Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/43560
Title: Динамічна стійкість автобуса особливо великого класу
Other Titles: Dynamic stability of bus of especially large class
Authors: Сахно, Володимир
Мурований, Ігор
Селезньов, Вадим
Affiliation: Національний транспортний університет
Луцький національний технічний університет
Bibliographic description (Ukraine): Сахно В. Динамічна стійкість автобуса особливо великого класу / Володимир Сахно, Ігор Мурований, Вадим Селезньов // Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів, 22-23 лютого 2018 року. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — С. 8–10. — (Автобусо- та автомобілебудування).
Bibliographic description (International): Sakhno V. Dynamic stability of bus of especially large class / Volodymyr Sakhno, Ihor Murovanyi, Vadym Seleznov // Avtobusobuduvannia ta pasazhyrski perevezennia v Ukraini : tezy dopovidei III-oi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Lviv, 22-23 liutoho 2018 roku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — P. 8–10. — (Avtobuso- ta avtomobilebuduvannia).
Is part of: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів, 2018
Conference/Event: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні
Journal/Collection: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів
Issue Date: 22-Feb-2018
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Temporal Coverage: 22-23 лютого 2018 року
UDC: 629.113
Number of pages: 3
Page range: 8-10
Start page: 8
End page: 10
Abstract: The mathematical model of a articulated bus was developed, with the help of which it was established that the movement of a typical articulated vehicle to a speed of 31 m / s in the absence of control effects on the trailer wheels is stable. The use of control effects to correct the trajectory of the trailer leads to the fact that already at a speed of 12 m / s, among the roots of the system of equations, a positive root appears, indicating a possible oscillatory instability of the articulated vehicle.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43560
ISBN: 978-966-941-140-2
Copyright owner: © Національний університет "Львівська політехніка", 2018
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні. – 2018 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Sakhno_V-Dynamic_stability_of_bus_of_8-10.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
2018_Sakhno_V-Dynamic_stability_of_bus_of_8-10__COVER.png477.7 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.