Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/39695
Title: Поведінка водія за кермом на регульованих перехрестях
Other Titles: Driver behavior behind the wheel on a regulated intersections
Authors: Жук, М. М.
Ковалишин, В. В.
Цір, Р. М.
Zhuk, M.
Kovalyshyn, V.
Tsir, R.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Bibliographic description (Ukraine): Жук М. М. Поведінка водія за кермом на регульованих перехрестях / М. М. Жук, В. В. Ковалишин, Р. М. Цір // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — Том 866. — С. 148–151.
Bibliographic description (International): Zhuk M. Driver behavior behind the wheel on a regulated intersections / M. Zhuk, V. Kovalyshyn, R. Tsir, Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Dynamika, mitsnist ta proektuvannia mashyn i pryladiv. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — Vol 866. — P. 148–151.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів (866), 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів
Volume: 866
Issue Date: 28-Mar-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky
Place of the edition/event: Львів
UDC: 656.13
Keywords: водій
сигнал світлофора
регульоване перехрестя
driver
traffic signal
controlled intersection
Number of pages: 4
Page range: 148-151
Start page: 148
End page: 151
Abstract: Досліджено реакцію водіїв на дозвільний сигнал світлофорів різних типів. Встановлено, що поведінка водіїв на регульованих перехрестях залежить від типу світлофора. Світлофори з відліком часу спричинюють ранній початок руху автомобілів.
Investigated the drivers reaction to idle traffic signal types. Found that driver behavior at controlled intersections depends on the type of light. Traffic lights with countdown cause early onset of the vehicles.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/39695
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Жук М. М., Ковалишин В. В., Цір Р. М., 2017
References (Ukraine): 1. Dolya, V. Influence of Information flows on the results of a driver’s activity in the system “Driver – Car– Environment” / V. Dolya, I. Afanasieva, U. Davidich, I. Englezi, N. Gyulyev, O. Prasolenko // Advances in human aspects of transportation. – 2014. – Part 2. – P. 176–183.
2. Доля В. К. Пасажирські перевезення : підручник / В. К. Доля. – Харків: Видавництво “Форт», 2011. – 504 с.
3. Григоров, М. А. Вплив інформаційного і фізичного навантаження на стан фізіологічних систем водія / М. А. Григоров, В. В. Усатов // Труды Одесского политехнического университета. – 2007. – № 2 (28). – С. 53–54.
4. Stańczyk, T. Analysis of drivers' reactions to a vehicle approaching from the right side, carried out on a car track / T. Stańczyk, R. Jurecki, W. Pieniążek, M. Jaśkiewicz, M. Karendał, S. Wolak // Papers of the Institute of Vehicles Warszawa. – 2010. – 77. – P. 307-320.
5. Allen R. Application of driving simulation to road safety / R. Allen, M. Cook, T. Rosenthal // Advances in Transportation. Studies Publisher: University Roma Tre, ISSN: 1824–5463. – 2007. – Special Issue12. – P. 5–8.
6. Guzek, M. Comparative analyses of driver behaviour on the track and in virtual environment / M. Guzek, R. Jurecki, Z. Lozia, T. Stańczyk // Driving Simulation Conference Europe. – 2006. – DSC 2006 Europe, Paris. – P. 221–232.
7. Волобуєва Т. В. Экспериментальная проверка модели обучения водителя в стрессовых дорожно-транспортных ситуациях / Т. В. Волобуєва // Вісті Автомобільно-дорожнього інституту. – 2009. – №2 (9). – С. 199–205.
8. Zhuk, M. Defining Duration of Driver Reaction Time Components Using the NeuroCom Complex / М. Zhuk, V. Kovalyshyn, R. Tcir // EconTechMod. An international quarterly journal. – 2015. – Vol. 04, No. 2. – P. 39-44.
9. Krchova, Z. Aggressive behavior of drivers in Slovakia affecting road safety / Z. Krchova // Transport problems. – 2012. – Vol. 7, Issue 2. – P. 111–116.
10. Ковалишин В. В. Швидкісні режими руху автомобіля у гірських умовах з урахуванням психофізіологічних особливостей водія : дис. … канд. техн. наук: 05.22.01/ Ковалишин Володимир Володимирович. – Львів, 2013 – 167 с.
11. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки : ДСТУ 4092-2002. – К. : Держстандарт України, 2002. – 21 с.
References (International): 1. Dolya, V. Influence of Information flows on the results of a driver’s activity in the system "Driver – Car– Environment", V. Dolya, I. Afanasieva, U. Davidich, I. Englezi, N. Gyulyev, O. Prasolenko, Advances in human aspects of transportation, 2014, Part 2, P. 176–183.
2. Dolia V. K. Pasazhyrski perevezennia : pidruchnyk, V. K. Dolia, Kharkiv: Vydavnytstvo "Fort", 2011, 504 p.
3. Hryhorov, M. A. Vplyv informatsiinoho i fizychnoho navantazhennia na stan fiziolohichnykh system vodiia, M. A. Hryhorov, V. V. Usatov, Trudy Odesskoho polytekhnycheskoho unyversyteta, 2007, No 2 (28), P. 53–54.
4. Stańczyk, T. Analysis of drivers' reactions to a vehicle approaching from the right side, carried out on a car track, T. Stańczyk, R. Jurecki, W. Pieniążek, M. Jaśkiewicz, M. Karendał, S. Wolak, Papers of the Institute of Vehicles Warszawa, 2010, 77, P. 307-320.
5. Allen R. Application of driving simulation to road safety, R. Allen, M. Cook, T. Rosenthal, Advances in Transportation. Studies Publisher: University Roma Tre, ISSN: 1824–5463, 2007, Special Issue12, P. 5–8.
6. Guzek, M. Comparative analyses of driver behaviour on the track and in virtual environment, M. Guzek, R. Jurecki, Z. Lozia, T. Stańczyk, Driving Simulation Conference Europe, 2006, DSC 2006 Europe, Paris, P. 221–232.
7. Volobuieva T. V. Eksperymentalnaia proverka modely obuchenyia vodytelia v stressovykh dorozhno-transportnykh sytuatsyiakh, T. V. Volobuieva, Visti Avtomobilno-dorozhnoho instytutu, 2009, No 2 (9), P. 199–205.
8. Zhuk, M. Defining Duration of Driver Reaction Time Components Using the NeuroCom Complex, M. Zhuk, V. Kovalyshyn, R. Tcir, EconTechMod. An international quarterly journal, 2015, Vol. 04, No. 2, P. 39-44.
9. Krchova, Z. Aggressive behavior of drivers in Slovakia affecting road safety, Z. Krchova, Transport problems, 2012, Vol. 7, Issue 2, P. 111–116.
10. Kovalyshyn V. V. Shvydkisni rezhymy rukhu avtomobilia u hirskykh umovakh z urakhuvanniam psykhofiziolohichnykh osoblyvostei vodiia : dys. … kand. tekhn. nauk: 05.22.01/ Kovalyshyn Volodymyr Volodymyrovych, Lviv, 2013 – 167 p.
11. Svitlofory dorozhni. Zahalni tekhnichni vymohy, pravyla zastosovuvannia ta vymohy bezpeky : DSTU 4092-2002, K. : Derzhstandart Ukrainy, 2002, 21 p.
Content type: Article
Appears in Collections:Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2017. – № 866

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017v866_Zhuk_M-Driver_behavior_behind_the_148-151.pdf521.17 kBAdobe PDFView/Open
2017v866_Zhuk_M-Driver_behavior_behind_the_148-151__COVER.png433.04 kBimage/pngView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.