Skip navigation

putin IS MURDERER

Please use this identifier to cite or link to this item: https://oldena.lpnu.ua/handle/ntb/34940
Title: Relationship of competitiveness of entrepreneurship and internet-marketing
Other Titles: Взаємозв’язок конкурентоспроможності підприємництва та інтернет-маркетингу
Authors: Naumik-Gladka, К.
Ptashchenko, O.
Bibliographic description (Ukraine): Naumik-Gladka К. Relationship of competitiveness of entrepreneurship and internet-marketing / К. Naumik-Gladka, O. Ptashchenko // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць. – 2016. – № 848. – С. 109–115. – Bibliography: 17 titles.
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: information
information economy
information society
information technology
Internet marketing
інформаційна економіка
інформація
інформаційне суспільство
інформаційні технології
Інтернет-маркетинг
Abstract: In the presented article the authors analyze the current state of the formation of the information economy in Ukraine, make grounded conclusions regarding the submitted questions. Also, the authors identify the relationship of information space with the appearance of new communication tools in marketing. Internet marketing now is the such kind of communication tool. Internet Marketing is primarily providing consumers with an opportunity to receive information about products. Any potential customer can use the Internet to get information about the product and buy it. However, if there is no information about a product, or he did not find it, then most likely he will buy another product from a competitor. The usage of internet marketing methods is aimed at saving money (on sales staff salary and advertising), as well as the expansion of the company (the transition from the local market at the national and international market). The usage of new marketing tools of Internet marketing will provide an opportunity to improve the efficiency of doing business on the Internet, that is to reduce production costs, to make more effective marketing research, to automate the process of sale and purchase and informing the customers, to conduct market analysis, to increase process communication link between buyers and sellers. Проаналізовано сучасний стан формування інформаційної економіки в Україні, зроблено обґрунтовані висновки щодо розгляду поданого питання. Також автори виокремлено взаємозв’язок розвитку інформаційного простору з появою новітніх комунікаційних інструментів у маркетингу. Таким комунікаційним інструментом сьогодні є інтернет-маркетинг. Інтернет-маркетинг передовсім надає споживачеві можливість отримати інформацію про товари. Будь-який потенційний споживач може, використовуючи Інтернет, отримати інформацію про товар, а також купити його. Хоча, якщо там не буде інформації про один товар, або він її не знайде, то, швидше за все він придбає інший товар у конкурента. Застосування методів інтернет-маркетингу націлене на економію коштів (на заробітній платі працівників відділів продажів і на рекламі), а також на розширення діяльності компаній (перехід з локального ринку на національний та міжнародний ринок).
URI: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34940
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2016. – №848

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_109-115.pdf154.22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.