyr Pokrovsky | |
dc.subject | Gesamtkunstwerk | |
dc.subject | synthesis of arts | |
dc.subject | public buildings | |
dc.subject | the cultural Renaissance of the early twentieth century | |
dc.subject | Kharkiv | |
dc.subject | Ukraine | |
dc.title | Gesamtkunstwerk as a formula for creating artistic character in architecture by Volodymyr Pokrovsky | |
dc.title.alternative | «Гезамткунстверк» як формула створення архітектурно-художнього образу в будівлях В. М. Покровського | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019 | |
dc.rights.holder | © Kondratyeva О., 2019 | |
dc.contributor.affiliation | Kyiv National University of Construction and Architecture | |
dc.format.pages | 8 | |
dc.identifier.citationen | Kondratyeva O. Gesamtkunstwerk as a formula for creating artistic character in architecture by Volodymyr Pokrovsky / Oksana Kondratyeva // Architectural Studies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2019. — Vol 5. — No 1. — P. 27–34. | |
dc.relation.references | 1. Victoria and Albert Museum: Museum no. E. 66-1916. Webb Philip Speakman. Architectural drawing, London, 1859. | |
dc.relation.references | 2. RIBA: Collection 16707. The Building News. 1880. Source: Maurice Adams. Artists’ homes plate 1. London, 1883. | |
dc.relation.references | 3. Malakov D. Horodetsky. Vyklyk Budivnychogo. Grani-T, Кyiv, 2008, 176. | |
dc.relation.references | 4. State Russian Historical Archive. Fond 789, opis’ 11, edinitsa sberezheniya 116, stranitsy 4, 43, 60. | |
dc.relation.references | 5. Ibid. Fond 789, opis’ 11, edinitsa sberezheniya 116, stranitsa 47. | |
dc.relation.references | 6. Ibid. Fond 1343, opis’ 3, edinitsa sberezheniya 1743, stranitsa 48, 48 obratnaya, 49. | |
dc.relation.references | 7. MacCarthy F.: The Last Pre-Raphaelite. Edward Burne-Jones and the Victorian Imagination. Faber and Faber, London, 2011, 38. | |
dc.relation.references | 8. Leibfreyd A. Yu., Polyakova Yu.Yu.: Kharkov. Ot Kreposti Do Stolitsy. Folio, Kharkov, 2008, 129. | |
dc.relation.references | 9. Toman R. Ed.: Romanesque. Architecture. Sculpture. Painting. Ullmann & Könemann.Tandem Verlag GmbH, Königswinter 2007, 266. | |
dc.relation.references | 10. Ibid. 267. | |
dc.relation.references | 11. Ibid. 271. | |
dc.relation.references | 12. Ermakova S. O.: Vladimir i Suzdal. Veche, Moskva, 2008, 73–82, 90–100. | |
dc.relation.references | 13. Yasiyevich V. E.: Arhitektura Ukrainy na Rubezhe XIX–XX Vekov. Budivelnyk, Kyiv, 1988, 155. | |
dc.relation.references | 14. Toman R. Ed.: Romanesque. 338. | |
dc.relation.references | 15. Ibid. 286. | |
dc.relation.references | 16. Ibid. 279. | |
dc.relation.references | 17. Ibid. 306. | |
dc.relation.references | 18. Ibid. 307. | |
dc.relation.references | 19. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R-820, opys 1, odynytsya zberezhennya 1294. | |
dc.relation.references | 20. Fedorova E. S.: Kak v Kaple Dozhdya. Labirint, Moskva, 2011, 175–176. | |
dc.relation.references | 21. Rozvadovskiy L. E. Vaterpas, 1995. N1, 42–45. | |
dc.relation.references | 22. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R–169, opys 1, odynytsya zberezhennya 101. | |
dc.relation.references | 23. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R–820, opys 1, odynytsya zberezhennya 1294, 336. | |
dc.relation.references | 24. Novaya Rossiya. Kharkovskaya ezhednevnaya gazeta. N147. 13 noyabrya 1919, 3. | |
dc.relation.references | 25. Grigoryev D.: Manuscript. Kharkivska Derzhavna Naukova Biblioteka, Kharkiv, 2014. | |
dc.relation.references | 26. Fahr-Becker G.: Art Nouveau. Könemann. Imprint of Tandem Verlag GmbH, Königswinter 2004, 16. | |
dc.relation.references | 27. Ibid. | |
dc.relation.references | 28. Bowlt J. E.: Moscow and St. Petersburg in Russia’s Silver Age. Thames & Hudson, London, 2008, 92. | |
dc.relation.references | 29. Fahr-Becker G.: Art Nouveau. 13. | |
dc.relation.references | 30. Bowlt J. E.: Moscow and St. Petersburg in Russia’s Silver Age. 67. | |
dc.relation.references | 31. Lizan I., Novgorodov V. E., Leybfreyd A. Yu., Denisenko O. I.: Trehsvyatitelskaya Tserkov v Kharkove. Kharkov, 1999, 60. | |
dc.relation.references | 32. Ibid. 27. | |
dc.relation.references | 33. Pitateleva O. V., Lytvynenko Ya. V.: Lavrskyi Modern. Ornamenty Trapeznoyi Palaty i Tserkvy. Sofiya, Kyiv, 2014, 144. | |
dc.relation.referencesen | 1. Victoria and Albert Museum: Museum no. E. 66-1916. Webb Philip Speakman. Architectural drawing, London, 1859. | |
dc.relation.referencesen | 2. RIBA: Collection 16707. The Building News. 1880. Source: Maurice Adams. Artists’ homes plate 1. London, 1883. | |
dc.relation.referencesen | 3. Malakov D. Horodetsky. Vyklyk Budivnychogo. Grani-T, Kyiv, 2008, 176. | |
dc.relation.referencesen | 4. State Russian Historical Archive. Fond 789, opis’ 11, edinitsa sberezheniya 116, stranitsy 4, 43, 60. | |
dc.relation.referencesen | 5. Ibid. Fond 789, opis’ 11, edinitsa sberezheniya 116, stranitsa 47. | |
dc.relation.referencesen | 6. Ibid. Fond 1343, opis’ 3, edinitsa sberezheniya 1743, stranitsa 48, 48 obratnaya, 49. | |
dc.relation.referencesen | 7. MacCarthy F., The Last Pre-Raphaelite. Edward Burne-Jones and the Victorian Imagination. Faber and Faber, London, 2011, 38. | |
dc.relation.referencesen | 8. Leibfreyd A. Yu., Polyakova Yu.Yu., Kharkov. Ot Kreposti Do Stolitsy. Folio, Kharkov, 2008, 129. | |
dc.relation.referencesen | 9. Toman R. Ed., Romanesque. Architecture. Sculpture. Painting. Ullmann & Könemann.Tandem Verlag GmbH, Königswinter 2007, 266. | |
dc.relation.referencesen | 10. Ibid. 267. | |
dc.relation.referencesen | 11. Ibid. 271. | |
dc.relation.referencesen | 12. Ermakova S. O., Vladimir i Suzdal. Veche, Moskva, 2008, 73–82, 90–100. | |
dc.relation.referencesen | 13. Yasiyevich V. E., Arhitektura Ukrainy na Rubezhe XIX–XX Vekov. Budivelnyk, Kyiv, 1988, 155. | |
dc.relation.referencesen | 14. Toman R. Ed., Romanesque. 338. | |
dc.relation.referencesen | 15. Ibid. 286. | |
dc.relation.referencesen | 16. Ibid. 279. | |
dc.relation.referencesen | 17. Ibid. 306. | |
dc.relation.referencesen | 18. Ibid. 307. | |
dc.relation.referencesen | 19. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R-820, opys 1, odynytsya zberezhennya 1294. | |
dc.relation.referencesen | 20. Fedorova E. S., Kak v Kaple Dozhdya. Labirint, Moskva, 2011, 175–176. | |
dc.relation.referencesen | 21. Rozvadovskiy L. E. Vaterpas, 1995. N1, 42–45. | |
dc.relation.referencesen | 22. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R–169, opys 1, odynytsya zberezhennya 101. | |
dc.relation.referencesen | 23. State Archive of Kharkiv Oblast. Fond R–820, opys 1, odynytsya zberezhennya 1294, 336. | |
dc.relation.referencesen | 24. Novaya Rossiya. Kharkovskaya ezhednevnaya gazeta. N147. 13 noyabrya 1919, 3. | |
dc.relation.referencesen | 25. Grigoryev D., Manuscript. Kharkivska Derzhavna Naukova Biblioteka, Kharkiv, 2014. | |
dc.relation.referencesen | 26. Fahr-Becker G., Art Nouveau. Könemann. Imprint of Tandem Verlag GmbH, Königswinter 2004, 16. | |
dc.relation.referencesen | 27. Ibid. | |
dc.relation.referencesen | 28. Bowlt J. E., Moscow and St. Petersburg in Russia’s Silver Age. Thames & Hudson, London, 2008, 92. | |
dc.relation.referencesen | 29. Fahr-Becker G., Art Nouveau. 13. | |
dc.relation.referencesen | 30. Bowlt J. E., Moscow and St. Petersburg in Russia’s Silver Age. 67. | |
dc.relation.referencesen | 31. Lizan I., Novgorodov V. E., Leybfreyd A. Yu., Denisenko O. I., Trehsvyatitelskaya Tserkov v Kharkove. Kharkov, 1999, 60. | |
dc.relation.referencesen | 32. Ibid. 27. | |
dc.relation.referencesen | 33. Pitateleva O. V., Lytvynenko Ya. V., Lavrskyi Modern. Ornamenty Trapeznoyi Palaty i Tserkvy. Sofiya, Kyiv, 2014, 144. | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.spage | 27 | |
dc.citation.epage | 34 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.coverage.placename | Lviv | |
Appears in Collections: | Architectural Studies. – 2019. – Vol. 5, No. 1
|