Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41988
Title: Роль Інтернет-сервісів у розвитку інформаційного середовища навчального закладу
Other Titles: The role of Internet-services in the development of the informational environment of educational institution
Authors: Носкова, Маргарита
Noskova, Margaryta
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Politechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Носкова М. Роль Інтернет-сервісів у розвитку інформаційного середовища навчального закладу / Маргарита Носкова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 879. — С. 76–83.
Bibliographic description (International): Noskova M. The role of Internet-services in the development of the informational environment of educational institution / Margaryta Noskova // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu : zbirnyk naukovykh prats. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 879. — P. 76–83.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць, 879, 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць
Issue: 879
Issue Date: 28-Mar-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 004
001.51
Keywords: сервіси Веб 2.0
особисте інформаційне середовище
мережна спільнота
інформаційне середовище навчального закладу
Web 2.0 services
personal information environment
network community
information environment of educational institution
Number of pages: 8
Page range: 76-83
Start page: 76
End page: 83
Abstract: У статті обґрунтовано ключову роль інтернет-сервісів у формуванні особистого інформаційного середовища викладача навчального закладу, а також утворення та функціонування інформаційного середовища навчального закладу як складника освітньої системи цифрового суспільства. Названо ключові принципи створення особистого інформаційного середовища учасника навчально-виховного процесу. Окреслено ключові загрози використання сервісів Веб 2.0 у навчальному закладі.
The article substantiates the key role of Internet services in the formation of the personal information environment of the teacher of the educational institution, as well as the formation and functioning of the information environment of the educational institution as a component of the educational system of the digital society. Named the key principles of creating a personal information environment for the participant in the educational process. The key threats of using Web 2.0 services are outlined. in an educational institution.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41988
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Носкова М., 2017
URL for reference material: http://bugaychuk.blogspot.com/2011/10/web-20.html
http://old.computerra.ru/readitorial/393364/
http://www.distance-learning.ru/db/el/2FF50B0C29518A87C32574DD003290BC/doc.html
References (Ukraine): 1. Патаракін Є. Д. Створення учнівських, студентських та викладацьких спільнот на базі мережевих сервісів Веб 2.0 / Є. Д. Патаракін. – К. : Навчально-методичний центр “Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні”, 2007. – 88 с.
2. Бугайчук К. Л. Роль соціальних сервісів Web 2.0 у формуванні персонального навчального середовища [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук. – Режим доступу : http://bugaychuk.blogspot.com/2011/10/web-20.html.
3. Гольдин А. Образование 2.0: взгляд педагога [Электронный ресурс] / А. Гольдин // Электронный журнал “КомпьютерраOnline”. – Режим доступа : http://old.computerra.ru/readitorial/393364/
4. Мердок М. Взрыв обучения: девять правил эффективного виртуального класса / М. Мердок, Т. Мюллер ; пер. с англ .– М. : Альпина Паблишер, 2012. – 190 с.
5. Харгадон С. Web 2.0 – это будущее образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.distance-learning.ru/db/el/2FF50B0C29518A87C32574DD003290BC/doc.html.
References (International): 1. Patarakin E. D. Creation of student and teachers communities on the basis of network services Web 2.0 / E. D. Patarakin. – K.: Educational and Methodological Center “Consortium for the Improvement of Management of Education in Ukraine”, 2007. – 88 p.
2. Bugaichuk K. L. The role of social services Web 2.0 in the formation of a personal learning environment [Electronic resource] / K. L. Bugaichuk. –Access mode: http://bugaychuk.blogspot.com/2011/10/web-20.html
3. Goldin A. Education 2.0: teacher’s view [Electronic resource] / A. Goldin // Electronic journal “ComputerraOnline”. – Access mode: http://old.computerra.ru/readitorial/393364/
4. Murdoch M. Explosion of Learning: Nine Rules of an Effective Virtual Class / M. Murdoch, T. Muller; Transl. from Еnglish. – M.: Alpina Publishers, 2012. – 190 p.
5. Harhadon S. Web 2.0 is the future of education [Electronic resource]. – Access mode: http://www.distance-learning.ru/db/el/2FF50B0C29518A87C32574DD003290BC/doc.html.
Content type: Article
Appears in Collections:Інформатизація вищого навчального закладу. – 2017. – № 879

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017n879_Noskova_M-The_role_of_Internet_services_76-83.pdf718.01 kBAdobe PDFView/Open
2017n879_Noskova_M-The_role_of_Internet_services_76-83__COVER.png422.36 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.