Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/44558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКисьолек, А.
dc.contributor.authorКарий, О.
dc.contributor.authorПрокопенко, О.
dc.date.accessioned2019-02-28T13:57:37Z-
dc.date.available2019-02-28T13:57:37Z-
dc.date.created2018-02-26
dc.date.issued2018-02-26
dc.identifier.citationКисьолек А. Online marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research / А. Кисьолек, О. Карий, О. Прокопенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 105–113.
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44558-
dc.description.abstractПроцес цифрової трансформації маркетингу має вплив на кожну організацію, яка функціонує на ринку. Особливий статус серед них займають вищі освітні заклади, клієнти яких представлені цифровим поколінням. У статті викладені результати досліджень, присвячених використанню інтернету у маркетингових цілях, зокрема онлайн-рекламі, вищими освітніми закладами Польщі та України. За результатами дослідження, однією з домінуючих форм електронної реклами є різні форми візуалізації, особливо в форматі відео. Вищі освітні заклади вважають соціальні медіа надзвичайно важливою сферою маркетингової діяльності і електронне таргетування, як правило, здійснюється з використанням геолокації та демографічного націлювання.
dc.description.abstractAbstract The digitisation of marketing exerts influence on each and every organisation functioning on the market. In this respect, higher education institutions, whose clients represent the digitised generation, constitute a special case. The article presents the selected research results of the study devoted to the use of the Internet for the marketing purposes, specifically online advertisement, by higher education institutions in Poland and the Ukraine. According to the results of the research, various forms of display, particularly in the video format, are among the dominant forms of e-advertisement. Higher education institutions consider social media an enormously important sphere of marketing activity, and e-targeting is typically performed with the use of geolocation and demographic targeting.
dc.format.extent105-113
dc.language.isoen
dc.publisherВидавництво Львівської політехніки
dc.relation.ispartofВісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018
dc.subjectмаркетинг вищих освітніх закладів
dc.subjectінтернет маркетинг
dc.subjectелектронний маркетинг
dc.subjectменеджмент у ВОЗ
dc.subjectінтернет реклама
dc.subjectе-реклама
dc.subjectmarketing of higher education institutions
dc.subjectInternet marketing
dc.subjecte-marketing
dc.subjecthigher education management
dc.subjectinternet advertising
dc.subjecte-advertising
dc.titleOnline marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research
dc.title.alternativeДослідження онлайн маркетингу у вищих освітніх закладах Польщі та України
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
dc.rights.holder© Кисьолек А., Карий O., Прокопенко O., 2018
dc.contributor.affiliationНаціональний університет “Львівська політехніка”
dc.contributor.affiliationМіжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая
dc.contributor.affiliationWielkopolska Higher School of Social Sciences and Economics in Środa Wielkopolska (Poland)
dc.format.pages9
dc.identifier.citationenKisolek A. Online marketing of higher education institutions of Poland and the Ukraine in the light of research / A. Kisolek, O. Karii, O. Prokopenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 105–113.
dc.relation.references1. Armstrong M. J. (2003). Students as a clients: A professional Service Model for Business Education. Academy of Management Learning and Education. Vol. 2 № 4.
dc.relation.references2. Clark B. R. (1998). Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. New York: Pergamon Press.
dc.relation.references3. Dietl J. (2004). Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym? [in] Nowaczyk G., Kolasiński M. (editors) Marketing szkół wyższych. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
dc.relation.references4. Fazlagić A. J. (2003). Marketingowe zarządzanie szkołą. Warsaw: Wydawnictwa CODN.
dc.relation.references5. Franz R. S.(1998). Whatever You Do, Don’t Treat Your Students Like Customers! Journal of Management Education, vol. 22 no. 1.
dc.relation.references6. Hall H. (2007). Marketing w szkolnictwie. Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business.
dc.relation.references7. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K. (2018), Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki, Warsaw: Poltext.
dc.relation.references8. Królewski J., Sala P. (editors) (2016). Marketing 3.0, [in], E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warsaw: PWN.
dc.relation.references9. Pabian A. (2005). Marketing szkoły wyższej. Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
dc.relation.references10. Plata-Alf D., Mazurek G., Miegoń A. (2018). Reklama internetowa, [in] G. Mazurek (editor) E-marketing. Planowanie, Narzędzia, Praktyka, Warsaw: Poltext.
dc.relation.references11. Scott D. M. (2017). The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to rich buyers directly. 6th edition, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc., Hoboken.
dc.relation.references12. Seredocha I. (2007). Strategie marketingowe uczelni prywatnych w Polsce. Elbląg: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna.
dc.relation.references13. Sirvanci M. (1996). Are Students the True Customers of Higher Education? Quality Progress, vol. 29 no. 10.
dc.relation.references14. Sznajder A. (2000). Marketing wirtualny, Cracow: Dom wydawniczy ABC.
dc.relation.references15. Tarczydło B. (2014). Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH.
dc.relation.references16. Wiktor J. W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele struktury, formy przekazu, Warsaw: PWN.
dc.relation.referencesen1. Armstrong M. J. (2003), “Students as a clients: A professional Service Model for Business Education”, Academy of Management Learning and Education. Vol. 2 № 4.
dc.relation.referencesen2. Clark B. R. (1998), “Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation”, New York: Pergamon Press.
dc.relation.referencesen3. Dietl J. (2004), “Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym?” [in] Nowaczyk G., Kolasiński M. (editors) Marketing szkół wyższych. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
dc.relation.referencesen4. Fazlagić A. J. (2003), “Marketingowe zarządzanie szkołą”, Warsaw: Wydawnictwa CODN.
dc.relation.referencesen5. Franz R. S. (1998), “Whatever You Do, Don’t Treat Your Students Like Customers!” Journal of Management Education, vol. 22 no. 1.
dc.relation.referencesen6. Hall H. (2007), “Marketing w szkolnictwie”, Warsaw: ABC a Wolters Kluwer Business.
dc.relation.referencesen7. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K. (2018), “Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki”, Warsaw: Poltext.
dc.relation.referencesen8. Królewski J., Sala P. (editors) (2016), “Marketing 3.0”, [in], E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warsaw: PWN.
dc.relation.referencesen9. Pabian A. (2005), “Marketing szkoły wyższej”, Warsaw: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
dc.relation.referencesen10. Plata-Alf D., Mazurek G., Miegoń A. (2018), “Reklama internetowa”, [in] G. Mazurek (editor) E-marketing. Planowanie, Narzędzia, Praktyka, Warsaw: Poltext.
dc.relation.referencesen11. Scott D. M. (2017), “The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to rich buyers directly”, 6th edition, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc., Hoboken.
dc.relation.referencesen12. Seredocha I. (2007), “Strategie marketingowe uczelni prywatnych w Polsce”, Elbląg: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna.
dc.relation.referencesen13. Sirvanci M. (1996), “Are Students the True Customers of Higher Education?” Quality Progress, vol. 29 no. 10.
dc.relation.referencesen14. Sznajder A. (2000), “Marketing wirtualny”, Cracow: Dom wydawniczy ABC.
dc.relation.referencesen15. Tarczydło B. (2014), “Holistyczne zarządzanie marketingowe – wybrane aspekty”, [in] M. Romanowska, J. Cygler (ed.) Granice zarządzania, Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH.
dc.relation.referencesen16. Wiktor J. W. (2013), “Komunikacja marketingowa. Modele struktury, formy przekazu”, Warsaw: PWN.
dc.citation.journalTitleВісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика
dc.citation.issue892
dc.citation.spage105
dc.citation.epage113
dc.coverage.placenameЛьвів
dc.subject.udc378.4
Appears in Collections:Логістика. – 2018. – №892

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018n892_Kisolek_A-Online_marketing_of_higher_105-113.pdf613.99 kBAdobe PDFView/Open
2018n892_Kisolek_A-Online_marketing_of_higher_105-113__COVER.png425.13 kBimage/pngView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.