DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Юськів, В. М. | |
dc.contributor.author | Сороківський, О. І. | |
dc.date.accessioned | 2018-05-17T13:09:50Z | - |
dc.date.available | 2018-05-17T13:09:50Z | - |
dc.date.created | 2017-06-20 | |
dc.date.issued | 2017-06-20 | |
dc.identifier.citation | Юськів В. М. Системи матеріального забезпечення діяльності автосервісного підприємства вантажних автомобілів / В. М. Юськів, О. І. Сороківський // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 863. — С. 233–244. | |
dc.identifier.uri | https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41234 | - |
dc.description.abstract | Розглянуто особливості системи матеріально-технічного забезпечення
автомобільного сервісу з погляду маркетингу та визначено вплив сучасних обставин,
які впливають на формування середовища та вибір логістичної концепсії постачання.
Вона полягає в необхідності поєднання задоволення попиту на послуги автосервісу з
матеріально-технічним забезпеченням виробництва самого підприємства. Важлива роль
у реалізації логістичного підходу відводиться керуванню запасами постачання:
інформаційно-аналітичному забезпеченню, їх стабільності та кількості, контролю,
нормуванню і регулюванню номенклатури. | |
dc.description.abstract | The System of logistics car service significantly affects the technical availability of the
rolling stock. Improving the supply chain process is one of the ways to increase the efficiency
of the vehicles operation.
The aim of our study is to analyze the current state of the system of Ukrainian logistics
car service companies taking into consideration the current trends and indicators of their
operation; and to elaborate the development strategy concept based on the example of stations
“Avers”, proceeding from the logistic concept.
One of the organization chart options for logistics enterprises is to delegate all supply
functions and authority to one unit, that is the logistics unit of the company.
The material resources can be procured directly from the manufacturer or via
facilitator, which is specialized in certain types of resources, and the vast range of deliverables
can be presented to the consumers in the collated format.
The various forms can be used to provide the consumers with the material resources:
transit, storage, via wholesale warehouse, or via direct long bonds.
As an analysis sample the performance of “Avers” stations will be taken, that is the
official dealer of MAN Truck and Bus Ukraine.
For the analysis we selected several indicators that directly or indirectly outline the
resource loading of the logistics company service centers like: cost of service activities; and the
associated costs; number of job orders; cost of sold spare parts; cost of the sold replacement
parts for warranty service of MAN vehicles.
The financial stability indicators of the enterprise demonstrate the positive trends. Thus,
the rate of standard hours is stable and showed a slight growth, with a significant increase in
the total annual number of hours.The spare parts are mainly sold through via service. The percentage of the sale of spare
parts constitutes 80 %. The remaining 20 % of the spare parts are sold directly to the final
consumer, who himself carries out the repair work. The dynamics of its changes depends on
changes in the number of job orders.
Analyzing the activity of the car service company “Avers” LLC during the period from
2010 to 2014, we can make a conclusion that the creation of the production logistics system
would provide the solution to such pressing tasks as monitoring the activities of structural
units and services company and identifying its “bottlenecks”, that generate basic production
costs; determining the actual cost of certain kinds of the repair and maintenance services of
rolling stock, infrastructure, bringing in the changes to the production structure in order to
increase really profitable types of services. | |
dc.format.extent | 233-244 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Видавництво Львівської політехніки | |
dc.relation.ispartof | Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика, 863, 2017 | |
dc.relation.uri | http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-obugay- | |
dc.relation.uri | http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/(дата | |
dc.relation.uri | http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-o-bugay-n-vproekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html | |
dc.relation.uri | http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/ | |
dc.subject | автосервісні підприємства в Україні | |
dc.subject | логістична концепція | |
dc.subject | АВС-XYZ-аналіз | |
dc.subject | матеріально-технічне забезпечення | |
dc.subject | auto service company in Ukraine | |
dc.subject | logistic concept | |
dc.subject | ABC-XYZ analysis | |
dc.subject | logistics | |
dc.title | Системи матеріального забезпечення діяльності автосервісного підприємства вантажних автомобілів | |
dc.title.alternative | System of auto material security service enterprise trucks | |
dc.type | Article | |
dc.rights.holder | ©Національний університет “Львівська політехніка”, 2017 | |
dc.rights.holder | © Юськів В. М., Сороківський О. І., Соколовський І. Б., 2017 | |
dc.contributor.affiliation | Національний університет “Львівська політехніка”, ТзОВ “Аверс” | |
dc.format.pages | 12 | |
dc.identifier.citationen | Yuskiv V. M. System of auto material security service enterprise trucks / V. M. Yuskiv, O. I. Sorokivskyi // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 863. — P. 233–244. | |
dc.relation.references | 1. Біліченко В. В. Методичні основи розробки проекту стратегічного розвитку підприємств автомобільного транспорту / В. В. Біліченко // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. – 2008. – № 3. – С. 162–165. – Бібліогр.: 3 назв. | |
dc.relation.references | 2. Бойко А. О. Проект відкриття автосервісу “Авто-Плюс” [Електронний ресурс] / А. О. Бойко, Н. В. Бугай // Соціум. Наука. Культура. – 28–30.01.2014. – Режим доступу: http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-obugay- n-v-proekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html (дата звернення:06.11.2015). – Назва з екрана. | |
dc.relation.references | 3. Марков О. Д. Станции технического обслуживания автомобилей / О.Д. Марков. – К.: Кондор, 2008. – 536 с. – Бібліогр.: с.529–534. | |
dc.relation.references | 4. Мастепан М. А. Аналіз залежності рівня попиту послуг автосервісу від платоспроможності споживачів / М. А. Мастепан, Д. М. Мінаков, Т. В. Волобуєва, О. С. Каверін // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2012. – № 3/2(57). – С. 25–27. – Бібліогр.: 6 назв. | |
dc.relation.references | 5. Смерічевська С. В. Логістична підтримка діяльності автосервісних підприємств / С. В. Смерічевська, М. В. Жаболенко // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. – 2010. – Вип. 3(33). – С. 215–218. – Бібліогр.: 4 назв. | |
dc.relation.references | 6. Погорєлов М. Г. Формування процесу прогнозування попиту на автосервісні послуги /М. Г. Погорєлов, С. М. Мастепан, О. І. Субочев, В. О. Субочева, М. М. Гуляєв // Вісник СевНТУ: зб. наук. пр. Серія: Машиноприладобудування та транспорт. – 2012. – Вип. 135. – С. 240–243. – Бібліогр.: 5 назв. | |
dc.relation.references | 7. Юськів Б. М. Особливості реалізації логістичної концепції функціонування автосервісного підприємства / Б. М. Юськів, В. М. Юськів // Вісник Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. Логістика. – 2014. – № 811. – С. 432–437. – Бібліогр.: 17 назв. | |
dc.relation.references | 8. Юськів В. М. Аналіз внутрішнього потенціалу автосервісного підприємства в рамках логістичної концепції/ Б. М. Юськів, В. М. Юськів // Вісник економіки транспорту і промисловості.Українського державного університету залізничного транспорту. –Харків, 2015. – №52. – С. 84–94. – Бібліогр.: 18 назв. | |
dc.relation.references | 9. Финансовый портал “Минфин” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/(дата звернення: 06.11.2015). – Назва з екрана. | |
dc.relation.references | 10. Oliskevych M. Optimization of information flows of logistic supply chain. // ECONTECHMOD. An International Quarterly Journal – 2015. Vol. 4, No. 4, 71–76. – Бібліогр.: 26 назв. | |
dc.relation.referencesen | 1. Bilichenko V. V. (2008) Metodychni osnovy rozrobky proekty stratygichnogo rozvytky pidpryemstv avtomobilnogo transporty [Methodical bases of drafting strategic development of road transport enterprises]. Naukovi pratsi Vinnytskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu – Scientific works of Vinnytsia National Technical University, 3, 162–165 [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 2. Boyko. A. O.,& Buhay N. V. (2014) Proekt vidkryttya avtoservisu “Avto-Plyus” [Project Car opening “Auto-Plus”].Sotsium. Nauka. Kultura – Society. Science. Culture Retrieved from. 3. http://int-konf.org/konf012014/702-boyko-a-o-bugay-n-vproekt-vdkrittya-avtoservsu-avto-plyus.html [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 3. Markov O. D.(2008) Stantsiy tekhnichnoho obsluhovuvannya tekhnichnykh transportnykh zasobiv [Markov OD of service stations of technical vehicles].Kyiv: Kondor [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 4. Mastepan M. A.,& Minakov D. M., & Volobuyeva T. V., & Kaverin O. S. (2012) Analiz zalezhnosti rivnya popytu posluh avtoservisu vid platospromozhnosti spozhyvachiv [Analysis of the relationship of supply auto services on the solvency of customers]. Vostochno-Evropeyskyy zhurnal peredovykh tekhnolohyy – East Evropeyskyy peredovыh technology magazine, 3/2(57), 25–27 [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 5. Smerichevska S. V,& Zhabolenko, M. V.,.(2010) Lohistychna pidtrymka diyalnosti avtoservisnykh pidpryyemstv [Logistic Support of auto service companies]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu. Ekonomichni nauky – Bulletin of Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economics, 3(33), 215–218 [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 6. Pohoryelov M. H., & Mastepan S. M.,& Subochev O. I.,& Subocheva V. O.,& Hulyayev M. M. (2012) Formuvannya protsesu prohnozuvannya popytu na avtoservisni posluhy [Formation process of forecasting the demand for car care services]. Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr. Seriya: Mashynopryladobuduvannya ta transport – Herald SevNTU: Coll. Science. pr. Series: Mashynopryladobuduvannya and transport, 135, 240–243 [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 7. Yuskiv B. M.,& Yuskiv V. M. (2014) Osoblyvosti realizatsiyi lohistychnoyi kontseptsiyi funktsionuvannya avtoservisnoho pidpryyemstva [Implementation details of the logistics operation concept autoservice enterprises]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Lohistyka – Proceedings of the National University “Lviv Polytechnic”. Logistics, 811, 432–437 [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 8. Yuskiv B. M.,& Yuskiv V. M. (2015) Analiz vnutrishnoho potentsialu avtoservisnoho pidpryyemstva v ramkakh lohistychnoyi kontseptsiyi [Analysis of internal capacity autoservice enterprises within the logistics concept]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. Ukrayinskoho derzhavnoho universytetu zaliznychnoho transportu. – Journal of Transport Economics and Industry. Ukrainian State University of Railway Transport, 52, 84 – 94, Kharkiv [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 9. Fynansovyy portal “Mynfyn” [Fynansovыy portal “Ministry of Finance”]. Retrieved from http://minfin.com.ua/currency/nbu/usd/ [in Ukrainian]. | |
dc.relation.referencesen | 10. Oliskevych M. (2015) Optymizatsiya informatsiynykh potokiv lohistychnoho lantsyuzhka postavok [Optimization of information flows of logistic supply chain.]. ECONTECHMOD. Mizhnarodnyy shchokvartalnyy zhurnal – ECONTECHMOD. An International Quarterly Journal, 4, 71–76 [in Poland]. | |
dc.citation.journalTitle | Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика | |
dc.citation.issue | 863 | |
dc.citation.spage | 233 | |
dc.citation.epage | 244 | |
dc.coverage.placename | Львів | |
dc.subject.udc | 629.33 | |
dc.subject.udc | 658.6 | |
dc.subject.udc | 658.8 | |
Appears in Collections: | Логістика. – 2017. – №863
|