DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Кисьолек, А. | |
dc.contributor.author | Карий, О. | |
dc.contributor.author | Прокопенко, О. | |
dc.date.accessioned | 2019-02-28T13:57:37Z | - |
dc.date.available | 2019-02-28T13:57:37Z | - |
dc.date.created | 2018-02-26 | |
dc.date.issued | 2018-02-26 | |
dc.identifier.citation | Кисьолек А. Online marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research / А. Кисьолек, О. Карий, О. Прокопенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 105–113. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44558 | - |
dc.description.abstract | Процес цифрової трансформації маркетингу має вплив на кожну організацію, яка
функціонує на ринку. Особливий статус серед них займають вищі освітні заклади,
клієнти яких представлені цифровим поколінням. У статті викладені результати
досліджень, присвячених використанню інтернету у маркетингових цілях, зокрема
онлайн-рекламі, вищими освітніми закладами Польщі та України. За результатами
дослідження, однією з домінуючих форм електронної реклами є різні форми візуалізації,
особливо в форматі відео. Вищі освітні заклади вважають соціальні медіа надзвичайно
важливою сферою маркетингової діяльності і електронне таргетування, як правило,
здійснюється з використанням геолокації та демографічного націлювання. | |
dc.description.abstract | Abstract The digitisation of marketing exerts influence on each and every organisation
functioning on the market. In this respect, higher education institutions, whose clients
represent the digitised generation, constitute a special case. The article presents the selected
research results of the study devoted to the use of the Internet for the marketing purposes,
specifically online advertisement, by higher education institutions in Poland and the Ukraine.
According to the results of the research, various forms of display, particularly in the video
format, are among the dominant forms of e-advertisement. Higher education institutions
consider social media an enormously important sphere of marketing activity, and e-targeting is
typically performed with the use of geolocation and demographic targeting. | |
dc.format.extent | 105-113 | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | |
dc.relation.ispartof | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018 | |
dc.subject | маркетинг вищих освітніх закладів | |
dc.subject | інтернет маркетинг | |
dc.subject | електронний маркетинг | |
dc.subject | менеджмент у ВОЗ | |
dc.subject | інтернет реклама | |
dc.subject | е-реклама | |
dc.subject | marketing of higher education institutions | |
dc.subject | Internet marketing | |
dc.subject | e-marketing | |
dc.subject | higher education management | |
dc.subject | internet advertising | |
dc.subject | e-advertising | |
dc.title | Online marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research | |
dc.title.alternative | Дослідження онлайн маркетингу у вищих освітніх закладах Польщі та України | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018 | |
dc.rights.holder | © Кисьолек А., Карий O., Прокопенко O., 2018 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет “Львівська політехніка” | |
dc.contributor.affiliation | Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая | |
dc.contributor.affiliation | Wielkopolska Higher School of Social Sciences and Economics in Środa Wielkopolska (Poland) | |
dc.format.pages | 9 | |
dc.identifier.citationen | Kisolek A. Online marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research / A. Kisolek, O. Karii, O. Prokopenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 105–113. | |
dc.relation.references | 1. Armstrong M. J. (2003). Students as a clients: A professional Service Model for Business Education. Academy of Management Learning and Education. Vol. 2 № 4. | |
dc.relation.references | 2. Clark B. R. (1998). Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. New York: Pergamon Press. | |
dc.relation.references | 3. Dietl J. (2004). Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym? [in] Nowaczyk G., Kolasiński M. (editors) Marketing szkół wyższych. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. | |
dc.relation.references | 4. Fazlagić A. J. (2003). Marketingowe zarządzanie szkołą. Warsaw: Wydawnictwa CODN. | |
dc.relation.references | 5. Franz R. S.(1998). Whatever You Do, Don’t Treat Your Students Like Customers! Journal of Management Education, vol. 22 no. 1. | |
dc.relation.references | 6. Hall H. (2007). Marketing w szkolnictwie. Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business. | |
dc.relation.references | 7. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K. (2018), Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki, Warsaw: Poltext. | |
dc.relation.references | 8. Królewski J., Sala P. (editors) (2016). Marketing 3.0, [in], E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warsaw: PWN. | |
dc.relation.references | 9. Pabian A. (2005). Marketing szkoły wyższej. Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR. | |
dc.relation.references | 10. Plata-Alf D., Mazurek G., Miegoń A. (2018). Reklama internetowa, [in] G. Mazurek (editor) E-marketing. Planowanie, Narzędzia, Praktyka, Warsaw: Poltext. | |
dc.relation.references | 11. Scott D. M. (2017). The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to rich buyers directly. 6th edition, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc., Hoboken. | |
dc.relation.references | 12. Seredocha I. (2007). Strategie marketingowe uczelni prywatnych w Polsce. Elbląg: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna. | |
dc.relation.references | 13. Sirvanci M. (1996). Are Students the True Customers of Higher Education? Quality Progress, vol. 29 no. 10. | |
dc.relation.references | 14. Sznajder A. (2000). Marketing wirtualny, Cracow: Dom wydawniczy ABC. | |
dc.relation.references | 15. Tarczydło B. (2014). Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH. | |
dc.relation.references | 16. Wiktor J. W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele struktury, formy przekazu, Warsaw: PWN. | |
dc.relation.referencesen | 1. Armstrong M. J. (2003), “Students as a clients: A professional Service Model for Business Education”, Academy of Management Learning and Education. Vol. 2 № 4. | |
dc.relation.referencesen | 2. Clark B. R. (1998), “Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation”, New York: Pergamon Press. | |
dc.relation.referencesen | 3. Dietl J. (2004), “Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym?” [in] Nowaczyk G., Kolasiński M. (editors) Marketing szkół wyższych. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. | |
dc.relation.referencesen | 4. Fazlagić A. J. (2003), “Marketingowe zarządzanie szkołą”, Warsaw: Wydawnictwa CODN. | |
dc.relation.referencesen | 5. Franz R. S. (1998), “Whatever You Do, Don’t Treat Your Students Like Customers!” Journal of Management Education, vol. 22 no. 1. | |
dc.relation.referencesen | 6. Hall H. (2007), “Marketing w szkolnictwie”, Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business. | |
dc.relation.referencesen | 7. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K. (2018), “Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki”, Warsaw: Poltext. | |
dc.relation.referencesen | 8. Królewski J., Sala P. (editors) (2016), “Marketing 3.0”, [in], E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warsaw: PWN. | |
dc.relation.referencesen | 9. Pabian A. (2005), “Marketing szkoły wyższej”, Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR. | |
dc.relation.referencesen | 10. Plata-Alf D., Mazurek G., Miegoń A. (2018), “Reklama internetowa”, [in] G. Mazurek (editor) E-marketing. Planowanie, Narzędzia, Praktyka, Warsaw: Poltext. | |
dc.relation.referencesen | 11. Scott D. M. (2017), “The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to rich buyers directly”, 6th edition, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc., Hoboken. | |
dc.relation.referencesen | 12. Seredocha I. (2007), “Strategie marketingowe uczelni prywatnych w Polsce”, Elbląg: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna. | |
dc.relation.referencesen | 13. Sirvanci M. (1996), “Are Students the True Customers of Higher Education?” Quality Progress, vol. 29 no. 10. | |
dc.relation.referencesen | 14. Sznajder A. (2000), “Marketing wirtualny”, Cracow: Dom wydawniczy ABC. | |
dc.relation.referencesen | 15. Tarczydło B. (2014), “Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty”, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH. | |
dc.relation.referencesen | 16. Wiktor J. W. (2013), “Komunikacja marketingowa. Modele struktury, formy przekazu”, Warsaw: PWN. | |
dc.citation.journalTitle | Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика | |
dc.citation.issue | 892 | |
dc.citation.spage | 105 | |
dc.citation.epage | 113 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.subject.udc | 378.4 | |
Appears in Collections: | Логістика. – 2018. – №892
|