Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМороз, М.
dc.date.accessioned2018-05-17T13:09:51Z-
dc.date.available2018-05-17T13:09:51Z-
dc.date.created2017-06-20
dc.date.issued2017-06-20
dc.identifier.citationМороз М. Reason, methods and effects of online ad blocking / М. Мороз // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 863. — С. 259–266.
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41236-
dc.description.abstractПроаналізовано та оцінено причини, методи та наслідки зростання практики блокування реклами в мережі Інтернет. Для досягнення цієї мети автор аналізує статистичні дані практики блокування реклами в Польщі зокрема та Європі загалом, ідентифіковано інструменти, які для цього використовують, представлено наслідки використання відповідного програмного забезпечення з погляду видавців та інтернет- користувачів. Автор використовує такі методи дослідження, як критичний аналіз документації та метод описової статистики
dc.description.abstractThe analyze and assess of the causes, methods and consequences caused by increasing use ad blocking was made in this article. To achieve such a objective, the author analyzes the statistics for blocks ads in Poland and in Europe, indicate what tools to use, as well as discuss the consequences of the use of ad blockers from the perspective of publishers and Internet users. The author used the following research methods: a critical analysis of documentation and methods of descriptive statistics.
dc.format.extent259-266
dc.language.isoen
dc.publisherВидавництво Львівської політехніки
dc.relation.ispartofВісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика, 863, 2017
dc.relation.urihttps://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers
dc.relation.urihttp://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf
dc.relation.urihttp://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045
dc.relation.urihttps://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/
dc.relation.urihttp://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190?
dc.relation.urihttps://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a
dc.relation.urihttp://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html
dc.relation.urihttp://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers
dc.subjectонлайн-реклама
dc.subjectблокування
dc.subjectмаркетинг
dc.subjectінтернет-користувачі
dc.subjectonline-advertising
dc.subjectblocking
dc.subjectmarketing
dc.subjectInternet users
dc.titleReason, methods and effects of online ad blocking
dc.title.alternativeПричини, методи та ефекти блокування online-реклами
dc.typeArticle
dc.rights.holder©Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
dc.rights.holder© Мороз М., 2017
dc.contributor.affiliationВроцлавський економічний університет (республіка Польща)
dc.format.pages8
dc.identifier.citationenMoroz M. Reason, methods and effects of online ad blocking / M. Moroz // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 863. — P. 259–266.
dc.relation.references1. M. An, Why People Block Ads (And What It Means for Marketers and Advertisers) [New Research], HubSpot, 13.07.2016, https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers.
dc.relation.references2. A. Bechmann, K. Bilgrav-Nielsen, A. L. Korsgaard Jensen, Data as a Revenue Model: Sharewall as a Payment Methodand Editorial Algorithm in the News Industry, 2016, Nordicom Information, 38(1).
dc.relation.references3. M. Burke, A. Hornof, E. Nilsen, N. Gorman, High-cost banner blindness: Ads increase perceived workload, hinder visual search, and are forgotten, ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 2005, 12(4).
dc.relation.references4. D. Knapp, E. Marouli, AdEx Benchmark 2015, IAB Europe, July 2016, http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf.
dc.relation.references5. K. Jedliński, E-reklama na froncie walki z adblockami, 14.06.2016, http://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045, e-reklama-na-froncie-walki-z-adblockami.
dc.relation.references6. J. Johnson, Targeted advertising and advertising avoidance, The RAND Journal of Economics, 2013, 44(1).
dc.relation.references7. S. Johnson, New Research Sheds Light on Daily Ad Exposures, 29.09.2014, https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/.
dc.relation.references8. M. Lemańska, Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści, “Rzeczpospolita”, 29.03.2016.
dc.relation.references9. Marketers in Western Europe Hope Native Advertising Will Forestall the Growing Use of Ad Blockers, eMarketer, 11.07.2016, http://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190? ecid=NL1002.
dc.relation.references10. The cost of ad blocking. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report, PageFair&Adobe, September 2015, https://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a uto,-16,74.
dc.relation.references11. Si cada vez más internautas bloquean la publicidad, ¿por qué los anuncios siguen dando tanta guerra?,15.10.2014, http://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html.
dc.relation.references12. M. Rosenwald, The digital media industry needs to react to ad blockers … or else, September/October 2015, http://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers _kill_the_digital_media_industry.php.
dc.relation.references13. R. J. Walls, E. D. Kilmer, N. Lageman, P. D. McDaniel, Measuring the Impact and Perception of Acceptable Advertisements, In Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference (pp. 107-120).
dc.relation.referencesen1. M. An, Why People Block Ads (And What It Means for Marketers and Advertisers) [New Research], HubSpot, 13.07.2016, https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers.
dc.relation.referencesen2. A. Bechmann, K. Bilgrav-Nielsen, A. L. Korsgaard Jensen, Data as a Revenue Model: Sharewall as a Payment Methodand Editorial Algorithm in the News Industry, 2016, Nordicom Information, 38(1).
dc.relation.referencesen3. M. Burke, A. Hornof, E. Nilsen, N. Gorman, High-cost banner blindness: Ads increase perceived workload, hinder visual search, and are forgotten, ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 2005, 12(4).
dc.relation.referencesen4. D. Knapp, E. Marouli, AdEx Benchmark 2015, IAB Europe, July 2016, http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf.
dc.relation.referencesen5. K. Jedliński, E-reklama na froncie walki z adblockami, 14.06.2016, http://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045, e-reklama-na-froncie-walki-z-adblockami.
dc.relation.referencesen6. J. Johnson, Targeted advertising and advertising avoidance, The RAND Journal of Economics, 2013, 44(1).
dc.relation.referencesen7. S. Johnson, New Research Sheds Light on Daily Ad Exposures, 29.09.2014, https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/.
dc.relation.referencesen8. M. Lemańska, Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści, "Rzeczpospolita", 29.03.2016.
dc.relation.referencesen9. Marketers in Western Europe Hope Native Advertising Will Forestall the Growing Use of Ad Blockers, eMarketer, 11.07.2016, http://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190? ecid=NL1002.
dc.relation.referencesen10. The cost of ad blocking. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report, PageFair&Adobe, September 2015, https://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a uto,-16,74.
dc.relation.referencesen11. Si cada vez más internautas bloquean la publicidad, ¿por qué los anuncios siguen dando tanta guerra?,15.10.2014, http://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html.
dc.relation.referencesen12. M. Rosenwald, The digital media industry needs to react to ad blockers … or else, September/October 2015, http://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers _kill_the_digital_media_industry.php.
dc.relation.referencesen13. R. J. Walls, E. D. Kilmer, N. Lageman, P. D. McDaniel, Measuring the Impact and Perception of Acceptable Advertisements, In Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference (pp. 107-120).
dc.citation.journalTitleВісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика
dc.citation.issue863
dc.citation.spage259
dc.citation.epage266
dc.coverage.placenameЛьвів
dc.subject.udc65.012.34
dc.subject.udc338.432
Appears in Collections:Логістика. – 2017. – №863

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017n863_Moroz_M-Reason_methods_and_effects_259-266.pdf388.62 kBAdobe PDFView/Open
2017n863_Moroz_M-Reason_methods_and_effects_259-266__COVER.png391.85 kBimage/pngView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.