Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34941
Title: Specialities of using marketing mix by professional organizations
Other Titles: Особливості застосування комплексу маркетингу фаховими (професійними) організаціями
Authors: Prynko, M.
Bibliographic description (Ukraine): Prynko M. Specialities of using marketing mix by professional organizations / M. Prynko // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць. – 2016. – № 848. – С. 116–122. – Bibliography: 30 titles.
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: marketing
marketing mix
nonprofit organizations
professional organizations
маркетинг
комплекс маркетингу
некомерційні організації
фахові (професійні) організації
Abstract: А lot of foreign and Ukrainian scholars analyze role of nonprofit organizations in modern civil society. However, there is lack of literature about nonprofit organizations marketing in such developing countries as Ukraine. Marketing strategies and appropriate tools, that are the most commonly used in business sphere, in most cases, need to be adapted for using by nonprofits. We suggest NGO classification based on their spheres of influence. In particular, we suggest classifying them into such groups: professional, universal, charity and volunteer organizations. This article analyses specialities of using marketing mix by professional organizations. Ролі некомерційних організацій в сучасному громадянському суспільстві присвячені праці багатьох зарубіжних та вітчизняних вчених. Однак, існує дуже мало літератури щодо маркетингу некомерційних організацій в країнах, що розвиваються. Маркетингові стратегії та відповідний інструментарій, що найчастіше використовується в бізнес середовищі, як правило, потребують адаптації для використання некомерційними організаціями. Ми пропонуємо класифікацію НГО на основі сфери впливу. А саме, ми пропонуємо поділяти їх на фахові (професійні), універсальні, благодійні та волонтерські. В даній статті аналізуються особливості застосування маркетингового комплексу саме фаховими (професійними) організаціями.
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34941
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2016. – №848

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18_116-122.pdf161.7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.