Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/45211
Title: Effect of phenol-cresol-formaldehyde resin on adhesive and physico-mechanical properties of road bitumen
Other Titles: Вплив феноло-крезоло-формальдегідної смоли на адгезійні та фізико-механічні властивості дорожніх бітумів
Authors: Demchuk, Yuriy
Sidun, Iurii
Gunka, Volodymyr
Pyshyev, Serhiy
Solodkyy, Serhiy
Affiliation: Lviv Polytechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Effect of phenol-cresol-formaldehyde resin on adhesive and physico-mechanical properties of road bitumen / Yuriy Demchuk, Iurii Sidun, Volodymyr Gunka, Serhiy Pyshyev, Serhiy Solodkyy // Chemistry & Chemical Technology. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2018. — Vol 12. — No 4. — P. 456–461.
Bibliographic description (International): Effect of phenol-cresol-formaldehyde resin on adhesive and physico-mechanical properties of road bitumen / Yuriy Demchuk, Iurii Sidun, Volodymyr Gunka, Serhiy Pyshyev, Serhiy Solodkyy // Chemistry & Chemical Technology. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2018. — Vol 12. — No 4. — P. 456–461.
Is part of: Chemistry & Chemical Technology, 4 (12), 2018
Journal/Collection: Chemistry & Chemical Technology
Issue: 4
Volume: 12
Issue Date: 20-Jan-2018
Publisher: Lviv Politechnic Publishing House
Place of the edition/event: Lviv
Keywords: бітум
адгезія
модифікатор
феноло- крезоло-формальдегідна смола
bitumen
adhesion
modifier
phenol-cresolformaldehyde resin
Number of pages: 6
Page range: 456-461
Start page: 456
End page: 461
Abstract: Методом поліконденсації «сирих» фенолів з формальдегідом синтезовано феноло-крезоло-формальдегідну смолу (ФКФС) з фенольної фракції кам’яновугільної смоли. Прове- дено модифікування дорожніх бітумів цією смолою. За різного вмісту ФКФС встановлено можливість її ефективного викорис- тання у якості модифікатора дорожніх нафтових бітумів. Встановлено, що ФКФС є ефективною адгезійною добавкою для дорожніх бітумів. Визначено структурний тип окисненого та модифікованого бітумів за критерієм групового-хімічного складу та розрахунковими критеріями.
The phenol-cresol-formaldehyde resin (PhCR-F) obtained from phenolic fraction of coal tar has been synthesized via the polycondensation method of “raw” phenols with formaldehyde. The modification of road bitumen by this resin was carried out. PhCR-F in different concentrations was found to be effectively used as a modifier of road bitumen. It was shown that PhCR-F is an effective adhesive additive for road bitumen. The structural types of the oxidized and modified bitumen were determined according to the group-chemical composition and calculated criteria.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/45211
Copyright owner: © Національний університет „Львівська політехніка“, 2018
©Demchuk Y., Sidun I., Gunka V., Pyshyev S., Solodkyy S., 2018
URL for reference material: https://doi.org/10.23939/chcht10.04si.631
https://doi.org/10.1016/j.eurpolymj.2014.02.005
https://doi.org/10.1179/1433075X11Y.0000000021
https://doi.org/10.1016/j.ijprt.2017.05.001
http://web.snauka.ru/en/issues/2014/05/34687
https://doi.org/10.23939/chcht09.03.359
https://doi.org/10.1002/ange.19160297303
References (Ukraine): [1] Pyshyev S., Gunka V., Grytsenko Y., BratychakM.: Chem. Chem. Technol., 2016, 10, 631. https://doi.org/10.23939/chcht10.04si.631
[2] Zhu J., Birgisson B., Kringos N.: Eur. Polym. J., 2014, 54, 18.https://doi.org/10.1016/j.eurpolymj.2014.02.005
[3] Bulatovic V., Rek V.,Markovic K.: J. Mater. Res. Innovat., 2012,16, 1. https://doi.org/10.1179/1433075X11Y.0000000021
[4] Pyshyev S., Gunka V., Grytsenko Y. et al.: Int. J. Pavement Res. Technol., 2017, 10, 289. https://doi.org/10.1016/j.ijprt.2017.05.001
[5] Tarasov R., Makarova L., Kadomtseva A.:Modern Sci. Res. Innovat., 2014, 5, 1. http://web.snauka.ru/en/issues/2014/05/34687
[6] NykypanchukM., Hrynchuk Yu., OlchovykM.: Chem. Chem. Technol., 2013, 7, 467.
[7] Galdina V.:Modifitsirovannye Bitumy. SibADI, Omsk 2009.
[8] Strap G., Astakhova O., Lazorko O. et al.: Chem. Chem. Technol.,2013, 7, 279.
[9] ÇubukM., GürüM., Arslan D.: J.Mater. Civil Eng., 2014, 26, 4014.
[10] Pyshyev S., Grytsenko Yu., Solodkyy S. et al.: Chem. Chem. Technol., 2015, 9, 359. https://doi.org/10.23939/chcht09.03.359
[11] Pavlovych L., Solovieva N.:Vestnik Sibirskogo Gos. Ind. Univ.,2016, 1, 35.
[12]Melnyk Yu., ReutskyyV., Reutskyy Vol., Starchevskyy V.: Chem. Chem. Technol., 2014, 8, 177.
[13] Toroptseva A., Belgorodskaya K., Bondarenko V.: Laboratornyi Praktikum po Khimii i Tekhnologii Vysokomolekuliarnykh Soedineniy. 1972.
[14] Demchuk Y., Gunka V., Pyshyev S., BratychakM.:Uglekhim. Zh., 2017, 5, 23.
[15] Zolotaryov V., Pyrih Ya., Galkin A., Kudriavtseva-Valdes S.: Avtoshliahovyk Ukrainy, 2010, 4, 32.
[16] Kolbanovskaya A., Mikhailov V.: Dorozhnye Bitumy. Transport, Moskwa 1973.
[17]Marcusson J.: Angew. Chem., 1916, 29, 346.https://doi.org/10.1002/ange.19160297303
[18] BS EN 12591:2009 Bitumen and Bituminous Binders – Specifications for Paving Grade Bitumens.
References (International): [1] Pyshyev S., Gunka V., Grytsenko Y., BratychakM., Chem. Chem. Technol., 2016, 10, 631. https://doi.org/10.23939/chcht10.04si.631
[2] Zhu J., Birgisson B., Kringos N., Eur. Polym. J., 2014, 54, 18.https://doi.org/10.1016/j.eurpolymj.2014.02.005
[3] Bulatovic V., Rek V.,Markovic K., J. Mater. Res. Innovat., 2012,16, 1. https://doi.org/10.1179/1433075X11Y.0000000021
[4] Pyshyev S., Gunka V., Grytsenko Y. et al., Int. J. Pavement Res. Technol., 2017, 10, 289. https://doi.org/10.1016/j.ijprt.2017.05.001
[5] Tarasov R., Makarova L., Kadomtseva A.:Modern Sci. Res. Innovat., 2014, 5, 1. http://web.snauka.ru/en/issues/2014/05/34687
[6] NykypanchukM., Hrynchuk Yu., OlchovykM., Chem. Chem. Technol., 2013, 7, 467.
[7] Galdina V.:Modifitsirovannye Bitumy. SibADI, Omsk 2009.
[8] Strap G., Astakhova O., Lazorko O. et al., Chem. Chem. Technol.,2013, 7, 279.
[9] ÇubukM., GürüM., Arslan D., J.Mater. Civil Eng., 2014, 26, 4014.
[10] Pyshyev S., Grytsenko Yu., Solodkyy S. et al., Chem. Chem. Technol., 2015, 9, 359. https://doi.org/10.23939/chcht09.03.359
[11] Pavlovych L., Solovieva N.:Vestnik Sibirskogo Gos. Ind. Univ.,2016, 1, 35.
[12]Melnyk Yu., ReutskyyV., Reutskyy Vol., Starchevskyy V., Chem. Chem. Technol., 2014, 8, 177.
[13] Toroptseva A., Belgorodskaya K., Bondarenko V., Laboratornyi Praktikum po Khimii i Tekhnologii Vysokomolekuliarnykh Soedineniy. 1972.
[14] Demchuk Y., Gunka V., Pyshyev S., BratychakM.:Uglekhim. Zh., 2017, 5, 23.
[15] Zolotaryov V., Pyrih Ya., Galkin A., Kudriavtseva-Valdes S., Avtoshliahovyk Ukrainy, 2010, 4, 32.
[16] Kolbanovskaya A., Mikhailov V., Dorozhnye Bitumy. Transport, Moskwa 1973.
[17]Marcusson J., Angew. Chem., 1916, 29, 346.https://doi.org/10.1002/ange.19160297303
[18] BS EN 12591:2009 Bitumen and Bituminous Binders – Specifications for Paving Grade Bitumens.
Content type: Article
Appears in Collections:Chemistry & Chemical Technology. – 2018. – Vol. 12, No. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018v12n4_Demchuk_Y-Effect_of_phenol_cresol_456-461.pdf266.16 kBAdobe PDFView/Open
2018v12n4_Demchuk_Y-Effect_of_phenol_cresol_456-461__COVER.png512.26 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.