Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/43553
Title: Двигуни зі змінною ступінню стиску
Other Titles: Engines with variable compresion ratio
Authors: Коляса, Остап
Коляса, Андрій
Хома, Віталій
Affiliation: Національний університет «Львівська політехніка»
Bibliographic description (Ukraine): Коляса О. Двигуни зі змінною ступінню стиску / Остап Коляса, Андрій Коляса, Віталій Хома // Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів, 22-23 лютого 2018 року. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — С. 86–88. — (Автобусо- та автомобілебудування).
Bibliographic description (International): Koliasa O. Engines with variable compresion ratio / Ostap Koliasa, Andrii Koliasa, Vitalii Khoma // Avtobusobuduvannia ta pasazhyrski perevezennia v Ukraini : tezy dopovidei III-oi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Lviv, 22-23 liutoho 2018 roku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — P. 86–88. — (Avtobuso- ta avtomobilebuduvannia).
Is part of: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів, 2018
Conference/Event: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні
Journal/Collection: Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів
Issue Date: 22-Feb-2018
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Temporal Coverage: 22-23 лютого 2018 року
UDC: 629.03
Number of pages: 3
Page range: 86-88
Start page: 86
End page: 88
Abstract: Variable compression ratio is a technology to adjust the compression ratio of an internal combustion engine while the engine works. It is done to increase fuel efficiency under varying loads. Higher loads require lower ratios to be more efficient and vice versa. Variable compression engines allow to change the volume above the piston at 'Top dead point'. For automotive use it needs to be done dynamically according to the load and driving demands.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43553
ISBN: 978-966-941-140-2
Copyright owner: © Національний університет "Львівська політехніка", 2018
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні. – 2018 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Koliasa_O-Engines_with_variable_compresion_86-88.pdf955.95 kBAdobe PDFView/Open
2018_Koliasa_O-Engines_with_variable_compresion_86-88__COVER.png433.02 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.