Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/41225
Title: Формування підсистеми управління взаємодією з клієнтами у збутовій агрологістиці аграрних підприємств
Other Titles: Formation of the subsystem of customer relationship in the agrilogistics of sales in agrarian enterprises
Authors: Потапова, Н. А.
Affiliation: Вінницький національний аграрний університет
Bibliographic description (Ukraine): Потапова Н. А. Формування підсистеми управління взаємодією з клієнтами у збутовій агрологістиці аграрних підприємств / Н. А. Потапова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 863. — С. 150–158.
Bibliographic description (International): Potapova N. A. Formation of the subsystem of customer relationship in the agrilogistics of sales in agrarian enterprises / N. A. Potapova // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 863. — P. 150–158.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика, 863, 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика
Issue: 863
Issue Date: 20-Jun-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 338.433
Keywords: збутова агрологістика
персоніфікація споживача
продаж
взаємовідносини з клієнтом
CRM-концепція
інформаційне середовище
Agrilogistics of sales
personification of consumer
relationships with customers
CRM-concept
information environment
Number of pages: 9
Page range: 150-158
Start page: 150
End page: 158
Abstract: Визначено проблематику формування підсистеми управління взаємодією з клієнтами як один із ключових чинників ефективної збутової агрологістики. На основі аналізу статистики реалізації продукції сільськогосподарських підприємств України оцінено тенденції зміни процесів збуту у період 2005–2015 рр. за основними групами сільськогосподарської продукції. Обґрунтовано необхідність орієнтації процесів продажу на потреби споживача та налагодження системи взаємовідносин із клієнтами як важелів, що надають підприєм- ствам додаткових переваг у конкурентному середовищі і знижують ризики недоотри- мання прибутків внаслідок недосконалої збутової агрологістики. Розроблено концепту- альну модель підсистеми управління відносинами з клієнтами на основі компонентів: управління контактами, взаємодія з клієнтами, часові затримки та сервісне обслугову- вання, підсистеми управління продажами.
The article deals with the problem of formation of subsystem customer relationship management as one of the key factors of effective marketing of agrilogistics. The article headlined the increase in sales as the main result of company’s profit and expand market share. One of the elements further advantage in market is targeting sales process to the needs of consumers and establishing a system of relationships with customers. It is analyzed the key elements for policies to minimize the full cost of the entire supply chain. In the article it was investigated the commodity structure of export of agricultural and food products from agricultural enterprises of Ukraine for 2005-2015. There was confirmed its significant export potential. Specifics of pricing for agricultural markets do not significantly increase the profits in proportion to the physical sales. It was confirmed the fact of the creation of oligopolistic market, which negatively reflected in pricing due to the influence of large customers. Based on statistical analysis of sales products of agricultural enterprises in Ukraine trends were evaluated in the sales process in the period from 2005 till 2015 years, by major groups of agricultural products. Much attention is given to sales which provides logistics management efficiency and distribution channels with marketing activities generates optimal level of producer-consumer interaction. Subsystem sales agrilogistics linked to the specificity of agricultural products. The main factors of influence can be defined: the seasonality of production, storage and specificity pricing. The necessity of targeting the sales process to the needs of the consumer and establishing a system of relationships with customers as levers that provide additional benefits to enterprises in a competitive environment and reduces the risk of a shortfall in revenue due to imperfect distribution agrilogistics. Solving basic problems in the management of the customer is within CRM-concept, which is the basis optimal process management sales, marketing and service function which purpose is to assess the growth of profitability. The manufacturer generates sales chains within their own logistics system taking into account the interests of the consumer, and the effectiveness of such actions depends on the completeness of customer satisfaction and how to interact with them. The conceptual model of management subsystem of customer relationship in agrilogistics of sales was described. It includes core modules: contact management, relationship management with existing clients, time management, service management and customer service. In the conceptual model of responsible decision making in dealing with clients in the chain: a meta-realization meansexpected results. The conceptual model of sales management has components: planning, organization, motivation and controlling sales. In the end the author wanted to headline the need to build a system of administration based on e-business and information technologies. It is noted that the most promising way of agrilogistics of sales subsystems have become industry marketing crops and livestock.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41225
Copyright owner: ©Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Потапова Н. А., 2017
URL for reference material: http://elib.psu.by:8080/handle/
References (Ukraine): 1. Хэндфилд Р., Николс Э. Реорганизация цепей поставок. Создание интегрированных систем формирования ценности / Роберт Б. Хэндфилд, Эрнест Л. Николс мл., Пер. с англ. – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2003. – 416 с.
2. Гаджинский А. М. Проектирование товаропроводящих систем на основе логістики: [учебник] / А. М. Гаджинский. – М.: Издательско-торговая корпорація “Дашков и Ко”, 2012. – 324 с.
3. Аникин А. Г. Логистика: [учеб. пособ.] / А. Г. Аникин. – М.: ИНФРА-М, 2011. – 325 с.
4. Сумец А. М. Установление доли логистических затрат на производство продукции предприятиями масложировой отрасли / А.М. Сумец // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D. Экономические и юридические науки. – 2016. – № 5. – С. 71–76. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elib.psu.by:8080/handle/ 123456789/17227 (дата звернення 20.10. 2016 р.).
5. Статистичний збірник “Сільське господарство України за 2015 рік”. – К.: Державна служба статистики України, 2016. – с. 360.
6. Статистичний збірник “Сільське господарство України за 2010 рік”. – Київ: Державна служба статистики України, 2011. – с. 384.
7. Статистичний бюлетень “Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами за 2011 рік”. – К.: Державна служба статистики України, 2012. – с. 110.
8. Статистичний бюлетень “Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами за 2015 рік”. – К.: Державна служба статистики України, 2016. – с. 109.
9. Кристофер М. Маркетинговая логистика / М. Кристофер, Х. Пэк. – М.: Издательский дом “Технологии”, 2005. – 200 с.
References (International): 1. Khэndfyld R., Nykols Э.(2003). Reorhanyzatsyia tsepei postavok. Sozdanye yntehryrovannыkh system formyrovanyia tsennosty [Reorganization of supply chains. Creating of intergrated systems of the formative values.]. Moskva: Yzdatelskyi dom “Vyliams”.
2. Hadzhynskyi A. M. (2012). Proektyrovanye tovaroprovodiashchykh system na osnove lohistyky [Design of distribution systems based on logіstics]. Moskva: Yzdatelsko-torhovaia korporatsiia “Dashkov y Ko”.
3. Anykyn A. H. (2011). Lohistyka [Logistics]. Moskva: YNFRA-M.
4. Sumets A. M. (2016). Ustanovlenye doly lohystycheskykh zatrat na proyzvodstvo produktsyy predpryiatyiamy maslozhyrovoi otrasly [The establishment of the share of logistics costs in the production of oil and fat industry enterprises]. Vestnyk Polotskoho hosudarstvennoho unyversyteta. Seryia D. Эkonomycheskye y yurydycheskye nauky. [Bulletin of the Polotsk State University. Series D. Economic and jurisprudence.], 5, 71–76.
5. State Statistics Service of Ukraine (2015) Statystychnyi zbirnyk “Silske hospodarstvo Ukrainy” [Statistical Publication]. Kyiv: ІАА.
6. State Statistics Service of Ukraine (2010) Statystychnyi zbirnyk “Silske hospodarstvo Ukrainy” [Statistical Publication]. Kyiv: ІАА.
7. State Statistics Service of Ukraine (2011) Statystychnyi biuleten “Realizatsiia produktsii silskohospodarskymy pidpryiemstvamy” [Statistical Publication]. Kyiv: ІАА.
8. State Statistics Service of Ukraine (2015) Statystychnyi biuleten “Realizatsiia produktsii silskohospodarskymy pidpryiemstvamy” [Statistical Publication]. Kyiv: ІАА.
9. Krystofer M. (2005). Marketynhovaia lohystyka [Marketing logistics]. Moskva: Yzdetelskyi dom “Tekhnolohyy”.
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2017. – №863

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017n863_Potapova_N_A-Formation_of_the_subsystem_150-158.pdf865.04 kBAdobe PDFView/Open
2017n863_Potapova_N_A-Formation_of_the_subsystem_150-158__COVER.png401.61 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.