Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41963
Title: Впровадження технології «CLICKERS» у вищих навчальних закладах, як спосіб підвищення ефективності та якості навчання
Authors: Подольчак, Н.
Хім, М.
Affiliation: Національний університет "Львівська політехніка"
Bibliographic description (Ukraine): Подольчак Н. Впровадження технології «CLICKERS» у вищих навчальних закладах, як спосіб підвищення ефективності та якості навчання / Н. Подольчак, М. Хім // Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів, 11–12 травня 2017 року. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — С. 25–27. — (Пленарне засідання).
Bibliographic description (International): Podolchak N. Vprovadzhennia tekhnolohii "CLICKERS" u vyshchykh navchalnykh zakladakh, yak sposib pidvyshchennia efektyvnosti ta yakosti navchannia / N. Podolchak, M. Khim // Upravlinnia yakistiu v osviti ta promyslovosti: dosvid, problemy ta perspektyvy : tezy dopovidei III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii pamiati profesora Petra Stoliarchuka, Lviv, 11–12 travnia 2017 roku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — P. 25–27. — (Plenarne zasidannia).
Is part of: Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів, 2017
Conference/Event: Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи
Journal/Collection: Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи : тези доповідей III Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті професора Петра Столярчука, Львів
Issue Date: 11-Feb-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Temporal Coverage: 11–12 травня 2017 року
UDC: 378.37.014.25
Number of pages: 3
Page range: 25-27
Start page: 25
End page: 27
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41963
Copyright owner: © Національний університет «Львівська політехніка», 2017
© Н. Подольчак, М. Хім, 2017
URL for reference material: http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm
References (Ukraine): 1. Зубченко О. Інформаційно-комунікаційні технології у шкільній освіті Великобританії: автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Зубченко ; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. — К., 2010. — 20 с.
2. Buhay D. (2010): "The Effectiveness of Library Instruction: Do Student Response Systems (Clickers) Enhance Learning?," The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, vol. 1, issue 1, art. 5.
3. Caldwell J. (2007): ―Clickers in the large classroom: Current research and best-practice tips‖. Life Sciences Education, vol. 6, 123 p.
4. Dill E. (2008): ―Do clickers improve library instruction? Lock in your answers now‖. The Journal of Academic Librarianship, vol. 34, No. 6, 728 p.
5. Johnson C. (2004): ―Clickers in Your Classroom,‖ Wakonse-Arizona E-Newsletter, Vol. 3, No. 1, [Electronic source]. - Access mode: http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm (retrieved March 24, 2017).
6. Mayer R (2009): ―Clickers in college classrooms: Fostering learning with questioning methods in large lecture‖. Contemporary Educational Psychology, vol. 34, 261 p.
7. Vital F. (2012): ―Creating a Positive Learning Environment with the Use of Clickers in a High School Chemistry Classroom‖. Journal of chemical education, vol. 89, 534 p.
References (International): 1. Zubchenko O. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u shkilnii osviti Velykobrytanii: avtoref. dys. kand. ped. nauk : 13.00.01, O. Zubchenko ; Kyiv. un-t im. B.Hrinchenka, K., 2010, 20 p.
2. Buhay D. (2010): "The Effectiveness of Library Instruction: Do Student Response Systems (Clickers) Enhance Learning?," The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, vol. 1, issue 1, art. 5.
3. Caldwell J. (2007): ―Clickers in the large classroom: Current research and best-practice tips‖. Life Sciences Education, vol. 6, 123 p.
4. Dill E. (2008): ―Do clickers improve library instruction? Lock in your answers now‖. The Journal of Academic Librarianship, vol. 34, No. 6, 728 p.
5. Johnson C. (2004): ―Clickers in Your Classroom,‖ Wakonse-Arizona E-Newsletter, Vol. 3, No. 1, [Electronic source], Access mode: http://clte.asu.edu/wakonse/ENewsletter/studentresponse_idea.htm (retrieved March 24, 2017).
6. Mayer R (2009): ―Clickers in college classrooms: Fostering learning with questioning methods in large lecture‖. Contemporary Educational Psychology, vol. 34, 261 p.
7. Vital F. (2012): ―Creating a Positive Learning Environment with the Use of Clickers in a High School Chemistry Classroom‖. Journal of chemical education, vol. 89, 534 p.
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи. – 2017 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Podolchak_N-Vprovadzhennia_tekhnolohii_25-27.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
2017_Podolchak_N-Vprovadzhennia_tekhnolohii_25-27__COVER.png514.2 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.