Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮськів, В. М.
dc.contributor.authorСороківський, О. І.
dc.date.accessioned2018-05-17T13:09:50Z-
dc.date.available2018-05-17T13:09:50Z-
dc.date.created2017-06-20
dc.date.issued2017-06-20
dc.identifier.citationЮськів В. М. Системи матеріального забезпечення діяльності автосервісного підприємства вантажних автомобілів / В. М. Юськів, О. І. Сороківський // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 863. — С. 233–244.
dc.identifier.urihttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41234-
dc.description.abstractРозглянуто особливості системи матеріально-технічного забезпечення автомобільного сервісу з погляду маркетингу та визначено вплив сучасних обставин, які впливають на формування середовища та вибір логістичної концепсії постачання. Вона полягає в необхідності поєднання задоволення попиту на послуги автосервісу з матеріально-технічним забезпеченням виробництва самого підприємства. Важлива роль у реалізації логістичного підходу відводиться керуванню запасами постачання: інформаційно-аналітичному забезпеченню, їх стабільності та кількості, контролю, нормуванню і регулюванню номенклатури.
dc.description.abstractThe System of logistics car service significantly affects the technical availability of the rolling stock. Improving the supply chain process is one of the ways to increase the efficiency of the vehicles operation. The aim of our study is to analyze the current state of the system of Ukrainian logistics car service companies taking into consideration the current trends and indicators of their operation; and to elaborate the development strategy concept based on the example of stations “Avers”, proceeding from the logistic concept. One of the organization chart options for logistics enterprises is to delegate all supply functions and authority to one unit, that is the logistics unit of the company. The material resources can be procured directly from the manufacturer or via facilitator, which is specialized in certain types of resources, and the vast range of deliverables can be presented to the consumers in the collated format. The various forms can be used to provide the consumers with the material resources: transit, storage, via wholesale warehouse, or via direct long bonds. As an analysis sample the performance of “Avers” stations will be taken, that is the official dealer of MAN Truck and Bus Ukraine. For the analysis we selected several indicators that directly or indirectly outline the resource loading of the logistics company service centers like: cost of service activities; and the associated costs; number of job orders; cost of sold spare parts; cost of the sold replacement parts for warranty service of MAN vehicles. The financial stability indicators of the enterprise demonstrate the positive trends. Thus, the rate of standard hours is stable and showed a slight growth, with a significant increase in the total annual number of hours.The spare parts are mainly sold through via service. The percentage of the sale of spare parts constitutes 80 %. The remaining 20 % of the spare parts are sold directly to the final consumer, who himself carries out the repair work. The dynamics of its changes depends on changes in the number of job orders. Analyzing the activity of the car service company “Avers” LLC during the period from 2010 to 2014, we can make a conclusion that the creation of the production logistics system would provide the solution to such pressing tasks as monitoring the activities of structural units and services company and identifying its “bottlenecks”, that generate basic production costs; determining the actual cost of certain kinds of the repair and maintenance services of rolling stock, infrastructure, bringing in the changes to the production structure in order to increase really profitable types of services.
dc.format.extent233-244
dc.language.isouk
dc.publisherВидавництво Львівської політехніки
dc.relation.ispartofВісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика, 863, 2017
dc.relation.urihttp://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-obugay-
dc.relation.urihttp://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/(дата
dc.relation.urihttp://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-o-bugay-n-vproekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html
dc.relation.urihttp://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/
dc.subjectавтосервісні підприємства в Україні
dc.subjectлогістична концепція
dc.subjectАВС-XYZ-аналіз
dc.subjectматеріально-технічне забезпечення
dc.subjectauto service company in Ukraine
dc.subjectlogistic concept
dc.subjectABC-XYZ analysis
dc.subjectlogistics
dc.titleСистеми матеріального забезпечення діяльності автосервісного підприємства вантажних автомобілів
dc.title.alternativeSystem of auto material security service enterprise trucks
dc.typeArticle
dc.rights.holder©Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
dc.rights.holder© Юськів В. М., Сороківський О. І., Соколовський І. Б., 2017
dc.contributor.affiliationНаціональний університет “Львівська політехніка”, ТзОВ “Аверс”
dc.format.pages12
dc.identifier.citationenYuskiv V. M. System of auto material security service enterprise trucks / V. M. Yuskiv, O. I. Sorokivskyi // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 863. — P. 233–244.
dc.relation.references1. Біліченко В. В. Методичні основи розробки проекту стратегічного розвитку підприємств автомобільного транспорту / В. В. Біліченко // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. – 2008. – № 3. – С. 162–165. – Бібліогр.: 3 назв.
dc.relation.references2. Бойко А. О. Проект відкриття автосервісу “Авто-Плюс” [Електронний ресурс] / А. О. Бойко, Н. В. Бугай // Соціум. Наука. Культура. – 28–30.01.2014. – Режим доступу: http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-obugay- n-v-proekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html (дата звернення:06.11.2015). – Назва з екрана.
dc.relation.references3. Марков О. Д. Станции технического обслуживания автомобилей / О.Д. Марков. – К.: Кондор, 2008. – 536 с. – Бібліогр.: с.529–534.
dc.relation.references4. Мастепан М. А. Аналіз залежності рівня попиту послуг автосервісу від платоспроможності споживачів / М. А. Мастепан, Д. М. Мінаков, Т. В. Волобуєва, О. С. Каверін // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2012. – № 3/2(57). – С. 25–27. – Бібліогр.: 6 назв.
dc.relation.references5. Смерічевська С. В. Логістична підтримка діяльності автосервісних підприємств / С. В. Смерічевська, М. В. Жаболенко // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. – 2010. – Вип. 3(33). – С. 215–218. – Бібліогр.: 4 назв.
dc.relation.references6. Погорєлов М. Г. Формування процесу прогнозування попиту на автосервісні послуги /М. Г. Погорєлов, С. М. Мастепан, О. І. Субочев, В. О. Субочева, М. М. Гуляєв // Вісник СевНТУ: зб. наук. пр. Серія: Машиноприладобудування та транспорт. – 2012. – Вип. 135. – С. 240–243. – Бібліогр.: 5 назв.
dc.relation.references7. Юськів Б. М. Особливості реалізації логістичної концепції функціонування автосервісного підприємства / Б. М. Юськів, В. М. Юськів // Вісник Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. Логістика. – 2014. – № 811. – С. 432–437. – Бібліогр.: 17 назв.
dc.relation.references8. Юськів В. М. Аналіз внутрішнього потенціалу автосервісного підприємства в рамках логістичної концепції/ Б. М. Юськів, В. М. Юськів // Вісник економіки транспорту і промисловості.Українського державного університету залізничного транспорту. –Харків, 2015. – №52. – С. 84–94. – Бібліогр.: 18 назв.
dc.relation.references9. Финансовый портал “Минфин” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/(дата звернення: 06.11.2015). – Назва з екрана.
dc.relation.references10. Oliskevych M. Optimization of information flows of logistic supply chain. // ECONTECHMOD. An International Quarterly Journal – 2015. Vol. 4, No. 4, 71–76. – Бібліогр.: 26 назв.
dc.relation.referencesen1. Bilichenko V. V. (2008) Metodychni osnovy rozrobky proekty stratygichnogo rozvytky pidpryemstv avtomobilnogo transporty [Methodical bases of drafting strategic development of road transport enterprises]. Naukovi pratsi Vinnytskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu – Scientific works of Vinnytsia National Technical University, 3, 162–165 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen2. Boyko. A. O.,& Buhay N. V. (2014) Proekt vidkryttya avtoservisu “Avto-Plyus” [Project Car opening “Auto-Plus”].Sotsium. Nauka. Kultura – Society. Science. Culture Retrieved from. 3. http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-o-bugay-n-vproekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. Markov O. D.(2008) Stantsiy tekhnichnoho obsluhovuvannya tekhnichnykh transportnykh zasobiv [Markov OD of service stations of technical vehicles].Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen4. Mastepan M. A.,& Minakov D. M., & Volobuyeva T. V., & Kaverin O. S. (2012) Analiz zalezhnosti rivnya popytu posluh avtoservisu vid platospromozhnosti spozhyvachiv [Analysis of the relationship of supply auto services on the solvency of customers]. Vostochno-Evropeyskyy zhurnal peredovykh tekhnolohyy – East Evropeyskyy peredovыh technology magazine, 3/2(57), 25–27 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen5. Smerichevska S. V,& Zhabolenko, M. V.,.(2010) Lohistychna pidtrymka diyalnosti avtoservisnykh pidpryyemstv [Logistic Support of auto service companies]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu. Ekonomichni nauky – Bulletin of Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economics, 3(33), 215–218 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen6. Pohoryelov M. H., & Mastepan S. M.,& Subochev O. I.,& Subocheva V. O.,& Hulyayev M. M. (2012) Formuvannya protsesu prohnozuvannya popytu na avtoservisni posluhy [Formation process of forecasting the demand for car care services]. Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr. Seriya: Mashynopryladobuduvannya ta transport – Herald SevNTU: Coll. Science. pr. Series: Mashynopryladobuduvannya and transport, 135, 240–243 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen7. Yuskiv B. M.,& Yuskiv V. M. (2014) Osoblyvosti realizatsiyi lohistychnoyi kontseptsiyi funktsionuvannya avtoservisnoho pidpryyemstva [Implementation details of the logistics operation concept autoservice enterprises]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Lohistyka – Proceedings of the National University “Lviv Polytechnic”. Logistics, 811, 432–437 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen8. Yuskiv B. M.,& Yuskiv V. M. (2015) Analiz vnutrishnoho potentsialu avtoservisnoho pidpryyemstva v ramkakh lohistychnoyi kontseptsiyi [Analysis of internal capacity autoservice enterprises within the logistics concept]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. Ukrayinskoho derzhavnoho universytetu zaliznychnoho transportu. – Journal of Transport Economics and Industry. Ukrainian State University of Railway Transport, 52, 84 – 94, Kharkiv [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen9. Fynansovyy portal “Mynfyn” [Fynansovыy portal “Ministry of Finance”]. Retrieved from http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/ [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen10. Oliskevych M. (2015) Optymizatsiya informatsiynykh potokiv lohistychnoho lantsyuzhka postavok [Optimization of information flows of logistic supply chain.]. ECONTECHMOD. Mizhnarodnyy shchokvartalnyy zhurnal – ECONTECHMOD. An International Quarterly Journal, 4, 71–76 [in Poland].
dc.citation.journalTitleВісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика
dc.citation.issue863
dc.citation.spage233
dc.citation.epage244
dc.coverage.placenameЛьвів
dc.subject.udc629.33
dc.subject.udc658.6
dc.subject.udc658.8
Appears in Collections:Логістика. – 2017. – №863

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017n863_Yuskiv_V_M-System_of_auto_material_233-244.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
2017n863_Yuskiv_V_M-System_of_auto_material_233-244__COVER.png406.55 kBimage/pngView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.