Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/43846
Title: Інноваційний розвиток підприємств у контексті ціннісних орієнтацій
Other Titles: Innovative development of enterprises in the context of value orientations
Authors: Швиданенко, Г. О.
Shvydanenko, H. O.
Affiliation: ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана”
SHEE “Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman”
Bibliographic description (Ukraine): Швиданенко Г. О. Інноваційний розвиток підприємств у контексті ціннісних орієнтацій / Г. О. Швиданенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 875. — С. 254–261. — (Інвестиції та інновації).
Bibliographic description (International): Shvydanenko H. O. Innovative development of enterprises in the context of value orientations / H. O. Shvydanenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 875. — P. 254–261. — (Investytsii ta innovatsii).
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 875, 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку
Issue: 875
Issue Date: 28-Mar-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 338.22.021.2
Keywords: цілі
цінності
економічна реальність
економічна невизначеність
ефективність
ціннісні орієнтації
мережа цінностей
результуючі мотиватори
інноваційний розвиток
objective
values
economic reality
economic uncertainty
efficiency
value orientations
a network of values
resulting motivators
innovative development
Number of pages: 8
Page range: 254-261
Start page: 254
End page: 261
Abstract: Висвітлено проблеми інноваційного розвитку суб’єктів господарювання у контексті ціннісних орієнтацій. Наведена сутність дефініції “економічна реальність”, її концептуальні контури та елементний склад. Досліджено категорію “цінності”, їх темпи та передумови трансформації, ієрархія та форми функціонування. Розглянуто особливості інноваційного розвитку на основі ціннісних орієнтацій з обґрунтуванням цілей діяльності компаній та оптимізації параметрів ресурсного забезпечення. Виокремлені різні концепції управління та розвитку суб’єктів ринкових відносин з урахуванням їх характеристик і обґрунтування порівняно вищого рівня якості – ціннісно-орієнтованої системи управління.
The article deals with the processes of innovative development of economic entities economic entities in the context of value orientations considering their resource provision and operation features of economic reality were investigated. Indicated that the substance categorial value reflected the economic dimension and served its criterion and value orientations – determined the parameters of the resulting economic choice. The essence of the definitions of "economic reality" and its conceptual contours and elemental composition were provided. Work Category "values", their pace and preconditions of transformation hierarchy and forms of functioning were investigated. Established that all elements of economic reality were interrelated and interdependent, values were the most active elements of influence on essential content of economic reality and its transformation changes. Determined that a change in the content of any value leads to change the model of economic reality and its elements, and vice versa, changing the past leads to the transformation of network values. Personal values and preferences of individuals are the basis for the selection and evaluation of benefits that determine the impact of the behavior of market relations. Values are managing element of economic reality on the status and degree of influence. Values must be an adequate basis formulating strategic goals of life and personal criteria of each employee. In this connection it is necessary to take such administrative decisions confirming their importance and the need for an objective. The presence of such administrative decisions on criteria of activity and interaction of personnel, appropriate kind of code of conduct, introduced the most relevant ideologies, values will produce goals and standards of conduct. A mental sphere forms the value orientation of development of market relations. Experience has shown that the change in values certainly come, it concerned values as a person, entity, society. In essence value orientation provided justification for the purposes of the company and optimizing the parameters of a comprehensive resource security. Therefore, it is possible to interpret the value orientations as the resulting criterion signs of economic activity in the process of innovation development. Experience shows that the entity of market relations in the presence of general corporate, but conscious, reasonable, coherent, accepted, important for all values in the process of reaching a synergistic effect. It is achieved through mutually reinforcing creative, proactive, creative methods of work with a high level of responsibility, autonomy and selfcontrol in terms of changes in actual economic reality. Features of the development on the basis of valuable orientations the justification objectives of companies and optimization of resource supply were discussed. Different management and development concepts of market relations considered their characteristics and justification relatively higher level of quality value-oriented management were singled.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43846
Copyright owner: © Національний університет „Львівська політехніка“, 2017
© Швиданенко Г. О., 2017
URL for reference material: http://www.mannivanov-
References (Ukraine): 1. Ананьин О. Экономическая теория. Кризис парадигмы и судьба научного сообщества // Вопросы Экономики-1992. – № 10. – C. 89.
2. Нордстрем К., Риддерстралле Й. Бизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под. дудку таланта: Стокгольмская школа экономики в Санкт- Петербурге. – СПб., 2005.– 258 c.
3. Пригожин А. И. Цели и ценности. Новые методы работы с будущим / А. И. Пригожин. – М.: Издательство “Дело”. АНХ.2010. – 432 с.
4. Коллинз Дж. Построенные навечно [Электронный ресурс] / Дж. Коллинз, Дж. Поррас; пер. с англ. В. Мишучкова. – М.: Манн, Иванова и Фербер, 2014. – 368 с. – Режим доступа: http://www.mannivanov- ferber.ru/assets/bookparts/built_to_last/built_forever_read.pdf/.
5. Долан С. Управление на основе ценностей. Корпоративное руководство по выживанию, успешной жизнедеятельности и умению зарабатывать денги в 21 веке / С. Долан, С. Гарсия; пер. с англ. – М.: Претекст, 2008. – 320 с.
6. Бушуев С. Д. Модель гармонизации ценностей программ развития организаий в условиях турбулентности окружения // С. Д. Бушуев, Н. С. Бушуева, Р. Ф. Ярошенко. Управління розвитком складнних систем. – 2012. – № 10. – С. 9–13.
7. Боярко І. М., Самусевич Я. В. Теоритичні аспекти системи ціннісно-орієнтованого управління підприємством // Бізнес-інформ. – 2012. – № 9. – C. 35–38.
8. Момот Т. В. Оценка стоимости бизнеса: современные технологии / Т. В. Момот. – Х.: Фактор, 2007. – 224 с.
References (International): 1. Ananin O. Ekonomicheskaia teoriia. Krizis paradihmy i sudba nauchnoho soobshchestva, Voprosy Ekonomiki-1992, No 10, P. 89.
2. Nordstrem K., Ridderstralle I. Biznes v stile fank. Kapital pliashet pod. dudku talanta: Stokholmskaia shkola ekonomiki v Sankt- Peterburhe, SPb., 2005, 258 c.
3. Prihozhin A. I. Tseli i tsennosti. Novye metody raboty s budushchim, A. I. Prihozhin, M., Izdatelstvo "Delo". ANKh.2010, 432 p.
4. Kollinz Dzh. Postroennye navechno [Electronic resource], Dzh. Kollinz, Dzh. Porras; transl. from English V. Mishuchkova, M., Mann, Ivanova i Ferber, 2014, 368 p, Access mode: http://www.mannivanov- ferber.ru/assets/bookparts/built_to_last/built_forever_read.pdf/.
5. Dolan S. Upravlenie na osnove tsennostei. Korporativnoe rukovodstvo po vyzhivaniiu, uspeshnoi zhiznedeiatelnosti i umeniiu zarabatyvat denhi v 21 veke, S. Dolan, S. Harsiia; transl. from English – M., Pretekst, 2008, 320 p.
6. Bushuev S. D. Model harmonyzatsyy tsennostei prohramm razvytyia orhanyzayi v uslovyiakh turbulentnosty okruzhenyia, S. D. Bushuev, N. S. Bushueva, R. F. Yaroshenko. Upravlinnia rozvytkom skladnnykh system, 2012, No 10, P. 9–13.
7. Boiarko I. M., Samusevych Ya. V. Teorytychni aspekty systemy tsinnisno-oriientovanoho upravlinnia pidpryiemstvom, Biznes-inform, 2012, No 9, P. 35–38.
8. Momot T. V. Otsenka stoimosti biznesa: sovremennye tekhnolohii, T. V. Momot, Kh., Faktor, 2007, 224 p.
Content type: Article
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2017. – №875

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017n875_Shvydanenko_H_O-Innovative_development_254-261.pdf689.65 kBAdobe PDFView/Open
2017n875_Shvydanenko_H_O-Innovative_development_254-261__COVER.png404.15 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.