https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/45847
Title: | Про обгрунтування доцільності виділення смуг для громадського транспорту |
Other Titles: | About reasoning of expediency of allocation the lanes for public transport |
Authors: | Бура, Романа |
Affiliation: | Національний університет «Львівська політехніка» |
Bibliographic description (Ukraine): | Бура Р. Про обгрунтування доцільності виділення смуг для громадського транспорту / Романа Бура // Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 28 – 30 березня 2019 року, Львів. — Дрогобич : Посвіт, 2019. — С. 122–123. — (УПравління розвитком транспорних систем, безпекою та організацією руху). |
Bibliographic description (International): | Bura R. About reasoning of expediency of allocation the lanes for public transport / Romana Bura // Problemy z transportnymy potokamy i napriamy yikh rozviazannia : tezy dopovidei III Vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii, 28 – 30 bereznia 2019 roku, Lviv. — Posvit, 2019. — P. 122–123. — (UPravlinnia rozvytkom transpornykh system, bezpekoiu ta orhanizatsiieiu rukhu). |
Is part of: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 2019 |
Conference/Event: | ІІІ Всеукраїнська науково-теоретична конференція «Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання» |
Journal/Collection: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей ІІІ Всеукраїнської науково-теоретичної конференції |
Issue Date: | 28-Feb-2019 |
Publisher: | Посвіт |
Place of the edition/event: | Дрогобич |
Temporal Coverage: | 28 – 30 березня 2019 року, Львів |
UDC: | 656.072 |
Number of pages: | 2 |
Page range: | 122-123 |
Start page: | 122 |
End page: | 123 |
Abstract: | In the work, analysis of measures about giving the priority to public transport is carried out, criteria for assessment its influence on the general traffic flow is investigated, and also dependencies, with the use of which the expediency of the separate lanes for public transport movement allocation or implementation of priority for it on controlled intersections is grounded, are given. |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/45847 |
ISBN: | 978-617-7624-87-4 |
Copyright owner: | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2019 |
References (Ukraine): | 1. Currie, G., Sarvi, M., Young, W. Balanced Road Space Allocation: A Comprehensive Approach. ITE Journal on the web, 2005. P. 75-83. 2. Jepson, D., Ferreira. L. Assessing travel time impacts of measures to enhance bus operations. Part I: past evidence and study methodology. Road & Transport Research Journal, 8 (4), (1999). P. 41-54. |
References (International): | 1. Currie, G., Sarvi, M., Young, W. Balanced Road Space Allocation: A Comprehensive Approach. ITE Journal on the web, 2005. P. 75-83. 2. Jepson, D., Ferreira. L. Assessing travel time impacts of measures to enhance bus operations. Part I: past evidence and study methodology. Road & Transport Research Journal, 8 (4), (1999). P. 41-54. |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2019 р. |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_Bura_R-About_reasoning_of_expediency_122-123.pdf | 739.49 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2019_Bura_R-About_reasoning_of_expediency_122-123__COVER.png | 482.23 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.