Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/36077
Title: Вивчення іноземних мов у контексті: переваги та недоліки використання комп’ютерних технологій
Other Titles: Learning foreign languages in context:pros and cons of using computer technologies
Authors: Краснюк, Ірина
Кривич, Марина
Krasniuk, Iryna
Kryvych, Maryna
Affiliation: Національна академія Служби безпеки України
National Academy of the Security Service of Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Краснюк І. Вивчення іноземних мов у контексті: переваги та недоліки використання комп’ютерних технологій / Ірина Краснюк, Марина Кривич // Вісник Національного університету „Львівська політехніка“ Серія: Інформатизація вищого навчального закладу. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. — № 853. — С. 72–77.
Bibliographic description (International): Krasniuk I., Kryvych M. (2016) Vyvchennia inozemnykh mov u konteksti: perevahy ta nedoliky vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii [Learning foreign languages in context:pros and cons of using computer technologies]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika" Serie: Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu (Lviv), no 853, pp. 72-77 [in Ukrainian].
Is part of: Вісник Національного університету „Львівська політехніка“ Серія: Інформатизація вищого навчального закладу
Journal/Collection: Вісник Національного університету „Львівська політехніка“ Серія: Інформатизація вищого навчального закладу
Issue: 853
Issue Date: 23-Feb-2016
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky
Place of the edition/event: Україна, Львів
Ukraine, Lviv
UDC: 372.881
005.591.6
Keywords: комп’ютерні технології
мультимедіа
on-line-освіта
електронний посібник
computer technologies
information technologies
on-line education
electronic study manual
Number of pages: 6
Page range: 72-77
Start page: 72
End page: 77
Abstract: Висвітлено питання інтеграції сучасних комп’ютерних технологій в освітньому процесі: переваги та недоліки використання технологій у сучасній освітній системі. На прикладі електронного навчального посібника “Лінгвокраїнознавство країн з другої іноземної мови” продемонстровано практичне застосування мультимедійних технологій у викладанні гуманітарних дисциплін.
The research paper highlights the matter of modern computer technologies integration in the process of education: advantages and disadvantages of technologies implementation into a modern education system. Based on the example of the electronic study manual “The Study of Historical and Cultural Aspects of the Region at Focus” it demonstrates a practical application of multimedia technologies in teaching humanities.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/36077
Copyright owner: © Національний університет „Львівська політехніка“, 2016
© Краснюк Ірина, Кривич Марина, 2016
URL for reference material: http://www.pnas.org/content/110/Supplement_3/14096.full.pdf?sid=74a3823c-092d-465b-a023-9461c27411b6
http://www.pnas.org/content/106/11/4138.full.pdf?
https://www.ced.org/pdf/Digital_Learning_Issue_Brief_Final.pdf
http://www.gehoortest.nl/2015/03/05/1-1-miljard-mensen-lopen-het-risico-op-gehoorbeschadiging
http://nlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2001.tb00122.x/full
https://www.ced.org/blog/entry/the-internet-of-things-raises-thestakes-on-stem-education
http://unesdoc.unesco.org/mages/0015/001562/156207e.pdf
http://eds.a.ebscohost.com.prx.elibukr.org/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=6&sid=447da294-7a4d-4dc2-9a25-40dd07b4ec47%40sessio
http://ukraineiatefl.wix.com/iateflukraine#!20th-conference---2015/c20b0
http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ/1060086.pdf
http://proxima.iet.open.ac.uk/public/innovating-pedagogy_2015.pdf
http://www.leidenuniv.nl
http://over.leidenuniv.nl/feitencijfers/jaarverslagenpublicaties.html
http://www.who.int/buletin/volumes/90/5/12-020512.pdf
http://Electronicstudybooks.in.ua/index.php/linhvokrainoznavstvo/krain-bis-ta-pa
http://www.pnas.org/content/106/11/4138.full.pdf?sid=81b7bf0c-aff8-4488-b7b8-bcb0593fa8e0
http://www.gehoortest.nl/2015/03/05/1-1-miljard-mensen-lopen-het-risico-opgehoorbeschadiging
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2001.tb00122.x/full
https://www.ced.org/blog/entry/the-internet-ofthings-raises-the-stakes-on-stem-education
http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156207e.pdf
http://eds.a.ebscohost.com.prx.elibukr.org/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=6&sid=447da294-7a4d-4dc2-9a25-40dd07b4ec47%40sessionmgr4004&hid=4105
http://proxima.iet.open.ac.uk/public/
References (Ukraine): 1. Електронні засоби навчання іноземних мов студентів: досвід розроблення й апробації : колективна монографія / [О. Бігич, О. Мацнєва, М. Волошинова та ін.] / заг. і наук. ред. : О. Бігич. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2012. – 160 с.
2. Краснюк І. В. Лінгвокраїнознавство країн з другої іноземної мови / Електрон. посіб. [Електронний ресурс] : навч. посіб. для курсантів Військової академії / І. Краснюк. – Київ : НА СБУ, 2015. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM).
3. Кривич М. Л. Самостійна робота як засіб диверсифікації іншомовної підготовки / М. Кривич // Матер. ІІ Международ. науч.- метод. конф. “Язык и специальность: актуальные проблемы обучения иностранцев в высшем учебном заведении”. – ХНУРЕ, 2015. – С. 198–201.
4. Brossard D. New media landscapes and the science information consumer // Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, vol. 110, suppl. 3, pp. 14096-m-14101, 2013. Available at : http://www.pnas.org/content/110/Supplement_3/14096.full.pdf?sid=74a3823c-092d-465b-a023-9461c27411b6.
5. Buchan N. R., Wilson R., Brewer M., Fatas E. and Foddy M. Globalization and human cooperation // Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, vol. 106, #11, pp. 4138–4142, 2009, available at : http://www.pnas.org/content/106/11/4138.full.pdf? sid=81b7bf0c-aff8-4488-b7b8-bcb0593fa8e0.
6. Digital Learning: Meeting the Challenges and Embracing the Opportunities for Teachers. A Policy Brief from the Committee for Economic Development, available at : https://www.ced.org/pdf/Digital_Learning_Issue_Brief_Final.pdf.
7. Grouw M. 1,1 miljard mensen lopen het risico op gehoorbeschadiging // (1,1 billion people are exposed to hear damage) available at: http://www.gehoortest.nl/2015/03/05/1-1-miljard-mensen-lopen-het-risico-op-gehoorbeschadiging.
8. Guzley S. Avanzino and Bor A. Simulated computer-mediated/video-interactive distance learning: a test of motivation, interaction, satisfaction, delivery, learning and perceived // Journal of Computer-Mediated Communication, 2006, available at : http://nlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2001.tb00122.x/full.
9. Hook L. The internet of things raises the stakes on STEM education // Committee for Economic Development, available at : https://www.ced.org/blog/entry/the-internet-of-things-raises-thestakes-on-stem-education.
10. “ICT Competency Standards for Teachers”, UNESCO, 2008, United Kingdom, available at: http://unesdoc.unesco.org/mages/0015/001562/156207e.pdf.
11. D. Instance, M. Kools, “OECD work on technology and education: innovative learning environments as an integrating framework,” European Journal of Education, vol. 48, № 1, pp.43–57, 2013, available at:http://eds.a.ebscohost.com.prx.elibukr.org/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=6&sid=447da294-7a4d-4dc2-9a25-40dd07b4ec47%40sessio nmgr4004&hid=4105.
12. Krasniuk I. Dutch educational model in humanities: An introduction to the best learning practices // Conference Papers : 20th Annual IATEFL Ukraine Conference : New Generation Learning – New Generation Teaching, 2015, available at:http://ukraineiatefl.wix.com/iateflukraine#!20th-conference---2015/c20b0.
13. Pratt G. L. From collegial to collaborative – a model for building trust and partnership in information technology // (ed.) V. Ermolaev, H. C. Mayr, M. Nikitenko, A. Spivakovsky, and G. Zholtkevych, “Communication in computer and information technologies in education, research and industrial applications,” 9th International Conference, ICTERI, Springer, Kherson, Ukraine, 2013, pp. 41–49.
14. Scanlon E., McAndrew P. andO’Shea T. Designing for educational technology to enhance the experience of learners in distance education: how open educational resources, learning design and Moocs are influencing learning //Journal of Interactive Media in Education, 2015(1):6, pp. 1–9, available at: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ/1060086.pdf.
15. Sharples M. et al. Innovating pedagogy 2015: exploring new forms of teaching,learning and assessment, to guide educators and policy makers // Open University Innovation Report, 4,Institute of Education Technology, United Kingdom, 2015, available at: http://proxima.iet.open.ac.uk/public/innovating-pedagogy_2015.pdf.
16. http://www.leidenuniv.nl (http://over.leidenuniv.nl/feitencijfers/jaarverslagenpublicaties.html)
17. http://www.who.int/buletin/volumes/90/5/12-020512.pdf.
18. http://Electronicstudybooks.in.ua/index.php/linhvokrainoznavstvo/krain-bis-ta-pa. (developer – A. Dzhudzha).
References (International): 1. Bihych O., Matsnjeva О., Voloshynova M. Electronic tools for teaching students foreign languages: the experience of development and approbation: collective monograph. – К. : pub. Centre KNLU, 2012. – P. 160.
2. Krasniuk І. Electronic study manual: The study of historical and cultural aspects of national and cultural studies: study manual for military cadets // NA SSU. – Kyiv, 2015, 1 optical disk (CD-ROM).
3. Kryvych М. L. Individual work as a way to diversify foreign language acquisition // The materials of the II International science methodical conference “Language and expertise: topical problems of teaching foreigners at higher educational establishment”, KNURE. – 2015. – P. 198–201.
4. Brossard D. New media landscapes and the science information consumer // Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. – Vol.110, suppl. 3. – P.14096-m-14101, 2013. – Available at : http://www.pnas.org/content/110/Supplement_3/14096.full.pdf?sid=74a3823c-092d-465b-a023-9461c27411b6.
5. Buchan N. R., Wilson R., Brewer M., Fatas E. and Foddy M.Globalization and human cooperation // Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. – vol. 106. – № 11. – Р. 4138–4142. – 2009. – Available at: http://www.pnas.org/content/106/11/4138.full.pdf?sid=81b7bf0c-aff8-4488-b7b8-bcb0593fa8e0.
6. Digital Learning: Meeting the Challenges and Embracing the Opportunities for Teachers. A Policy Brief from the Committee for Economic Development, available at: https://www.ced.org/pdf/Digital_Learning_Issue_Brief_Final.pdf.
7. Grouw M. 1,1 miljard mensen lopen het risico op gehoorbeschadiging, (1,1 billion people are exposed to hear damage) available at : http://www.gehoortest.nl/2015/03/05/1-1-miljard-mensen-lopen-het-risico-opgehoorbeschadiging.
8. Guzley R., Avanzino S., and Bor A. Simulated computer-mediated/video-interactive distance learning: a test of motivation, interaction, satisfaction, delivery, learning and perceived // Journal of Computer-Mediated Communication, 2006. – Available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2001.tb00122.x/full.
9. Hook L. The internet of things raises the stakes on STEM education // Committee for Economic Development, available at: https://www.ced.org/blog/entry/the-internet-ofthings-raises-the-stakes-on-stem-education.
10. ICT Competency Standards for Teachers // UNESCO,2008, United Kingdom. – Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156207e.pdf.
11. Instance D., Kools M. OECD work on technology and education: innovative learning environments as an integrating framework // European Journal of Education. – Vol. 48. – № 1. – Р. 43–57, 2013. – Available at: http://eds.a.ebscohost.com.prx.elibukr.org/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=6&sid=447da294-7a4d-4dc2-9a25-40dd07b4ec47%40sessionmgr4004&hid=4105.
12. Krasniuk I. Dutch educational model in humanities: An introduction to the best learning practices // Conference Papers: 20th Annual IATEFL Ukraine Conference : New Generation Learning – New Generation Teaching, 2015, available at: http://ukraineiatefl.wix.com/iateflukraine#!20th-conference---2015/c20b0.
13. Pratt G. L. From collegial to collaborative – a model for building trust and partnership in information technology / V. Ermolaev, H. C. Mayr, M. Nikitenko, A. Spivakovsky, and G. Zholtkevych. Communication in computer and information technologies in education, research and industrial applications,” 9th International Conference, ICTERI, Springer, Kherson, Ukraine. – 2013. – Р. 41–49.
14. Scanlon E., McAndrew P. and O’Shea T.Designing for educational technology to enhance the experience of learners in distance education: how open educational resources, learning design and Moocs are influencing learning // Journal of Interactive Media in Education. – 2015. – № (1):6. – Р. 1–9. – Аvailable at: files.eric.ed.gov/fulltext/EJ/1060086. Pdf.
15. Sharples M. et al. Innovating pedagogy 2015: exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers // Open University Innovation Report, 4, Institute of Education Technology, United Kingdom, 2015. – available at: http://proxima.iet.open.ac.uk/public/ innovatingpedagogy_2015.pdf.
16. http://www.leidenuniv.nl (http://over.leidenuniv.nl/feitencijfers/jaarverslagenpublicaties.html).
17. http://www.who.int/buletin/volumes/90/5/12-020512.pdf.
18. http://Electronicstudybooks.in.ua/index.php/linhvokrainoznavstvo/krain-bis-ta-pa.
Content type: Article
Appears in Collections:Інформатизація вищого навчального закладу. – 2016. – № 853

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
B-NULP-IHE_2016n853_Krasniuk_I-Learning_foreign_languages_72-77.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.