https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41963
Title: | Впровадження технології «CLICKERS» у вищих навчальних закладах, як спосіб підвищення ефективності та якості навчання |
Authors: | Подольчак, Н. Хім, М. |
Affiliation: | Національний університет "Львівська політехніка" |
Bibliographic description (Ukraine): | Подольчак Н. Впровадження технології «CLICKERS» у вищих навчальних закладах, як спосіб підвищення ефективності та якості навчання / Н. Подольчак, М. Хім // Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів, 11–12 травня 2017 року. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — С. 25–27. — (Пленарне засідання). |
Bibliographic description (International): | Podolchak N. Vprovadzhennia tekhnolohii "CLICKERS" u vyshchykh navchalnykh zakladakh, yak sposib pidvyshchennia efektyvnosti ta yakosti navchannia / N. Podolchak, M. Khim // Upravlinnia yakistiu v osviti ta promyslovosti: dosvid, problemy ta perspektyvy : tezy dopovidei III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii pamiati profesora Petra Stoliarchuka, Lviv, 11–12 travnia 2017 roku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — P. 25–27. — (Plenarne zasidannia). |
Is part of: | Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів, 2017 |
Conference/Event: | Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи |
Journal/Collection: | Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів |
Issue Date: | 11-Feb-2017 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Place of the edition/event: | Львів |
Temporal Coverage: | 11–12 травня 2017 року |
UDC: | 378.37.014.25 |
Number of pages: | 3 |
Page range: | 25-27 |
Start page: | 25 |
End page: | 27 |
URI: | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41963 |
Copyright owner: | © Національний університет «Львівська політехніка», 2017 © Н. Подольчак, М. Хім, 2017 |
URL for reference material: | http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm |
References (Ukraine): | 1. Зубченко О. Інформаційно-комунікаційні технології у шкільній освіті Великобританії: автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Зубченко ; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. — К., 2010. — 20 с. 2. Buhay D. (2010): "The Effectiveness of Library Instruction: Do Student Response Systems (Clickers) Enhance Learning?," The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, vol. 1, issue 1, art. 5. 3. Caldwell J. (2007): ―Clickers in the large classroom: Current research and best-practice tips‖. Life Sciences Education, vol. 6, 123 p. 4. Dill E. (2008): ―Do clickers improve library instruction? Lock in your answers now‖. The Journal of Academic Librarianship, vol. 34, No. 6, 728 p. 5. Johnson C. (2004): ―Clickers in Your Classroom,‖ Wakonse-Arizona E-Newsletter, Vol. 3, No. 1, [Electronic source]. - Access mode: http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm (retrieved March 24, 2017). 6. Mayer R (2009): ―Clickers in college classrooms: Fostering learning with questioning methods in large lecture‖. Contemporary Educational Psychology, vol. 34, 261 p. 7. Vital F. (2012): ―Creating a Positive Learning Environment with the Use of Clickers in a High School Chemistry Classroom‖. Journal of chemical education, vol. 89, 534 p. |
References (International): | 1. Zubchenko O. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u shkilnii osviti Velykobrytanii: avtoref. dys. kand. ped. nauk : 13.00.01, O. Zubchenko ; Kyiv. un-t im. B.Hrinchenka, K., 2010, 20 p. 2. Buhay D. (2010): "The Effectiveness of Library Instruction: Do Student Response Systems (Clickers) Enhance Learning?," The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, vol. 1, issue 1, art. 5. 3. Caldwell J. (2007): ―Clickers in the large classroom: Current research and best-practice tips‖. Life Sciences Education, vol. 6, 123 p. 4. Dill E. (2008): ―Do clickers improve library instruction? Lock in your answers now‖. The Journal of Academic Librarianship, vol. 34, No. 6, 728 p. 5. Johnson C. (2004): ―Clickers in Your Classroom,‖ Wakonse-Arizona E-Newsletter, Vol. 3, No. 1, [Electronic source], Access mode: http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm (retrieved March 24, 2017). 6. Mayer R (2009): ―Clickers in college classrooms: Fostering learning with questioning methods in large lecture‖. Contemporary Educational Psychology, vol. 34, 261 p. 7. Vital F. (2012): ―Creating a Positive Learning Environment with the Use of Clickers in a High School Chemistry Classroom‖. Journal of chemical education, vol. 89, 534 p. |
Content type: | Conference Abstract |
Appears in Collections: | Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи. – 2017 р. |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2017_Podolchak_N-Vprovadzhennia_tekhnolohii_25-27.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open | |
2017_Podolchak_N-Vprovadzhennia_tekhnolohii_25-27__COVER.png | 514.2 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.